Bukefalos 28 år!

Har du besökt sundbyberg? Jag tycker att 100 kronor
metern är ett bra pris på ylle. Jag skulle nog gå
på det för fukten tränger ju igenom yllet och lägger sig
utanpå istället.

Så när/om jag någonsin börjar med tornerspel skulle jag
gå på ylle.
 
jo det gör det nog men kanske itne lika bra som yle. ylle transporterar bort väta bättre än bomull. Dessutom tycker jag att Ylle faller bättre...
 
bra ide...*ler* att ajg itne kom på det tidigare. Det man itne ahr i huvudet...*flin* ska ta o plinga henne...Hennes schabrak är dock itne riktigt som jag vill ha mitt men som sagt...ser jue hur den är sydd.
 
Kan man beställa tyg därifrån? har ignen möjlighet att ta mig dit men det lät som ett mycket bra pris för ylle...nån hemsida dit?

Ylle brukar jue vara så himla dyrt annars!
 
Nu blir jag ju nyfiken - är du "Hertigen"?
Helt rätt :cool:
Vi använder vadmal, tjockt förvisso och kanske dyrt :confused:, jag vet inte. Ylle är dock värt pengarna enligt min personliga uppfattning.
 
Nu blir jag ju nyfiken - är du "Hertigen"?
Helt rätt :cool

välkommen vettja!
Måste ta mig tid att titta ordentligt på era schabrak nästa gång vi ses. Det blir förhoppningsvis på SM... Om jag kan komma dvs. För att ni kommer räknar jag kallt med.
Syr ni själva eller har ni någon som syr åt er?
Hur är vadmalen att hålla ren?

*frågvis*
 
Tack :)
SM är väl troligt, dock inte spikat än. Var det inte flyttat längre bort i år?
Vi har en sömmerska i föreningen, hon syr i stort sett allt. :bow:
Jag upplever vadmalen relativt lätt att hålla ren, den är stryktålig och går att borsta av. Nackdelen är ju att den bara går att tvätta på låga temperaturer. En annan nackdel är att den är tung! :p
Varför skulle du inte komma på SM?
 
Inga problem :D
Rider du själv tornerspel eller har du tänkt börja :confused: Jag kanske har missat svaret på den frågan i någon annan tråd :o
 
Jag rider inte tournerspel men är väldigt intresserad av att någon gång prova då min travarkille är redo för det. Älskar att se på tournerspel och har varit medeltida intresserad i många år. Syr mycket medeltidskläder. har även börjat svärdsträna nu och älskar det!

vilket lag rider du i? känner igen namnet...
 
Får man delta utom tävlan i SM? Tyckte jag såg det i ett protokoll. Har en liten nording som tyvärr troligast är under 148 cm. :smirk: Så hur mkt. vi än tränar får vi inte vara med i SM... :(
 
SM kommer gå i Grytnäs i år (finns länk på http://www.riddare.nu )

Jag jobbar så konstiga tider nu för tiden att jag inte vet om jag kommer vara ledig. Är nyanställd och offrar mina få semesterdagar på Medeltidsveckan i år =)
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 589
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
798
Senast: Josefineeee
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 219
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hur får jag loss den??
  • SD:s trollfabrik
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp