Trädgården 2017 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
De ynlgar av sig och antingen klipper man bort revorna innan det blivit småplantor som slår rot eller så låter man det bli småplantor som slår rot och dessa småplantor kan man sedan när de vuxit på sig lite gräva upp, knipsa av revan och plantera dem på lämpligt ställe och nästa år ger de jordgubbar de med :up:
Tack för svaret .Som tur är har jag flera pallkragar och en massa markduk och då får dom bli plantor så kan jag odla en till krage för jag har en känsla att det blir strykande åtgång på dom när dom mognar .Då tanten och hennes syster älskar jordgubbar och lika så jag och kragarna är utanför fönstret så man går nästan förbi dom då man går in i huset
 
Är numera fattig(are) eftersom grästrimmern (må hen vila i frid) har gått till den eviga vilan där det inte finns någon trimmertråd. Dvs jag har precis köpt en ny trimmer :cautious:

Husqvarnas värstingtrimmer, blir de kraftigare går de som röjsåg :D Särbon tyckte att ska man ha något ska det vara rejält :up: och Husqvarna givetvis, han höll på att få en hjärtattack när jag nämnde att järnhandeln har Stihl :rofl:
 
@Philosophia jag har också planterat en avenbokhäck på 15 m. Några nävar kogödsel i hålet men inte gödsla något första året utöver det (var det rådet vi fick).

Avenbok är rätt så tålig och trivs på dom flesta ställen. Våran växte/växer så det knakar.

Sen skall den inte heller torka ut i början.

Jag älskar våran fina avenbokhäck :love:
 
Tack för svaret .Som tur är har jag flera pallkragar och en massa markduk och då får dom bli plantor så kan jag odla en till krage för jag har en känsla att det blir strykande åtgång på dom när dom mognar .Då tanten och hennes syster älskar jordgubbar och lika så jag och kragarna är utanför fönstret så man går nästan förbi dom då man går in i huset

Ha över ett bärnät. Det är inte bara vi som tycker om jordgubbar, rådjuren gillar blommorna och har inte de ätit upp alla blommorna tar fåglarna bären... :meh:
 
Är numera fattig(are) eftersom grästrimmern (må hen vila i frid) har gått till den eviga vilan där det inte finns någon trimmertråd. Dvs jag har precis köpt en ny trimmer :cautious:

Husqvarnas värstingtrimmer, blir de kraftigare går de som röjsåg :D Särbon tyckte att ska man ha något ska det vara rejält :up: och Husqvarna givetvis, han höll på att få en hjärtattack när jag nämnde att järnhandeln har Stihl :rofl:

Det är bra skit! Vi har bara Husqvarna. :D Förutom min eltrimmer men den kostade iof typ 250 kr på rea så jag lever väl med att den är lite halvkass.
 
Det är bra skit! Vi har bara Husqvarna. :D Förutom min eltrimmer men den kostade iof typ 250 kr på rea så jag lever väl med att den är lite halvkass.

Särbon har Husqvarna på sina seriösa såggrejor. De hade Stihl när han gick på skogsskolan och de var bara skit. Det kan naturligtvis ha ändrat sig men eftersom det är han som är mekaniker för min maskinpark så lyder jag när det gäller märken :D

Vi hade Husqvarna på lantbruksskolan och de var bra då.
 
Åh, vilken lyx :love: plus att det är ju jättebra med tanke på trädgårdsväxterna och lokala bönder :up:
Ja det ska bli väldigt roligt! Har ett jobb i helgen att rengöra de gamla lådorn och ramarna. Har ingen slöja eller dräkt än heller. :p Hoppas på snälla bin. :laugh:

@tanten vi älskar honung. :D Och får vi mycket framöver är vi sugna på att testa att göra mjöd. Annars får vi sälja. Nästa år blir det mer fart på odlingen så de har lite mat, men vi kommer nog få mycket blåbärs- och ljungnektar i vår honung. :)

Efter en sjukt stressig jobbperiod (när kan jag ta semester? Vem vet?) ska det bli kul med ett litet projekt som inte har med någon husrenovering att göra.
 
Ja det ska bli väldigt roligt! Har ett jobb i helgen att rengöra de gamla lådorn och ramarna. Har ingen slöja eller dräkt än heller. :p Hoppas på snälla bin. :laugh:

@tanten vi älskar honung. :D Och får vi mycket framöver är vi sugna på att testa att göra mjöd. Annars får vi sälja. Nästa år blir det mer fart på odlingen så de har lite mat, men vi kommer nog få mycket blåbärs- och ljungnektar i vår honung. :)

Efter en sjukt stressig jobbperiod (när kan jag ta semester? Vem vet?) ska det bli kul med ett litet projekt som inte har med någon husrenovering att göra.

Mjöd är VANSINNIGT gott! Särbon har ett bra recept :up:
 
Jag önskar mig massor med pengar så jag kan realisera alla mina fantastiska trädgårdsplaner!

Istället ska jag gå ut och rensa en rabatt (när jag har städat hela huset. Vilket lär ta minst en hel dag med tanke på att jag har prioriterat bort det helt det senaste) och försöka elda upp en massa gammal kvickrot...
 
Glad midsommar på er, alla trädgårdsentusiaster! Läget i nordväst-Skåne i sammanfattning:

IMG_2394_zpsav4xcaug.jpg


IMG_2390%201_zpsmnmjv6hh.jpg


IMG_2389_zpsrgvdvvrg.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 060
Senast: Magiana
·
Relationer Använder mitt anonyma nick. Ursäkta för väldigt rörigt och långt inlägg. Jag är tillsammans med en kille sedan 6 månader tillbaka. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
4 430
Senast: Vallmo
·
Körning Jag börjar faktiskt vara orolig då jag hör så mycket konstiga historier. Jag har en 2-åring som jag tömkört en hel del och han har gått...
Svar
11
· Visningar
1 144
Senast: a_c72
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp