Bukefalos 28 år!

Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni röstade ju på platå och mina instakompisar på svamp - så jag åt en miniliten lunch och gjorde båda till kvällsmat!

img_5598_58977145e087c301c69222a9.jpg


Båda var supergoda men jag meckade ju lite med recepten. Det är t.ex crème bonjour med grekisk vitlök under svampen, jag använde färska champinjoner istället för burkvarianten (jag vet, ni får ta tempen på mig) och så använde jag ingen ketchup till ansjovisen. Och gjorde båda varma. Här är recepten om ni är nyfikna :)

img_5600_58977142e087c302052ae34e.jpg

img_5603_58977148e087c3020c0bf415.jpg
 
Jag har gjort sriracha- och apelsinmarinerad kyckling. Stektes i ugn ihop med lök, fänkål och apelsinskivor. Ljummen spenat, ris och matyoghurt till.

Receptet kom från Allt om mat nr 2/2016 och tanken är att vi följer recept ur det numret under kommande vecka. Kan bli intressant i vanlig ordning när jag ska lafa helt nya recept :D
 
stekte harrisar i vitlök, persilja,smör och vitvinsvinäger med lite salt, sen stoppade jag i en bit tonfisk och gjorde samma med den. Märkligt nog passar tonfisk super med vitlök och persilja.
 
Kulturvänster på 70-talet! Jag växte upp med sådana middagar.
Eftersom vi ändå är inne på kulturvänstern - vad har svt för policy när det gäller partiledare egentligen? (orkar inte skapa ny tråd som kommer haverera efter två inlägg så frågar er istället eftersom ni ändå vet allt :D)
 
Jag åt salladsbuffé häromdagen och det var bland det deppigaste jag sett på länge! Uppenbarligen en kock som var fast i tomat-gurka-träsket och nu stod handfallen. Annars tycker jag att det är lite uppfriskande att hantera bristen på bladgrönt och ovanjord-grönsaker.

Igår kväll åt jag en sallad på rotselleri, päron och fänkål hyvlat på allra tunnaste mandolinläget, dijonvinägrett, rostade solrosfrön, svarta bönor(marinerade länge i citron), rödlök, pecorino och små krutonger. Turligt nog producerar bladpersiljan på balkongen ännu rikligt, så jag kunde toppa med en hög grönt.
 
Eftersom vi ändå är inne på kulturvänstern - vad har svt för policy när det gäller partiledare egentligen? (orkar inte skapa ny tråd som kommer haverera efter två inlägg så frågar er istället eftersom ni ändå vet allt :D)

Nu förstår jag vad du menar efter att diverse journalister gjort diverse inlägg om saken. Jag vet inte vad som faktiskt gäller (man får väl utgå ifrån att SVT har jurister osv) men tycker personligen inte att det är okej ALLS från ett opartiskt public service-perspektiv.
 
Eftersom vi ändå är inne på kulturvänstern - vad har svt för policy när det gäller partiledare egentligen? (orkar inte skapa ny tråd som kommer haverera efter två inlägg så frågar er istället eftersom ni ändå vet allt :D)

Jag antar att vi pratar om den dansande EBT? Inte ok någonstans. Hade det varit en fd partiledare som inte är aktiv längre hade det väl varit skit samma men en sittande politiker? Nej.
 
Eftersom vi ändå är inne på kulturvänstern - vad har svt för policy när det gäller partiledare egentligen? (orkar inte skapa ny tråd som kommer haverera efter två inlägg så frågar er istället eftersom ni ändå vet allt :D)
Fast jag tycker inte det är okej att gömma givna diskussionsämnen som är helt OT i den här tråden ... Synd om även kökstråden förvandlas till en ren chattråd för ett kompisgäng.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
10 669
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 461
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 493
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp