Bukefalos 28 år!

Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tjockistråden!

(tänkte helt låta bli att kommentera men...)

jag visste inte att det var en tråd bara för dig och dina kompisar och att jag var förbjuden att yttra mig :idea:, såvitt jag vet är buke ett forum öppet för alla som vill delta...
Om inte NI hade fortsatt att älta detta i inlägg efter inlägg så hade stämningen i tråden varit betydligt trevligare. Det var inte direkt så att jag fick några trevliga svar heller. Man kan välja att ignorera att läsa sånt man inte vill läsa om det inte passar.
 
Senast ändrad:
Sv: Tjockistråden!

Herregud! Det här är nog en av de värsta trådarna jag någonsin sett här på Buke! :eek: "[...]istället för att göra så att mina viktminskningskompisar försvann"..? Är ni fem år ni som skriver här eller? Hur kan ameo göra så att någon försvinner från tråden? Det bestämmer väl de användarna helt på egen hand?

Jag har varit med i och läst mååånga vikttrådar där det har samlats både "tjockisar" och "trivselviktare" samt "normalviktare" (som vill komma igång med träning snarare än justera vikten) i samma tråd och jag har aldrig, ALDRIG upplevt en så otrevlig stämning som i den här tråden.
 
Sv: Tjockistråden!

Håller helt med! :eek:
Jag gick in i tråden pga av klagotråden om denna tråden. Men jag måste säga att jag tycker inte ameos inlägg var klankande alls. Det var en upplysning om att det kan vara hälsovådligt med en viss metod.
Ninnur överreagerade grovt! Känsligt ämne, javisst, men man får väl inte fräsa hur som helst för det?
TS borde väl veta såpass om diskussionsforum så att TS förstår att man inte kan sätta regler för vad som sägs och förbjuda diskussion?

Hm, kanske ska göra en tråd om hur man flår kaniner levande utan att förstöra skinnet. Men ni får bara ge tips om hur jag ska göra, inte gnälla om djurplågeri etc! :angel:
 
Sv: Tjockistråden!

JAg får blodsockerfall och blir yr, grinig och får hjärnsläpp om jag inte äter i vanliga fall, men är ingen frukostmänniska, så jag skiter i frukost och dricker bara kaffe, the och vatten under dagen, sen äter jag en rejäl sallad eller en soppa när jag kommer hem från jobbet och sen kör jag på med kvällens ridning osv...
Om jag inte börjar äta på dan så kommer inte sockerfallet!
 
Sv: Tjockistråden!

Nu borde jag egentligen inte vara i tråden alls, men nu är jag ju här och läser redan så jag hoppas det är ok att svara ändå?
Din metod tror jag är framgångsrik i längden. Då ställ kroppen in sig på den rutinen och inte på svält.
Jag rasar lätt i vikt av olika orsaker, ej med flit. Är trött och orkar ofta inte äta frukost. Ibland inte förrän 12 om jag är hemma. Då äter jag bara en macka, för jag äter lagad mat vid 15. Därefter är jag i stallet på kvällen och äter sedan två mackor och sallad/tomat på kvällen.
När jag jobbar orkar jag aldrig äta innan jag åker, min snälla sambo gör två mackor i en burk som jag äter på kafferasten vid tio. Timmarna man får jobba med tom mage är också effektiva i förbränningssynpunkt och kroppen vänjer sig vid att frukosten kommer senare, så jag är inte döhungrig fram till tio.
Detta är inte tänkt som bantning, det är pga av tröttheten jag äter såpass lite. Men det är effektivt, jag tappar ett kilo i veckan om jag inte anstränger mig för att äta mer eller kompletterar med bullar o godis.
 
Sv: Tjockistråden!

Du kunde inte ha startat en egen tråd om det istället för att göra så att mina viktminskningskompisar försvann?

O_o :meh: :confused:

Jag reagerade inte på dina ursprungliga inlägg, men nu tycker även jag att det räcker
Ja men så sluta älta då. Herregud hur en hel tråd kan bli helt hysteriska över ett enda litet missförstånd.
 
Sv: Tjockistråden!

Tycker hon har rätt försvara sig. Hela poängen är att INGEN ska ifrågasätta vilka val man gör för att gå ner i denna tråd.

Jag har kört pulver förut utan problem. Gick inte upp igen och tappade 25 kg på några månader. Gick upp dem först när jag blev sängliggande sex månader och inte kunde träna pga min operation jag gick igenom. Låt henne köra pulver om det funkar för henne.

Citerar första inlägget i TS:
"Här peppar, pushar och stöttar vi varandra utan att folk ska komma med en pekpinne om vad vi äter, klagar på ev baksteg vi tar osv "

Har du gjort dig till självutnämnd moderator för den här tråden? Det här är ett diskussionsforum, och man kan inte bestämma vilka som skriver och vad de skriver så länge de håller sig till forumreglerna.

Sen låter det en aning osunt att ingen ska få ifrågasätta. Om någon kör en diet på tre äpplen om dagen för att rasa i vikt så ska man bara heja på det?!
 
Sv: Tjockistråden!

:)Hoppar in i tråden känner att den passar mig (läst alla inlägg radderar en del som inte känns som pepp )
Jag var på fest i påskas och till min förtvivlan var alla byxor st 46 som korvskinn när jag skulle klä upp mig och hur kul är det att sminka ett ansikte som är blekfett hu.
Gick på festen frossade av all god mat , vin och vräkte i mig godis, på vägen hem bestämde jag mig nu jäklar ska fläsket bort och började Dukandieten dagen efter, gick in på hemsidan och läste och började med mina 20 min promenader, hade ett mål vårruset i juni och minska i vikt kämpade på med vikten och två dagar innan vårrusets anmälningstid gick ut provade jag att jogga (promenerat två månader innan) det allra lugnaste jag kunde 5 km och det gick på 45 min så jag anmälde tidtagning.
När jag började jogga känndes det i kroppen att näringsämnen fattades, blev öm i tandköttet och började blöda när jag borstade tänderna så jag la till frukt och det hjälpte , Nu har vi alla en tid framför oss med mörka kvällar, jag tänker så att 20 min är bättre än inget alls tog på mig joggingkläder ikväll pannlampa reflexväst och en jäkligt bra deckare i mobilen och gav mig av på 25 min promenad/jogging innan jag vände hemmåt det slutade med 50 min och 5 km, igår var jag på ett danspass med lite inslag av Zumba mm en dag i veckan styrketräning /cirkelträning rider lite sporadiskt men hoppas att det blir mer, har nu lyckats tappa 12 kg fått begär på coccosbollar en dag vräkte i mig 8 på en gång, om det finns tex kanelbullar efterrätter mm är jag hopplös varför inte bara en liten bit eller en? Mörk choklad 85 % funkar. Berätta hur ni går till väga . Börja känna hur min kropp fungerar och hur jag ska göra för att inte trilla dit igen, min kropp bara tycker att jag ska leva på allt som är sött och mycket kallorier så vi kan klara de dåliga tider som kommer med svält. Tack för att jag kunnde skriva av mig
 
Sv: Tjockistråden!

*kl

Jag blir oändligt trött pga min hypotyreos, det är svårt att få bra hjälp och i mitt landsting är det så illa att endokrin på "stora sjukhuset" har sagt åt vårdcentralerna att inte(!!) skriva ut en medicin som många är hjälpta av.

Jag äter för att orka hålla mig vaken på jobbet. Det fungerar inte klockrent men jag överlever.

Sedan slutet av augusti har jag varit hel- och deltidssjukskriven. Har jobbat halvtid ett par veckor. Och då behöver jag inte äta hela tiden och jag orkar aktivera mig efter jobbet.

Det ger dubbelt resultat eftersom jag både äter mindre och rör mig mer.

Men om två veckor är det heltid igen och då vet jag inte hur det ska gå :(

Har 40kg till önskevikt och 30 till realistisk målvikt.
 
Sv: Tjockistråden!

*kl*

6 dagar är avklarade med schemat från PT:n. Jag har följt hans träningsschema och kostråd in i minsta detalj. Idag 'fuskade' jag och vägde mig en dag för tidigt. Det har känts toppenbra under veckan och jag har känt mig betydligt piggare och hoppades såklart på en viktnedgång. Nej då, en ÖKNING på 0,8 kg:( Det känns ju inte helt kul och inspirerande att fortsätta direkt. Vi ska ha mailkontakt imorgon och får väl ta en diskussion om det hela då.
Idag är det vilodag enligt träningsschemat så jag tänker 'bara' rida 2 hästar och sen tjura i soffan resten av kvällen. Blä!
 
Sv: Tjockistråden!

Herregud! Det här är nog en av de värsta trådarna jag någonsin sett här på Buke! :eek: "[...]istället för att göra så att mina viktminskningskompisar försvann"..? Är ni fem år ni som skriver här eller? .
thpopcorn.gif
 
Sv: Tjockistråden!

Allas vikt går i en cykel, på omkring en månad. Det gör att om man ligger på en stabil vikt kan man pendla flera kg beroende på var i cykeln du ligger, den bestämmer hur mycket vätska du samlar på dig etc. (Det är tex vanligt att gå upp precis före nens) Jag förstår att det känns drygt, men försök att fortsätta kämpa så kommer det att gå åt rätt håll. :)

Det kanske kan vara en idé att mäta eller att fota för att jämföra, istället för att gå på vikt? Många trivs bättre med det, kanske för att vikten ofta är rätt laddad? :)
 
Sv: Tjockistråden!

*kl

Jag blir oändligt trött pga min hypotyreos, det är svårt att få bra hjälp och i mitt landsting är det så illa att endokrin på "stora sjukhuset" har sagt åt vårdcentralerna att inte(!!) skriva ut en medicin som många är hjälpta av.

.

Vad är det för medicin?
 
Sv: Tjockistråden!

Jag hoppas att det är ok att svara trots att frågan inte är ställd till mig. Jag misstänker att det handlar om Liothyronin, T3. (Ordineras i kombination med T4, istället för endast T4 - Levaxin).
 
Sv: Tjockistråden!

*kl*
Det här känns som en tråd för mig, och jag hoppas att den fortsätter vara aktiv trots att den inte fick en bra start.

Jag har varit kraftigt överviktig i 5-6 år, och har nu "toppat" på 107 kg. Tyvärr har jag en hypotyreos (diagnosticerad i februari, men som troligen funnits där sedan 2007) som jäklas till max för närvarande, och med svängande värden så får jag vara glad om jag stannar på befintlig vikt om jag äter 1200 kcal/dag. Tänkte försöka fokusera på att lägga in mer motion, så att jag i första hand får bättre kondis. Sen kommer väl vikten förhoppningsvis röra sig nedåt så småningom.

Målvikten är 60-65, men realistiskt så är jag nog nöjd vid 70 (BMI 25).
 
Sv: Tjockistråden!

Är du säker? Mina knän tål inte löpning men crosstrainer går bra.

Spinning ännu bättre :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 648
Senast: tott
·
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
90 91 92
Svar
1 837
· Visningar
152 805
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 804
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp