Bukefalos 28 år!

Tråden för oss ridskoleryttare!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Kl*
fs_436565426_41812_1263076768.jpg

Red lektion i torsdags, 1a för den här terminen.
Red världens bästa Mr Kiwi :heart, gick väll inte jätte bra men han är bäst ändå.
Har eventuellt lyckats hitta en ny grupp också, dock måste jag prata med kvk först då jag egentligen har lunchfodring(och intag av hästar) då den lektionen är, så ska höra om det är ok om ngn annan av oss som jobbar söndagar kan ta lunchfodringen, för det är ju bara kraft som fodras så det är ju inget avancerat direkt.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Ja det är trist. Inte för att jag vill ha fd kompisarna tillbaka, dom klarar jag mig utan, men det känns trist att stallet känns...främmande, på nåt sätt. Förut var jag den som var där hela tiden, jag kände till allt som hände och visste allt om hästarna. För några veckor sen kom jag till stallet och då leddes Bullen ut för att gå i konvalescenthagen, stallägaren pratade om att han började bli bättre äntligen och jag frågade "Vaddå, är han halt?" Stallägaren blev förvånad, "ja har du inte hört det?", van att jag brukar känna till allting.

Blä, känns som att jag bara gnäller men det behövs ibland... Trist ändå :(

Ridgrupperna vet jag inte.. Måste ringa dom imorgon tror jag, har fortfarande inte fått veta och det börjar bli hög tid eftersom lektionerna började i fredags :crazy:
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Oj, låter som en ganska konstig känsla :( Håller tummarna för att det löser sig.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Jag är inbiten ridskoleryttare, har ridit på ridskola i mer än tjugo år nu, sen jag var liten unge. Rider tre gånger i veckan just nu, men det blir bara den här terminen. Annars brukar jag rida två gånger på ridskolan + medryttarhäst 1-2 gånger, men jag har lite för mycket med jobbet just nu för att hinna med en medryttarhäst, så då fick det bli en gång till på ridskolan istället.

Gillar min ridskola (är väl i princip fastväxt där efter att ha varit där så länge), framförallt är det hög kvalitet på instruktörerna, vilket är kul. Mindre kul är att vi har väldigt många skadade hästar i stallet just nu (5 av 15), vilket sliter extra hårt på dem som är friska. På sikt hoppas jag att vi köper inte lite bättre, det har varit väldigt mycket felköp på sistone, med oplanerade inköp och för många hästar som inte är ridbara nog att fungera bra på lektion. Dumsnålt i mina ögon.

låter exakt som den ridskolan jag rider på. :P många felköp osv x)
annars har dom väldigt trevliga hästar. bara att vissa inte funkar på lektioner, och att dom inser inte vilka felköp dom gjort utan fortsätter ha hästen/hästarna på lektioner när den blivit frisk även fast den varit halt minst en gång per termin i några år :(
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Ursh vad tråkigt. Brukade hänga mer i stallet förut och hade mer koll på allt så jag förstår den lite konstiga känslan att inte vara bland de första som får veta. Sen har jag aldrig gillat de flesta "veteranerna", gillar inte attityden, ni vet "jag vet bäst"? :) Det är ju JAG som vet bäst ;D haha nej men... så slutade min favoritridlärare och så skaffade jag mig medryttarhäst och nu vet jag bara vad som händer med mina två favoriter i princip.

ASPEPP inför terminstarten på torsdag i min nya bättre grupp! Hoppas jag får någon av favoriterna! :D:D
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Sådär var det väldigt mycket hos oss förut. Ridlärarna ville verkligen inte ta bort hästar (förståeligt) så dom fick stanna även om de var halta ofta. Det resulterade i ett väldigt stort generationsskifte för typ 2 år sen, det är kanske 3 av 16 storhästar som stått hos oss längre än fem år. Nu är det mycket bättre rotation på hästarna och dom som inte passar in/inte håller säljs omgående så att de kan få ett liv som passar dem bättre :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Ja det är en konstig känsla, helt plötsligt känner jag mig som värsta utbölingen, trots att jag ändå känner till mer om stallet och hästarna än de flesta som rider där. Weird. Men det kanske är lika bra, kommer förmodligen ändå bara rida där en termin till eftersom jag nog flyttar till hösten.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

kl

Jag ringde till stallet idag, lite irriterad över att jag inte har fått veta än vilken grupp jag ska rida i. Som vanligt är de lite snurriga och trodde att jag kanske fortfarande ville rida i torsdagsgruppen fast jag har sagt att jag troligtvis inte kommer kunna göra det.

Anyway, vi bestämde att jag ska provrida i en grupp klockan 18 ikväll. Tyvärr blir det nog ett litet "nedköp" eller vad man ska säga, lite mer hobbynivå på ryttarna än vad det varit i mina tidigare grupper. Och jag är inte säker på vad jag tycker om ridläraren, men jag ska ge henne en chans och se vad jag känner. Får försöka koncentrera mig på min egen ridning.

Ett annat litet krux är att den personen som är stallansvarig på måndagar är en av mina före detta stallkompisar... Vi var jättebra kompisar förut men har nu inte sagt ett ord till varandra sen.. tja, september ungefär. Trots att vi setts i stallet :crazy: Kommer ju bli kul.. Blä :(
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Jag rider också på ridskola, trots att jag har egen häst. :D Går i en hoppspecial (tävlingsgrupp), så vi ska vara med på bohuscupen 2010. Haha vi fick reda på det förra tisdagen och jag har aldrig varit med i "större" hopptävlingar! :angel: Alltså bara sådana som ridskolan anordnat, typ julklappshoppning på 40 centimeter, CR på 50 centimeter o.s.v..

HAHA i alla fall, har ridit på ridskola typ, 3 år? Har typ, inga speciella favorit hästar förutom 'Tigger' som är bäst! :D
I alla fall, kommer inte på mer att skriva nu haha. :p
Hur lägger man in bild i dom här svaren btw? Hade kunnat lägga in en bild på mig och Tigger på våran förra tävling isf. ;o
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Jag skall också rida Bohuscupen, men i dressyr :)
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

okej haha, känns jätte pirrigt.. :o du råkar inte veta när bohuscupen i hoppning är haha? Känns som om att jag inte vet någonting, dom kommer säkert informera oss lite senare men ändåå haha :eek:
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Haha! Åh gud, han ser ut som en jätte gullig liten åsna på den bilden:love:
Hoppas Big Size hamnade hos en kunnig ryttare som kan få lite ordning på springandet och musklerna då :)

haha jag vet =D ponnyhuvud har han med haha
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Blir tyvärr ingen mer ridskola för mig mer denna månaden! Vår hund ligger hos vetrinären och är sjukt så pengarna går till det istället. :( Men lite skönt ändå, blivit ovänn med en i min ridgrupp så lite skönt att komma ifrån!
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Du får berätta hur det går då!

Den 1 februari (+ något datum i mars) ska jag rida för Mads Hendeliowitz! :banana: Han kommer till ridskolan och håller träningar för några av ridlärarna, och så blir det två grupper med lektionsryttare. Är redan galet nervös, Smokey är ju ganska speciell att rida så jag hoppas att det inte blir total pannkaka av det.
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Oj vad roligt! :banana: Hoppas det går bra, hur som helst är det nog en riktigt nyttig erfarenhet!
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

kl

Jag blev faktiskt positivt överraskad idag, ridläraren var bättre än jag mindes och det kändes inte som att nivån var för låg så jag kommer fortsätta i gruppen :)
Jag fick rida en av mina favoriter Bullen, min gamla tävlingskompis. Det kändes riktigt bra även om vi inte kom igång ordentligt förrän på slutet men så är det ibland. Fick till några fina skänkelvikningar där bakdelen visserligen kom före lite då och då men annars var de bra, jag behövde bara lägga till skänkeln en gång så flyttade han fint.

Bonusbilder på Bullisen! :D
30246039.jpg


30246037.jpg
 
Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!

Min ridskola Slipner ät underbarast! Och nej, det är inte en Islandshäst ridskola. Dom har helt vanliga hästar och ponnisar. Dom är alla super snälla! Finns en häst för varje typ :) Så jag kan tipsa er om att åka på Sleipners sommarridläger i år! www.sleipner.ax =D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Nytt år innebär ny tråd! Här kan vi diskutera alla härliga ridskolehästar, lektioner och annat som hör ridskolan till. Jag gissar att...
24 25 26
Svar
513
· Visningar
58 318
Senast: cewe
·
Ridning Nytt år och ny tråd. Här kan vi diskutera våra härliga ridskolehästar, lektionerna och allt annat som handlar om ridskolan.
41 42 43
Svar
843
· Visningar
51 084
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 702
Senast: Lavinia
·
W
Utrustning Jag brukar ha många livliga diskussioner med en kompis angående just ridspön. När jag rider brukar jag ha ett långt dressyrspö om...
Svar
17
· Visningar
2 834
Senast: Whiplashr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp