Tråd för unghästar födda 2008! =)

Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Nice :) jag vill också ha en bro att träna med hemma...
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Bytte till mig en lastpall och en skiva. Mycket uppskattat! :D


KL*

Kul att höra att det går framåt här! Lite snabbare för vissa.. Men det är fortfarande bara februari!


Tänkte ev anmäla oss till träningstävlingen wris har nu den 12e mars.
Vi får väl se hur det går med min uppkörning (BE) och hur damen i fråga kommer bete sig den sista veckan.
men just nu känns det lovande! :banana:

Imorgon tänkte jag kravla mig upp igen.. Wiiho!
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Har fått lite marksupport och avverkat två pass i ridhuset med Texas. Bara den där piloten gör som hon ska, vilket är lättare sagt än gjort, så går han så himla bra! Jämn och fint med påskjut och så mycket han orkar med huvudet i rätt position. Utan att jag egentligen gör någonting mer än sköter mig. Så himla najs!!!

Vi får se hur mycket styrsel vi får på varandra på en månad, och om mina inloggningsuppgifter från WRAS kommer, och om mina vinterdäck kommer och hinner monteras på transporten. Om allt klickar så åker vi nog till Fagersta på Winter Trail Mania i mars. :)
Annars väntar vi ett slag till och satsar på kosseträningar i april/maj och sen kanske lite westernallsvenska under sommaren. En och annan wrastävling gör vi nog oxå.
Pleasure och horsemanship tänkte jag ge mig på iallafall. westernriding oxå kanske. Vi får se. :)

Hade tänkt rida idag oxå, men det var 27 grader kallt i mrose och även om solen värmer så är det nog inte såååå varmt att ridsuget sitter kvar när jag sticker näsan utanför dörren... :)
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Härligt med lite planer! Jag ska vänta med tävlingarna tills sommaren, jag har ju en åk 3 i skolan nu som ska göra nationella prov i vår, det blir mycket rättning på helgerna framöver....

Kallt!! Fy fasen! Vi hade -18 och det räckte, en sväng runt kvarteret blev det och sen var tårna genomfrusna.
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Herregud! Ska ni vara med i WA redan i år?! :banana:
Jisses och jag tyckte jag hade mycket inplanerat, men nu ligger jag i lä! :rofl:

Låter helt fantastiskt iaf!
Ni får ju inte glömma att komma med lite filmer och bilder snart! :D



Här kommer en från oss , Det är väl från veckan. Åh, nu längtar jag tills nästa gång! :love:
http://www.youtube.com/watch?v=P2UgdN7ZkII
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Ja,här går vi ut hårt och ökar!
Vi startar dessutom vår karriär på B-nivå! ;)

Nej, men vi har inte så många ryttare i klubben och vi har större möjligheter att få ihop ett lag på den högre nivån än på den lägre så för att få det att gå runt så hänger vi på! Pleasure och Horsemanship ska vi väl fixa tycker jag! Blir antagligen inte så många deltävlingar...

Idag har vi dessutom varit ner och trailat i ridhuset. Hann inte med jättemycket då jagfick lov att åka hem till sonen innan sambon skulle iväg och jobba, men det jag bad om, det gör han lille hästen! Måste få lite koll på ryggning och så lite grindträning. Annars kan vi nog fixa lite trail oxå. :)
Vi har nog inte lyckats fastna på vare sig bild eller film. Har sällan någon med mig som kan plåta!
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Härligt att kunna va i ridhus nu... vi har ca 2km så vi kan rida dit iofs, men hinner inte innan mörkret sänker sig på kvällen. Vi ligger lågt och skrittar ut på helgen än så länge. Nu ska ju plusgraderna smyga sig på så sakteliga iallafall! USH va trött jag är på vintern! Inte en sån här vinter till hoppas jag.

Lucky växer och frodas, jag ska köpa hö igen och funderar på att ställa ut en rundbal. Problemet är att Amalia äter den mest, trots munkorg. Hon blir fet som en gris!
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Ja du, det där med kameran... Den låg varmt och skönt i min ficka hela träningen i måndags! Hade gärna velat ha min ritt på film!!!

Å jag måste säga att jag är grymt imponerad av dig och dina mål för säsongen- Och jag är helt övertygad att ni kommer klara det med bravur!:bow:
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Tack! :o

Med den support jag har vore det ju synd och skam om vi inte fixadedet skapligt iallafall!! :love::D;)
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Jo kanske det! Men kom ihåg att det är du i slutändan som kommer att göra jobbet!
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Tävlingssugen jag med! Jag får snällt vänta dock.

Idag var vi ute på en skogstur, gick bra, vi mötte travhäst i träning och det gick också bra som tur var. Imorgon tänkte vi göra samma runda fast med lite trav :)
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Imorgon ska vi (ja, Johan rider ju förstås) på trailclinic för Maria Käki

Hoppas på plusgrader så att jag som publik slipper frysa ihjäl ;)
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Oj! Va ni går ut hårt!

Om jag följer med som hejjaklack så får jag kanske se er live! fast jag håller nog helst till i södra sverige. :) Hade dock varit kul om finalen hade gått på grevagård . Har aldrig varit där nämligen! :laugh:

Blir så imponerad på er alla här inne! Som bla rider ut själva och allt!:love:
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Grevagården är fin! Tyvärr är det ganska dyrt (tycker jag iallafall!) att dels stalla upp och dels campa. Hoppas det blir lite bättre, Nationals gick ju där i fjol och jag tror det kostade 1200:- att stalla upp för helgen *gulp*

Vi rider ut, men i sällskap än så länge. Idag har vi galopperat!!! Tjohoo! Det gick lugnt och sansat också, på en skogsväg täckt av snö :)
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Här händer det grejsor :)

Clinic för Maria Käki va vi på i söndags och det gick asbra, lossnade i högersidan efter mycket jobb : http://www.youtube.com/watch?v=yKPNDNKjINg

Första galoppen utan lina: http://www.youtube.com/watch?v=vk_ViDpU2BI

Och idag var de på sin första uteritt :D

Jag körde vår minishettis Melker som tryggt stöd, men de gick 30m framför och tyckte Melker var alldeles för långsam ;) Mötte bilar, hästar, gick förbi läskiga transporter (vilket inte han tyckte var alls läskigt, men typ alla andra hästar jag känner brukar skygga där) travade och myste :heart

De var så duktiga :)
Kolla reflexsprayen i svansen ;)

 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Bilden fungerade inte, provar igen :)

20110303393_135659580.jpg
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Oh vilken effektiv grej! Vart kan man köpa det!!??

Vi ska ut och rida i skogen idag igen tänkte jag, äntligen kommer fint väder och vänliga temperaturer!
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Jag tänkte oxå ut och rida idag om jag och min efter-magsjuke-klena kropp inte blåser bort när vi går ut! Shit vad det blåser!! Men solen skiner iallafall!!

Nu är vi anmälda till vår första uppsuttna tävling!! :D
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Jag köpte det i ridsportsbutiken här hemma, strax under 200kr tror jag, tänkte att det var väl bara ruffel å båg, men bevisligen så fungerade det ju :D
 
Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Dom är ju superduktiga! :bow:

Jag minns inte om du nämnde det i början.. Men har han ridit och hållt på med hästar innan?
Kul att båda är så intresserade iaf! :banana:

Häftig spray! Måste inhandlas till nästa vinter!


MittNyaJag

Grattis!! Va roligt för er! :banana:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: hamilton1
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 738
Senast: Valle
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 240
Senast: nullo-modo
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 298
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp