Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunch: Rådjursgryta på egenslaktat rådjur med egenplockade kantareller och hemmagjort klyftpotatis
Middag: Hemmapanerad kycklingfilé med gräddsås och pasta

Och så har jag bakat gjutjärnsbröd för första gången (SÅ gott) samt gjort maränger :) !

22008168_10155133480302582_6139167029628389007_n.jpg

22045740_10155133613602582_6733055732643553253_n.jpg
 
I kväll blev det ugnsbakad Butternut squash, stekt quorn och ärtor. Smaksatt med rosmarin, parmesan och vitlök. Helt okej och färgglatt på tallriken.
 
Igår nådde matlagningen nya höjder. Efter kulturtantsevenemang på Stadsbiblioteket blev det kycklingvarmkorv med massor av dijonsenap, i sådant där riktigt lagom svampigt och billigt korvbröd. Jojo! ;) :D
Så länge du inte vaknade med svampigt korvbröd i håret så är det väl ändå inte så illa tycker jag!
 
Idag blir det nåt hittegods i kylen till lunch, middag intas på lokal ety det fabulösa, enorma tillskottet från försäkringskassan har anlänt! Ärad vare föräldrapenningen! (Som jag är tacksam över, men i paritet med min lön är det upplagt för nudlar egentligen...)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
646
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
9 190
Senast: em76
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 218
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
305
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp