Bukefalos 28 år!

Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Heja JDFJ:bump::banana::bump::bump:
Duktiga lilla Curryponken:love:

Nu kommer alla bli så peppade av dig och Norna så snart kommer uppsittningarna dugga tätt tror jag :rofl:

Sylvatica,
färgväxlare är så himla läckra! Gillar att de fortfarande har sin grundfärg kvar. Med en 09 och en 11 i barnaskaran förstår jag att ni bor i Sve. DEt är avgjort lättare att bo här med småbarn har jag förstått. Min son fick en klasskamrat i 1an, en flicka från US. Mamman ursprungligen Svenska och maken Amerikan, mamman var väldigt glad att flytta till Sve med 3 flickor under 7 år.
Självklart du skall titta på vad de pysslar med i grannbyn. Passar det så passar det lixom:D

Texaz, vill du ha varmt eller kallt? Funderar på om jag skall sätta på värme i sadelkammaren, finns dubbelsängsbäddsoffa.....

mvh Eva
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Jag är fortfarande helt förstummad... Detta hade jag inte räknat med försen fram i vinter. Men det blev som jag sagt tidigare. "En dag kommer jag bara sitta upp, och så kommer det inte vara mer med det".
Åhåhå min lilla monstermustang :love:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

kl... Härligt JDFJ!! ...och en uppdatering :)

Sadlade
wlina, Texaz, Jannice, _Eva_ , Norna, flamman, JDFJ, Sylvatica

Tränsade
Flamman, Norna, Jannice, JDFJ

Suttna på
Jannice, wlina, _Eva_, Texaz, Norna, JDFJ

Lastträning
Texaz, _Eva_ , Norna, Sylvatica

Tömkört
_Eva_, Norna, Jannice, Sylvatica

Longerat
_Eva_, JDFJ, Norna, flamman, Louica, Sylvatica

Duschat
Norna, _Eva_

Markarbete vid hand, trail
Norna, JDFJ

Riden i skritt
_Eva_, Jannice, wlina, Texaz, Norna

Riden i trav
_Eva_

Riden i galopp
_Eva_

Första tävlingen, ledklass
Norna

Klappat på mulen
Bewildered, Louica

Skoning
Norna, _Eva_
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Japp i går gjorde vi vår första rep efter semestervila :)
han var rikitgt duktig vill ja löva han protistera i vänster varv vilket han alltid gjort hitills lite små brall o allmänt små vrång.
men för att va 2 årig lill hingst sköter han sig exemplariskt i mitt tycke
go gubben

har fortfarande inga planer att sitta upp för än till tidigast hösten men vem vet
?
han är i vilket fall som helst mig väldigt :love:
så vi kommer gneta på i vår egen takt
lycka till i sommar värmen mvh Irene
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Vad kul ni är igång efter sommarvilan! haha om två månader är det höst....:rofl::rofl:

Jag säger det, ni kommer dugga tätt snart hela bunten :D

Men flamman, allt i sin takt såklart. Man vill inte gå för fort fram och sen få bakslag.

mvh Eva
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Åh, kallt Eva!:love:

Du är en ängel! Är det något särskilt jag ska ta med???:laugh:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Nope!
Så skippar jag att sätta på värmen så är det svalt och skönt därinne.

mvh Eva
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

men nu vill jag fråga en helt ur tråden fråga eller jo de är nog lite tråd i den :)

är de nån som vet nått om silver royal märket sett nå så snyggt på en sida jag har på FB
men jag är ju klart en sån som vill se o känna på grejorna innan jag bestämmer mig och de r ju givet viss ett företag i USA som säljer prylarna

har haft tror ja 3 sadlar på prov åt lill killen men jag har inte hittat nått jag vill ha än skit trökigt :crazy:
kommer troligast behöva en rundadskirt men fqb men men de är väl bara fortsätta leta i sadeldjungeln

tur man har tid på sig :angel:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Tror du verkligen han kommer ha Fqb? Det har min store gule som figurerar lite i tråden (trots att han är
För gammal :angel: )
Sadelmärket kan jag inget om men det kan bergis våra mentorer Eva eller Bew.
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Ja tror han kommer dra fqb efter som dom jag har provat i qb har vart lite trånga över bogen :crazy:

tror oxå Eva eller bew kan lite om va de är för nått misstänker dock att kvaliten inte är den bästa men snygg va just den sadeln hmmmmm knas man blir
tur som sagt att man har tid på sig att leta efter de man vill ha jag har ju en syntetsadel att börja med dock ingen western som jag hellst vill då rå
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

sa vitt jag vet ang silver royals sa beror det pa var de ar gjorda...

det finns silver royals som gjorts av circle Y och de ar bra, sen finns det silver royals som ar snickrade ihop i Indien. Nagra historier om deras tree som spruckit efter en ritt/sadeln blivit tappad. Da ar det de sadeltran som ar gjorda i fiberglass.

(jag hatar sadlar f.o.)

jag ar ett fan av "riktiga" billy cooks och frontier :angel:

det man kan gora, om man vill ha en blingbling sadel, eller om man hittar en trakig sadel men med bra kvalite ar att kopa sadelsilvret lost och slanga pa det sjalv. Montana silversmiths eller "silver trim set" pa gooogleooogle.. ;)

o sa aprapa full vs q bars... de varierar i storlek mellan markena med, olika trad har olika matt (jaaatterooooligt) :angel:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Klart du är!

Igår hade vi jordens jävligaste åskväder här! Det sköt blixtrar varannan sekund och small så jag tror att himlen gick sönder lite. Och monsunregnet.
Det började när jag var på jobbet och när jag slutade 21:00 så SPRANG jag till bilen, körde som en biltjuv ut till stallet och fullkomligt KASTADE in hästarna. Curry ville dock följa med hem.
Aldrig har jag iordningställt tre boxar så fort med strö, Hö och vatten.
Hade hästföretagare sett mig så hade de bönat och bett om att få anställa mig, för jag sprang tillomed med en stor vattenfylld hink i vardera hand.

YIHAW :cool:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

driftig... sjalvgaende... effektiv?

Du sager val till om du trottnar pa sverige? :angel:

just nu sitter jag i koket, gulpar ner kaffe medan jag fixar haret - i samma stil som morsan forutom att jag inte har en halvaten macka bredvid mig..

om 1 timme skall jag vara i stan, fa monster, studera dom, halsa pa folk.. och sen... ska jag domma tavling! :rofl: Ska bli skitkul, men jag ar nervoooos :angel: stolt familjetradition, bade farfar o svarfar ar gamla dommare, sa dom tycker det ar skitkul att jag blev forfragad. Varst av allt: skrap jag behover se proper ut... *stryka skjorta* jag har blivit sa van vid att fluffa omkring har pa garden i avklippta jeans o nan urtvattad gammal topp (vi malar o grejjar massor just nu) sa det kanns lite lustigt att forsoka sig pa "tavlingsproper" igen...

KRAM pa er!

Baby o Red uppdatering:
Ho ar gott. *vifta svans* :angel:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sadelmärket kan jag inget om men det kan bergis våra mentorer Eva eller Bew.

Mentorer...? Jag trodde vi var kompisar bara...:rofl: Säg som det är, du ser mig som en morsa :idea:
*Springer och lägger mig under en sten och inser att jag är gammal och mossig*

Skämt åsido men idag är jag litet sliten efter att ha varit på Täby i två dagar, sen kom jag lagon hem med litet pizza som vi kastade i oss sen fick jag klättra upp på taket. Eller rättare sagt klättra omkring på reglarna utan kliva på brädorna (vilka sitter spikade Under reglarna -jag vill ju inte trilla igenom) som utgör innertaket. Så rolla hela jävla taket med Borakol och därefter paniktäcka det med skivor och presseningar för det inte skall regna in.
Måtte det hålla nu så vi får dit vindpapp, isolering, brädor och själva yttertaket utan problem.

Flamman,
Var det inte så att det fanns litet arab i Blondi? Tänker att han kanske kan gå i en arab-bom, de är litet flared out och oftast korta. Finns det ingen nära som du kan få prova?

Shit, nu går åskan...
Mitt tak, mitt tak, mitt tak...
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Japp de är Arab i honom med så du har alldeles rätt han ska få prova en sån med :P

funderar mer o mer om man ska hitta nån som kan hjälpa en att köra in lilla blondi så han får växa på sig lite till innan inridningen och lägga den till våren 2013
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Lite syrligt var det men ni kan faktiskt mest om Westernsadlar här, thats a fact! :cool:
Haha ja, välkomnar ni mig, sambon å alla våra djur så skall ni få er ett par drängar ni sällan skådat.

Eva, ja okej. Du är nog morsan. :love:

Igår red jag ut själv för första gången på Zan. Det gick bra med lite spooky shit. Nu är jg i stallet å väntat på min sambo så ska vi bege oss till ridhuset å låta Zan svettas litet.
Väl hemma sen kanske jag rentav hänger litet på El loco, vi f
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Lite syrligt var det men ni kan faktiskt mest om Westernsadlar här, thats a fact! :cool:
Haha ja, välkomnar ni mig, sambon å alla våra djur så skall ni få er ett par drängar ni sällan skådat.

Eva, ja okej. Du är nog morsan. :love:

Igår red jag ut själv för första gången på Zan. Det gick bra med lite spooky shit. Nu är jg i stallet å väntat på min sambo så ska vi bege oss till ridhuset å låta Zan svettas litet.
Väl hemma sen kanske jag rentav hänger litet på El loco, vi får se hur det går idagg
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Sadlade
wlina, Texaz, Jannice, _Eva_ , Norna, flamman, JDFJ, Sylvatica

Tränsade
Flamman, Norna, Jannice, JDFJ

Suttna på
Jannice, wlina, _Eva_, Texaz, Norna, JDFJ

Lastträning
Texaz, _Eva_ , Norna, Sylvatica, JDFJ

Transporterade
JDFJ

Tömkört
_Eva_, Norna, Jannice, Sylvatica

Longerat
_Eva_, JDFJ, Norna, flamman, Louica, Sylvatica

Duschat
Norna, _Eva_, JDFJ

Markarbete vid hand, trail
Norna, JDFJ

Riden i skritt
_Eva_, Jannice, wlina, Texaz, Norna, JDFJ

Riden i trav
_Eva_

Riden i galopp
_Eva_

Första tävlingen, ledklass
Norna

Klappat på mulen
Bewildered, Louica

Skoning
Norna, _Eva_


Uppdaterade litet. :love:
 
Sv: Tråden för oss med unghästar födda 2010 =)

Vad duktiga ni är JDFJ! Kämpar på som attans, snart kommer ni att rida fram du och din karl på era fina hästar! :love:

Välkommen Sylvatica, det är verkligen en riktigt fin häst du har. Kul med en till i tråden. Alla är välkomna till vårat glada gäng :bump:

Nu har inte jag läst igenom allt som sagts på ett tag så om det är någonting som är skrivet till mig - vänligen säg det så svarar jag gärna om jag kan.

Det verkar hus som helst gå framåt för våra fina hästar här vilket är superkul! Checklistan börjar fyllas på och alla börjar bli lite varma i kläderna. Kul!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp