Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så sjukt dålig på att äta just nu. Antingen jobbar jag eller så är jag ute och försöker bekämpa naturen på min tomt... Blev ett par mackor med makrill i tomatsås nu på kvällen iaf. Och en öl. Måste försöka ta mig samman och laga en massa mat och frysa in. Det är lite tråkigt att leva på mackor, kaffe och öl...

Samma här! Jag har dessutom just varit sjuk och har fortfarande lite jobbigt att svälja och en märklig smak i munnen. Igår åt jag lite tonfisksallad, idag keso. Kaffet går ner utan problem, konstigt nog ;)
 
Rester ikväll, inget att skriva hem om. Ska baka ikväll, Eid-El-Adha kräva arabiska bakverk, och att baka med massa nötter är ju perfekt med födelsedagsfirande BARN som är glutenintolerant.
 
Nu har jag en skål med vegansk aioli i kylskåpet. :up:
Av kikärtorna gjorde jag små biffar med lök, vitlök, persilja och lite kryddor. Barnet sade blä och jag känner ingen smak så jag åt med lite blandade grönsaker. Förhoppningsvis är smaken tillbaka i morgon så jag får klarhet i om barnet hade rätt ;)
 
Nu har jag en skål med vegansk aioli i kylskåpet. :up:
Av kikärtorna gjorde jag små biffar med lök, vitlök, persilja och lite kryddor. Barnet sade blä och jag känner ingen smak så jag åt med lite blandade grönsaker. Förhoppningsvis är smaken tillbaka i morgon så jag får klarhet i om barnet hade rätt ;)

Kul! Gjorde du på kikärtsspad? Man kan göra enbart på olja med, ska se om jag hittar receptet.
 
Mortla 1 tsk salt och 1/2 vitlök fint. Häll sen i 1/4 dl citronsaft. Häll sen i 2 dl rapsolja långsamt medans du mixar långsamt med stavmixer i en hög behållare (den som följer med stavmixern funkar). Vitlök är emulgerande så den kommer tjockna! :)
 
Eftermiddagsfika på jobb: kollega bjöd på prinsesstårta för att fira och uppmärksamma EM-guldet. Mycket trevligt!

Till middag var jag bortbjuden; fick bookmaker toast med mör, perfekt röd ryggbiff och alla klassiska tillbehör. Chilichokladmousse till efterrätt, den bad jag om recept på :d
 
Partnern på middag, jag och BARNET har bakat muffins och färgat hennes hårtoppar. Sen var vi less och åt köttbullar till middag. Lyxade till det med paprika, gurka och lite mangold också.
 
Provade nytt recept idag med kumminstuvad vitkål och kummel (oklart hur jag ens kom på tanken att testa från början :D). Kändes väldigt typ estniskt (baserat på middagar jag ätit med estniska vänner/bekanta) och luktade kål i hela huset efteråt. Så det var väl helt okej men jag tvivlar på att jag kommer göra om det.

Kummeln bar god dock och det passade fint med sambons egengjorda surdegsknäcke till :)
 
Igår åt jag libanesisk buffé till lunch (galet gott, matkoma resten av eftermiddagen) och idag rockar jag jackfruit-burgare i brioche med coleslaw, picklad rödlök, ost, grönsaker och klyftpotatis, ska förtäras med ramslökshommous. Rödvin till och en av mina finaste väninnor till bords :love:
 
middagen idag blev ugnsstekt majskyckling med apelsin. Stekte morötter från trädgården och spenat i skyn från kycklingen samt kryddade med dragon. Vände ner couscous och pinjenötter på slutet och sen åt vi allt med Labneh och grönsallad.
 
Är matmarknad i stan i veckan.. skulle in och äta langos.. och så höll dom på stänga :cry:
Blev detta istället! Luleås bästa sushi :)

img_20170902_202720_815_59aaf91fddf2b337493c046f.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
646
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
9 191
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 218
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
305
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp