Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en laxsida av grannen för han och hans man blev bortbjudna med kort varsel!!!

Täckte denna med mixad basilika, lime, sumac och koreansk chili och tillagade i ugn. Cikoria och bondbönor från landet till. Kriget kan komma, jag står redo.
 
Fullständig och total paltkoma efter burgundisk gryta med hjort, rotfrukter och pressad potatis, provsmakning av mina egengjorda kokosbollar och åppelpaj med knäckigt täcke och vaniljsås. Att jag aldrig lär mig...:crazy:

Men herregud vad gott det var! :)
 
Ikväll gjorde jag potatismos (i press och sedan rört med lite smör och mjölk, allt för att slippa skala :D) till morgondagens lunchlåda med köttbullar kryddade med citron och persilja (det blev storkok igår eftermiddag, massor av köttbullar plus en hög färsbiffar med fetaost och grön chili). Det blev lite mos över, så jag gjorde en sorts cottage pie med den överblivna köttfärssåsen från i fredags.
 
Lammfärsbiffar mer fetaost, tzatziki samt ugnsrostade potatisar och morötter blev det till middag idag. Helt okej, men framförallt MYCKET godare och roligare än den miserabla färdigrätten med pasta jag pabilhandlade innan jobbet igår och sen åt till middag på jobbet (ibland saknar jag att jobba på kontor och kunna gå ut på lunchen för att köpa nylagad och god mad, det var typ det bästa med att jobba på Volvo liksom :D)
 
Min partner är så göllig. Han får jämt feeling på hösten å ba': åh jag vill göra must! Hur lagrar vi våra äpplen bäst? Jag gjorde lite fläsklägg och by the way, björnbärspajen står i ugnen! Han lajvar Ernst, minus det här med att känna in rummet, då. Igår köpte han typ 10 kg rödbetor. Sen lagade han borstj och kokta rödbetor med citronsmör. Idag hade han sparat kokvattnet från rödbetorna (alltså ni HÖR ju) och bakade bröd på tillsammans med dinkel och rågsikt och fan och hans moster. Hela köket var täckt av skräckfilmsröd deg. Gott som tusan blev det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
639
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 795
Senast: MJLee
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 202
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
296
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp