Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smultronen blev uppätna i farten.
Det är så smultron ska ätas. :d Jag brukar plocka och äta körsbärstomater medan jag vattnar, rena godiset. Någon har helt klart sett och noterat det; idag såg jag i ögonvrån hur Fäfer Långnäsa sträcker sig fram och försiktigt biter loss en tomat och bär iväg med. Han låg och tittade lite stolt på den innan han åt upp den. :rofl::love: Han tog en mogen också - klok vovve. :D
 
Halloumi tikka masala blev dagens middag. Ris, mango chutney och gröna blad till. Helt okej och ffa väldigt snabblagat :up:

Fortsätter vittja skogarna på svamp hemma (som jag sen kan ge bort :D) och det är verkligen helt makalöst mycket just nu. Så himla roligt att plocka. Och jag ser ju dessutom att det kommer ännu mer trattkantareller (mycket är fortfarande extremt olustigt och smått, men det är på gång). Älskar verkligen den här tiden på året :love:
 
Ett varv i trädgården; sallad, ruccola, gurka, körsbärstomater, persilja och borlottibönor = middag. :d

Det är härligt att odla egen mat. :love:

Ja, visst är det! :)

Alltså, jag har så mycket nu att jag inte vet hur jag ska ta vara på allt och då ger jag ändå bort till alla som passerar. Tomater, gurka, sallad, gul lök, röd lök, vitlök, grönkål, mangold, potatis, jordärtskockor, morötter, persiljerötter, rotselleri, kronärtskockor, squash, sötpotatis (inte testat att ta upp än, spännande). Smask, smask. :D
 
Små svindyra potatisar ugnsrostade med massa vitlök, salt och rosmarin, lammfärsbiffar med kall yoghurt och sallad på frästa sockerärtor/mandolinade polkabetor/mangold och örter samt mörötter i röliga förger. Rött vön i glösöt och ltt tölföl pö köpet.
 
Ja, visst är det! :)

Alltså, jag har så mycket nu att jag inte vet hur jag ska ta vara på allt och då ger jag ändå bort till alla som passerar. Tomater, gurka, sallad, gul lök, röd lök, vitlök, grönkål, mangold, potatis, jordärtskockor, morötter, persiljerötter, rotselleri, kronärtskockor, squash, sötpotatis (inte testat att ta upp än, spännande). Smask, smask. :D
SKICKA HIT!
 
Jag är så sjukt dålig på att äta just nu. Antingen jobbar jag eller så är jag ute och försöker bekämpa naturen på min tomt... Blev ett par mackor med makrill i tomatsås nu på kvällen iaf. Och en öl. Måste försöka ta mig samman och laga en massa mat och frysa in. Det är lite tråkigt att leva på mackor, kaffe och öl...
 
Jag är så sjukt dålig på att äta just nu. Antingen jobbar jag eller så är jag ute och försöker bekämpa naturen på min tomt... Blev ett par mackor med makrill i tomatsås nu på kvällen iaf. Och en öl. Måste försöka ta mig samman och laga en massa mat och frysa in. Det är lite tråkigt att leva på mackor, kaffe och öl...

Vill du ha några portioner vegetarisk köttsoppa? :angel:
/MVH bara 8 kvar...
 
Jag kämpar också på med skörden. Inte på balkongen då, men väl i trädgården på landet. Ärter och lite olika sorters bönor i en bytta, grönkål, mangold, gräslök och två sorters cikoria i stekpannan, rökt makrill till. Enkelt och gott. Jag har även plockat blå plommon (krikon?), men jag slängde in dem i frysen för senare beslut och hantering.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
646
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
9 175
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 217
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
305
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp