Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har firat födelsedag, på BARNETS önskemål TACOS (igen...) och sen muffins man fick dekorera själv. Jag hivade fram jordgubbar, körsbär, polkagrisar, strössel en masse, glasyr i olika färger, frosting med limesmak och säkert nåt mer. Sen gick samtliga bananas och den pedagogiska effekten kom: välj tårta istället ett det är godare.
Men samtliga blev 8 år och tog alla sorter på sina stackars torra glutenfria muffins. På det hela lyckat.
 
Har du sett att det har kommit nya varianter av Bullens? Dock ej på burk, men samma märke.

Ja, de var uppe i Hiss&Diss-tråden. De var tydligen rätt ruggiga. Jag är verkligen ingen korvälskare men det finns något förfärligt tilltalande med Bullens i rätt sammanhang. Jag misstänker att jag vet vilket sammanhang @Hyacinth var i och då är det Bullens som gäller :rofl:
 
Först lite kantarellsmörgås, som aptitretare.
Sen en hel, ångestfylld och deprimerad samt plågad ekorekomajskyckling som brutalt delades på mitten och okänsligt vändes upp på en plåt i sällskap med potatisar, lök och polkabetor. Salt, peppar, vitlökar, chiliolja och fetaost över och in i ugnen. Coleslaw med pepparrot till.
 
Idag lagade jag fantastisk mat. Tyvärr tyckte inte sambon detsamma vilket, för mig,förtar mycket av stämningen (iaf når sambon petar i maten och ser ut som en ledsen hundvalp :o). Meeen, det blir ju iaf mer mat till mig :up:
Middagen bestod av kokt potatis som tätnades och vändes ner i en sås gjord på spenat och yoghurt, smaksatt med dijon. Det åts med en sallad gjord på spenat, mandolinad fänkål, kokt broccoli, rostad mandel, avocado pch lite överbliven kyckling som skivades ner. Toppades med fetaost. Som sagt, så gott enligt mig :D
 
Ja, de var uppe i Hiss&Diss-tråden. De var tydligen rätt ruggiga. Jag är verkligen ingen korvälskare men det finns något förfärligt tilltalande med Bullens i rätt sammanhang. Jag misstänker att jag vet vilket sammanhang @Hyacinth var i och då är det Bullens som gäller :rofl:
Ja, det är något visst med Bullens Pilsnerkorv, ändå. De andra varianterna har jag inte testat, de såg inte särskilt goda ut. Men jag lade märke till dem på grund av loggan. Det är ju kulinarisk kulturhistoria!
 
Kämpar på med skörden. En enkel - och ensam - omelett med stora mängder gräslök, mangold och cikoria i. Lite gurkmeja och bockhornsklöver, och man är hemma. Gott. Och jag har några semesterkilon att tänka på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 171
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 342
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
325
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp