Bukefalos 28 år!

Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tjockistråden!

:( Oj vad jobbigt du måste ha det), jag har så kallade giftstruma i min släkt överproduktion i stället,
Jag gissar att du har goglat och kollat en massa.
Jag hittade lite intressant i Aftonbladets hälsas reportage, det finns ett forum under reportaget och en kvinna Eva Renner som svarat (hon är bra idag) och det går tydligen även att maila henne, Såg att det var många som går på Levaxin 100-125 g dag
även ett annat läkemedel Armour Throid och fick byta till Natur Throid,
 
Sv: Tjockistråden!

Mjae jag binder vätska veckan innan men jag hoppades på utebliven mens i tja ett antal månader ;)

Jag börjar bli hjärtligt trött på att min kropp är så osamarbetsvillig.
 
Sv: Tjockistråden!

*kl

En fråga till alla, hur värmer ni upp och hur länge?? Hur jag än gör så får jag ju håll.. Svårt att komma igång riktigt då att röra på sej när man ska ha så förbaskat ont..
 
Sv: Tjockistråden!

Berättar stolt att jag drog på med 30 minuters jogging idag. Jag avbryter ca 2 ggr varje varv för att göra något annat i ca 20 sekunder. Typ plankan, armhävningar osv. Mest för att hämta andan men ändå träna. När jag sprungit ett varv tar jag en kort paus och går en bit men då pausar jag klockan.

Nu en dusch. Känner mej supertaggad. Sonen blev dock helt förkrossad när jag avslutade dagens träning. Känner mej hemsk som har med honom då det känns som jag tränar honom. Men jag försöker faktiskt be honom leka i sandlådan och annat men han vägrar....:p Han ska absolut träna med mamsen!
 
Sv: Tjockistråden!

*KL*

Har också problem med sköldkörteln som någon annan skrev här tidigare, går just nu på en minidos levaxin, vet inte om det hjälper ngt med viktminskningen, men det borde ju göra det.

En fråga till är det fusk om man skulle äta reductil eller är alla medel tillåtna om man vill gå ner i vikt?:crazy:
 
Sv: Tjockistråden!

Reductil finns väl inte ens i Sverige längre så enda sättet att få tag i det är olagligt utomlands, inget jag skulle rekommendera... Sen vad som är fusk och inte är väl upp till var och en. Många tycker att VLCD är fusk det också men det stör inte mig.
 
Sv: Tjockistråden!

Jag får hemsk håll av att jogga, men inte av gympa. Drar slutsatsen att jag inte är gjord för löpning.
 
Sv: Tjockistråden!

Reductil finns väl inte ens i Sverige längre så enda sättet att få tag i det är olagligt utomlands, inget jag skulle rekommendera... Sen vad som är fusk och inte är väl upp till var och en. Många tycker att VLCD är fusk det också men det stör inte mig.

Finns i Sverige, lagligt, annars hade jag inte funderat på det ens..
 
Sv: Tjockistråden!

Det var längesedan Reductil drogs in pga biverkningarna.

Typ 2007 el 2008. Jag hade fått det av min husläkare 2008 annars.
 
Sv: Tjockistråden!

I Sverige kan du inte köpa den längre, biverkningarna var på tok för höga för att medlet skulle få fortsatt tillstånd.

Köper man mediciner utomlands ska man känna till att i händelse av att man drabbas av biverkningar, och att dessa ger en permanent skada så har man ingen rätt till ersättning vilket skulle vara fallet om medlet såldes och/eller föreskrevs i Sverige.
 
Sv: Tjockistråden!

Detta trots länken i inlägget över ditt? Mina läkare har varnat mig om att folk kan vilja sno min concerta för att få hjälp med vikten, och detta just för att reductil inte finns längre.
 
Sv: Tjockistråden!

I Sverige kan du inte köpa den längre, biverkningarna var på tok för höga för att medlet skulle få fortsatt tillstånd.

Köper man mediciner utomlands ska man känna till att i händelse av att man drabbas av biverkningar, och att dessa ger en permanent skada så har man ingen rätt till ersättning vilket skulle vara fallet om medlet såldes och/eller föreskrevs i Sverige.

Vad av det jag skriver är otydligt. Jag VET att jag kan köpa det i Sverige.....
 
Sv: Tjockistråden!

Vad av det jag skriver är otydligt. Jag VET att jag kan köpa det i Sverige.....

Fast vad är det som är otydligt - läkemedel innehållande Sibutramin finns inte tillhanda i Sverige efter 2012-11-30.
Det betyder alltså att om du kan få tag på Reductil idag så är det inte inköpt i Sverige.

Förtydligande: Di kan inte gå in på ett apotek och köpa Reductil eller annat preparat innehållande Sibutramin alltså blir det litegrann som att köpa det på "svarta marknaden".
 
Sv: Tjockistråden!

men då köper du det isåfall olagligt för apotek får inte sälja det eftersom det inte är ett godkänt läkemedel
http://www.fass.se/LIF/product;jses...Type=7&specId&userType=2&nplId=20010404000012
Avregistrerade läkemedel


När ett läkemedel avregistreras innebär det att läkemedlet inte längre är godkänt för försäljning i Sverige. Den vanligaste orsaken till en avregistrering är låg försäljning och avregistreringen sker då på företagets initiativ. Andra, mer ovanliga, grunder till avregistrering av läkemedel kan vara tillverkningsproblem eller upptäckt av allvarliga biverkningar hos läkemedlet.

Om du använder ett läkemedel som blivit avregistrerat bör du kontakta din läkare eller ansvarigt läkemedelsföretag för råd om fortsatta behandling.
 
Sv: Tjockistråden!

Oj, vilket liv det blev. Nu har jag en dator och kan svara ordentligt, var på mobilen innan idag (därav de korta, icke informativa, svaren)

Givetvis har jag läst om turerna kring Reductil, min tanke var i så fall sådan att prova en kur (30 dagar) och sen fortsätta med shakes som jag kör med nu.
Tror inte direkt på att piller skulle vara ngn lösning, utan mer ha det som starthjälp, hade det varit lösningen hade nog inte fetma funnits.

Till att börja med så hade jag tänkt köpa det på en svenskägd internetsida (som funnits länge och är tydliga med vad de säljer, så de lär bli nedstängda om de gör fel) och inte direkt knalla in på nåt apotek (duh) i hopp om att de skulle ge mig en receptbelagd medicin de inte ens har eller får sälja.

Just där har vi det magiska ordet, det är förbjudet att sälja i Sverige, dock inte att köpa, inneha eller bruka. (kanske inte går att kalla det helt lagligt då, men från min sida sett har inget brott begåtts iaf.)

Men vi får se hur jag gör, det är ju inte gratis direkt heller....
 
Senast ändrad:
Sv: Tjockistråden!

Bara för att sidan är svenskägd så behöver den inte vara säker. Sannorlikheten att du får just Reductil är nog liten, densamma för sockerpiller eller nån häxblandning är betydligt större.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 222
Senast: tott
·
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
91 92 93
Svar
1 851
· Visningar
156 144
Senast: Sel
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 480
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 277
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp