Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var hemma hos mamma och pappa på söndagsmiddag igår - dock inte spaghetti och köttfärssås utan ganska enkla tacos. Supergott, enkelt och mysigt. Jag ställer ju mig inte och lagar tacos till bara mig pga lättja med disk och förarbete men det var trevligt.

Idag ska jag på kulturtantsevenemang, lär äta en wrap på bibblan.
 
Det sorgliga med fajitas är att när man bara ska laga till en så känns det inte riktigt värt att göra guacamole, skära upp tomater, gurka osv. Möjligtvis om man äter det i några dagar...
 
Åhhh, denna matmisärens boning!
Jag längtar till morgondagen då kosan ställs mot Hotell Mor&Far, en femstjärnig inrättning med fluffade kuddar, kamin och golvvärme samt champagne och toast Skagen åt trötta småbarnsföräldrar.

Vi äter. Men misären är allstädes närvarande, vi har just nu 4 grader i köket, man står inte och lindar vaktlar i serranoskinka med Skälmska Ögonkast åt partnern till direkt. Varma mackor är en lyx.
 
Åhhh, denna matmisärens boning!
Jag längtar till morgondagen då kosan ställs mot Hotell Mor&Far, en femstjärnig inrättning med fluffade kuddar, kamin och golvvärme samt champagne och toast Skagen åt trötta småbarnsföräldrar.

Vi äter. Men misären är allstädes närvarande, vi har just nu 4 grader i köket, man står inte och lindar vaktlar i serranoskinka med Skälmska Ögonkast åt partnern till direkt. Varma mackor är en lyx.
Hu! Skönt att höra att slutet på misären är nära.
 
Någon ohängd typ har ställt fram en jätteskål lösgodis på jobbet, så jag har ätit mig mätt på äckliga chokladbitar och snuskiga gelégrejor istället för på min medhavda daal. Urk, giv mig självdisciplin och en munkavle så jag har plats till middag ikväll.
 
Åhhh, denna matmisärens boning!
Jag längtar till morgondagen då kosan ställs mot Hotell Mor&Far, en femstjärnig inrättning med fluffade kuddar, kamin och golvvärme samt champagne och toast Skagen åt trötta småbarnsföräldrar.

Vi äter. Men misären är allstädes närvarande, vi har just nu 4 grader i köket, man står inte och lindar vaktlar i serranoskinka med Skälmska Ögonkast åt partnern till direkt. Varma mackor är en lyx.
Men varför är ni på landet nu?
 
Åhhh, denna matmisärens boning!
Jag längtar till morgondagen då kosan ställs mot Hotell Mor&Far, en femstjärnig inrättning med fluffade kuddar, kamin och golvvärme samt champagne och toast Skagen åt trötta småbarnsföräldrar.

Vi äter. Men misären är allstädes närvarande, vi har just nu 4 grader i köket, man står inte och lindar vaktlar i serranoskinka med Skälmska Ögonkast åt partnern till direkt. Varma mackor är en lyx.

Har ni fortfarande strömavbrott?? Bor inte du i Hufvudstaden?

Själv har jag just gjort en äppelpaj och väntar på besök.

Pratade med en 85-årig dam idag som å det bestämdaste hävdade att jag borde se till att ordna mitt liv såsom Marianne Fredrikssson som tydligen hade en uppassare som stod och väntade vid grinden varje gång hon återvände hem efter författarbesök med en liten silverbricka med ett glas wiskey på. :D

Hon hade sett på facebook att min nymake verkade händig och omtänksam, men enligt henne fanns det ändå utrymme för förbättringar alltså....:up:
 
Igårkväll tog jag med MOR och syster först till Mikkeller för en öl, därefter till Ködbyen för middag. Vi åt tapas (där det godaste var burratan, piggvar och boquerones, tyvärr var risotton överkokt) och drack riesling. Imorse hotellfrukost innan vi spenderade halva dagen på Glyptoteket (JÄTTEKUL! Statyer och maffiga pelare överallt). Eftermiddagen var vi kring Nörrebro med bland annat finfika i Torvehallerna och så köpte jag en jättebasilika med kruka för ynka 35 danska kronor.

Nu himma i Malmö ska vi göra caprese och pasta med egen pesto (ska slakta min gamla basilika som sett bättre dagar). Semesterlivet fortsätter!
 
PlastBARNBARN på besök. Vi har räknat hållplatser, hoppat studsmatta, gjort en pumpalykta samt lekt med den ena katt-tonåringen.

Partner tog hand om oss under tiden, och serverade PlastMORFARS hemmagjorda svenska köttbullar med potatismos, sås och lingon. Samt morotsstavar. Kalla morötter är mycket viktigt. Kalla. Inte varma.

PlastMORFAR är den enda i denna förvirrade familj som har en svensk MODER, och således den ende som kan förväntas klara av att laga svenska köttbullar.
 
Både igår och idag har jag varit på bibblan på evenemang och mellanmålat på wraps. De är bara halva, om man säger så, så det är ingen hel måltid direkt. Igår åt jag något med fetaost och mango och rostade kikärter, idag falafel och rödkål och grejer.

Nu ska jag göra en smörgås med rökt lax till kvällsmat. Är inne i en riktig hungerperiod, det var samma sak förra året när det blev mörkt och kallt.

Åt finlunch idag också med gamla teamet, cordon bleu med kaprissky, citron och persiljestekt potatis. Det var fantastiskt gott!
 
Ikväll blev det köksexperiment i form av fiskgratäng löst baserat på en pastarätt med oanständigt namn.
Rödspettafiléer varvade med en sås på tomat, lök, vitlök, chili, oliver, ansjovis, kapris och persilja, toppat med ett rejält lass parmesan. Potatis till.
 
PlastBARNBARN på besök. Vi har räknat hållplatser, hoppat studsmatta, gjort en pumpalykta samt lekt med den ena katt-tonåringen.

Partner tog hand om oss under tiden, och serverade PlastMORFARS hemmagjorda svenska köttbullar med potatismos, sås och lingon. Samt morotsstavar. Kalla morötter är mycket viktigt. Kalla. Inte varma.

PlastMORFAR är den enda i denna förvirrade familj som har en svensk MODER, och således den ende som kan förväntas klara av att laga svenska köttbullar.

Håller helt med om temperaturen på morötterna.

Kvällsmisär på kvällsmöte. Tekaka med plastost och två tunna skivor gurka. En fabrikstillverkad citronmuffins och ljummet kaffe. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
666
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
11 938
Senast: tuaphua
·
Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 386
Senast: Acto
·
Hemmet Har köpt lägenhet där köket har kvart klinker på golvet, vita högblanka skåpluckor och svart bänkskiva. Köksmöbler till detta? Litet...
Svar
10
· Visningar
343
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp