Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Idag blir det nog gruppträning på Friskis.
Träning med medicinboll där jag glömt namnet på själva passet - men det brukar va bra iaf! :)
 
Vad bra! Det känns väldigt spännande och jag är glad att jag har maken med mig som moraliskt stöd.
Känns som jag kommer stå som ett fån i gymmet första gången :p

Tror det blir superbra! Jag har varit skeptisk till styrketräning tidigare i mitt liv men det är så himla roligt tycker jag nu :)

Alla är förvirrade i början, det är liksom förväntat :D
 
Jag som kännde mig så duktig i fredags när jag tränande. Men jääää.... sicken täningsvärk jag hade i helgen :D Tänkte ju tränan bort den men så blev dottern magsjuk och bebis var extra klängig och sambon jobbade så det sket sig ju bigtime.

Ska försöka få till iaf ett yoga pass idag när bebis sover.
 
30 minuters promenad med hästarna och hunden på lunchen. Passade på att göra höpåsar, göra rent badkaret och skotta skit från lösdriften så det bara är att fodra ikväll :) Är ensam med barnen då maken är på kurs (ovanligt va ;)) så jag vill ha det så smidigt som möjligt ikväll.
 
Förra veckan blev inte så aktiv som jag hoppades på, men helt ok ändå. Har kämpat lite mentalt så jag är glad att det som blev blev liksom :) 7,5 km promenad i måndags, yinyoga i onsdags och i lördags plockade jag fram ett par hantlar jag haft stående ett tag. Att sätta sig finns inte på världskartan, jag tippar omkull :D

Funderar på att försöka gå på alla(5) yin-pass i veckan, för att utmana mig själv. Jag mår just nu ganska bra när jag får vara hemma och göra ingenting och inte behöver tänka, men har stora problem med att gå hemifrån och kan inte ta mig för saker, ser ingen mening med nåt osv, och nu börjar sjukskrivningen närma sig slutet. Har läkartid 2/10.
Jag hoppas att om jag pressar mig själv lite nu så kommer jag antingen märka att det faktiskt går bra och därmed kunna börja jobba lite igen, eller så kommer det bli tydligt att det inte går än. Bryter jag ihop bara av att lämna hemmet fem dagar på en vecka är det kanske inte dags att köra tåg än liksom :p
(Jag gör saker hemma som jag vet egentligen gör mig glad, men det ger liksom inget nu. Så bristen på livslust beror inte på lack of trying liksom, tyvärr:cautious:)
 
Förra veckan var, ur ett träningsperspektiv, katastrof. Så blir det när man är sjuk fyra dagar av sju.

Men nu är jag på't igen! Mår bättre nu och bänkade duktigt idag. Ettor på 45 kg kändes löjligt lätt, faktiskt. Jag misstänker att mitt gamla PB på 47,5 kg kommer ryka som tusan om några veckor. :bump:
 
Inte för att någon kanske saknat mig, men jag är tillbaka :bump:
Gjorde min efterlängtade bukplastik den 14 september. Hade lite problem med illamående, dock inga smärtor att prata om, så igår äntligen har kroppen börjat komma igång. Igår gick jag 2 km, och idag gick jag 2,2 km. Det går inte alls fort, dagens promenad tog 40 minuter!! Men jaja, jag skulle ta det lugnt :rofl:

Träning lär dröja, men jag kan redan nu känna mina magmuskler vid dessa enkla sjukgymnast-övningar :D :banana:
 
Inte för att någon kanske saknat mig, men jag är tillbaka :bump:
Gjorde min efterlängtade bukplastik den 14 september. Hade lite problem med illamående, dock inga smärtor att prata om, så igår äntligen har kroppen börjat komma igång. Igår gick jag 2 km, och idag gick jag 2,2 km. Det går inte alls fort, dagens promenad tog 40 minuter!! Men jaja, jag skulle ta det lugnt :rofl:

Träning lär dröja, men jag kan redan nu känna mina magmuskler vid dessa enkla sjukgymnast-övningar :D :banana:

Så härligt att du fått hjälp och att resultatet verkar lovande! :)
 
Förra veckan blev inte så aktiv som jag hoppades på, men helt ok ändå. Har kämpat lite mentalt så jag är glad att det som blev blev liksom :) 7,5 km promenad i måndags, yinyoga i onsdags och i lördags plockade jag fram ett par hantlar jag haft stående ett tag. Att sätta sig finns inte på världskartan, jag tippar omkull :D

Funderar på att försöka gå på alla(5) yin-pass i veckan, för att utmana mig själv. Jag mår just nu ganska bra när jag får vara hemma och göra ingenting och inte behöver tänka, men har stora problem med att gå hemifrån och kan inte ta mig för saker, ser ingen mening med nåt osv, och nu börjar sjukskrivningen närma sig slutet. Har läkartid 2/10.
Jag hoppas att om jag pressar mig själv lite nu så kommer jag antingen märka att det faktiskt går bra och därmed kunna börja jobba lite igen, eller så kommer det bli tydligt att det inte går än. Bryter jag ihop bara av att lämna hemmet fem dagar på en vecka är det kanske inte dags att köra tåg än liksom :p
(Jag gör saker hemma som jag vet egentligen gör mig glad, men det ger liksom inget nu. Så bristen på livslust beror inte på lack of trying liksom, tyvärr:cautious:)

Hur länge har du varit sjukskriven? Vet du om det finns någon möjlighet att komma tillbaka på halvtid eller så till en början? Tycker inte det låter som att du är redo att gå tillbaka riktigt än :heart
 
Inte för att någon kanske saknat mig, men jag är tillbaka :bump:
Gjorde min efterlängtade bukplastik den 14 september. Hade lite problem med illamående, dock inga smärtor att prata om, så igår äntligen har kroppen börjat komma igång. Igår gick jag 2 km, och idag gick jag 2,2 km. Det går inte alls fort, dagens promenad tog 40 minuter!! Men jaja, jag skulle ta det lugnt :rofl:

Träning lär dröja, men jag kan redan nu känna mina magmuskler vid dessa enkla sjukgymnast-övningar :D :banana:

Vad härligt att ha fått operationen gjord! Välkommen tillbaka :)
 
Nej jag hade inga handskar! Trodde bara man hade det om det var kallt men det är klart, lite vaddering hade ju inte skadat :D
Jag har ett par korta handskar med gelkuddar. Tänker att jag kan dra på ett par tjockare/längre över dem när det blir kallt :D

Gör det - det har varit svinjobbigt stundtals. Men nu i efterhand har jag ju fått lov att inse att det inte gör ont, det går fort och det känns helt jävla fantastiskt efteråt!

Känner mig som världens bästa och tuffaste typ, haha.
Belönade mig själv genom att köpa en glassmaskin :p
Tänkte bara förtydliga att min anmälan gäller blodgivning, inte KBT. Tänkte testa och se först om jag klarar av det (mao om de på blodgivningen står ut med mina skrik), och gör jag inte det så får det kanske bli KBT då ;)
 
Efter lång sjuka, 1,5 månad, är jag övertaggad idag på att komma igång igen. Testar Rosa-fluff gymmet Rosa Skrot ikväll för att få lite extra dos inspiration :)
 
Jag kör två vilodagar i rad utan att vara sjuk hör och häpna! :D
Tränade mycket förra veckan + cyklingen igår så jag känner för lite vila faktiskt :) Innan bänkpressmaxningen på onsdag dessutom ;)
 
Efter lång sjuka, 1,5 månad, är jag övertaggad idag på att komma igång igen. Testar Rosa-fluff gymmet Rosa Skrot ikväll för att få lite extra dos inspiration :)

Bara nyfiken. Är det för att man inte vill träna med killar som det finns tjejgym eller för att träningsredskapen är mer anpassade för kvinnor ?
 
Jag har börjat simma för några veckor sedan, bor precis bredvid badhuset. Känner att jag måste ta tag i träningen nu, och simning kändes som det enda jag faktiskt hade lust till. Dessutom jobbar jag inte så mycket nu som tidigare, så jag hinner med det. :)
Så nu har jag simmat en km ungefär 3 dagar i veckan de senaste veckorna, och jag tycker verkligen om det. Har tittat på youtube för att lära mig bättre teknik och sånt, och köpte idag ett par simglasögon för att kunna simma med huvudet under vattnet också. Så nu är jag på gång!

Är även rätt trevligt, jag kan simma på morgonen/förmiddagen, och då är det nästan bara äldre där. Vilket gör att jag simmar snabbast av alla jämt (självförtroende-boost även om jag vet att de andra är minst dubbelt så gamla som mig) och det är mysigt att hänga med tanterna i bastun. :)

Tänkte att jag ska fortsätta med detta på samma sätt nu några veckor till så att jag får in det till en vana, vill inte öka på träningen för mycket så det känns jobbigt. Men om ett tag är planen att bli medlem på gymmet på samma ställe så jag kan kombinera simningen med lite gym.
Men just nu simmar jag bara, och det känns bra.

Har även kommit igång med ridningen igen efter att hästen fått sommarvila, så snart kan jag se ridningen som träning också.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 073
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 065
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 108
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 556
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp