Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagens middag blev en bit lax, täckt med hasselnötter och olika frön. Tillagades i ugn ihop med en ”sås” på grädde, riven ost, citron, vitlök och zucchini. Linguine och så svarvad zucchini till (älskar min grönsaksvässare ibland alltså :D). Och så halvtråkig grönsallad till, men det är nyttigt har jag hört så att eh ja :D
 
Jag är galet sugen på meze men dels har jag inte ingredienserna hemma och dels är det ubertråkigt att göra meze för en. :down:
 
Igår skulle dejten kommit på middag. Bara att det blev strömavbrott så han fick komma och hämta både mig och grytorna. Köpte färdig potatisgratäng på vägen och det funkade ju det med! Själva maten var kyckling lindad i kallrökt skinka och en vitlökig och örtig sås.

Just nu - färdig fiskgratäng i ugnen, är vrålhungrig.
 
Hade fint middagssällskap för @Ceta kom på besök :love: Hemgjorda surdegspizzor med olika toppings; en med portabello, parmaskinka, rödlök, ost/mozzarella och toppad med ruccola. En med cocktailtomater, rödlök, paprika och ost/mozzarella (och salamichips för som som ville - Dvs inte jag :D).
 
Revbensspjäll med Memphis dust till de andra, ryggbiff till mig. Diverse tillbehör med intressant frånvaro av andra grönsaker än sparris. Ska nu kollapsa i säng pga ond nacke (krigsskada, jag drog till något när jag skiftade däck innan resan till särbon) och orkar inte försöka få till någon efterrätt trots att jag är sugen på något sött. Min figur tackar för det.

Italienskt vin från särbons vinkällare till :up:
 
Jag gillade båda som barn, särskilt rostade med smör på. Men jag växte så att säga ifrån det. Trodde nog att de flesta gör det. :p
Nejdå, det kommer tillbaka! Faiblessen för hönö- och juliakaka kan försvinna under åren då man är lättpåverkad och rädd för vad ”folk” ska tycka. Men såhär på ålderns höst skiter man i sånt. :D

(Äter dock personligen varken hönö eller julia, mest beroende på att jag skulle klämma hela paketet eftersom man aldrig blir mätt. :cautious:)
 
Nejdå, det kommer tillbaka! Faiblessen för hönö- och juliakaka kan försvinna under åren då man är lättpåverkad och rädd för vad ”folk” ska tycka. Men såhär på ålderns höst skiter man i sånt. :D

(Äter dock personligen varken hönö eller julia, mest beroende på att jag skulle klämma hela paketet eftersom man aldrig blir mätt. :cautious:)
Om du är på ålderns höst, så borde jag ju bli sugen på rostad hönökaka vilken vecka som helst nu. Jag ser fram mot detta med spänning! Äter du det med mjukost på?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
11 936
Senast: tuaphua
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 386
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
340
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp