Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

min planerade morgon promenad sket sig totalt, jag menar vem fasen vill gå ut i underkylt regn och snålblåst? Inte jag och definitivt inte med liten bebis som redan är sjuk.

Det blev två pass yoga istället, och jä..arrrr vad det brände i både armar och ben idag :D Nu duschen :up:
 
:love:

23550268_10210608312630976_8749029050155083643_o.jpg
 
Jo tack, jag vet! Fast å andra sidan är jag en fryslort av stora mått, så jag hade nog varit rätt nöjd med att flytta tillbaka hit efter en vecka eller två i snöns land :p

Så var jag när jag var yngre men nu på äldre dar ( är hela 28 år..) så uppskattar jag vintern mer och mer konstigt nog. Förr hatade jag den!
 
Vecka 2, pass 2 idag i programmet idag. Veckans lätta pass, trots att det är det enda passet under veckan som innehåller marklyft. Kändes bättre idag än i söndags, tror att kroppen så smått börjar anpassa sig till det (mycket lilla, men än dock) energiunderskott jag ligger på.

Lyckades trycka upp en femma på 35 kg i militärpress, det har jag inte gjort många gånger i livet (läs: jag har gjort det en gång innan). :D Så det tar jag med mig till torsdagens pass, att jag kan prestera trots att det är inte är riktigt fullt i tanken.
 
Jag måste erkänna att det är förbaskat praktiskt för mig att ha hästarna inne om nätterna = måste gå ut på morgonen. Hann med typ 80 minuter ridning INNAN himlen öppnade sig och det började ösregna. Skapligt skönt att slippa alla blöta kläder och förstörd utrustning igen.

Plus att det blir väldigt mycket mer tid över än om jag bara slöar bort förmiddagen. Dammsugning stod på dagens agenda efter stallet. Medryttarna skulle eventuellt ta ut shettisen i eftermiddag, hoppas de hinner med det.
 
Jag måste erkänna att det är förbaskat praktiskt för mig att ha hästarna inne om nätterna = måste gå ut på morgonen. Hann med typ 80 minuter ridning INNAN himlen öppnade sig och det började ösregna. Skapligt skönt att slippa alla blöta kläder och förstörd utrustning igen.

Plus att det blir väldigt mycket mer tid över än om jag bara slöar bort förmiddagen. Dammsugning stod på dagens agenda efter stallet. Medryttarna skulle eventuellt ta ut shettisen i eftermiddag, hoppas de hinner med det.

Det är så gött när man lyckas ordna livet så att förutsättningarna jobbar FÖR en istället för emot en. :D
 
Jag var på gymet en snabb sväng innan jobbet idag. Börjat på Styrkelabbets progression för att öka i chins: http://www.styrkelabbet.se/traningsprogram-chins/ Så idag fem set med 5-4-3-2-1 reps. Nästa gång ska det då bli 5-4-3-2-2 osv, ni fattar ;) Övade sen även lite på kippade pull-ups och fick faktiskt till två ganska bra femmor :up: Sen bara lattjade jag runt med lite handstand holds, enhandsrodd med kettlebell samt testade om det funkar att göra knäböj med en låda under rumpan för att inte fresta på höften - det verkar funka ganska okej så ska fortsätta utforska det lite. Detta då alltså för att inte riskera att gå för djupt vilket ju är det tillfälle då min höft klagar.
Så ja, helt ok pass :) Helt ensam på gymet med så fick in lite spontandans i setvilan med :angel:
 
Bra pass på gymmet! Bänkpress med en 2a på 35 kg och sen några 5 or på 30 kg. Knäböjde några 3or på 60 kg och sen några 5or på 40 kg där jag orkar gå ända ner med bra teknik. Sen lite andra övningar som latsdrag och enarmsrodd med 16 kg KB och avslutade med 30 KB swingar med 16 kg.
Nu är barnen nattade så jag ska fodra hästar medan maken gör kvällsmat :)
 
Bra träningspass här också, jag gillar verkligen det nya upplägget! Det blev rask jogg till gymmet och sedan supersets av 4-2-2-squats med KB + latsdrag, gående utfall med skivstång + sittande rodd, samt benspark i maskin + enarmsrodd med hantel. 3-4 sets beroende på övning.

Jag blev väldigt svettig och flåsig men känner mig inte lika muskulärt trött som jag hade önskat, så det blir nog att jag ökar på vikterna lite och/eller lägger till nån övning till nästa gång.
 
Bra pass på gymmet! Bänkpress med en 2a på 35 kg och sen några 5 or på 30 kg. Knäböjde några 3or på 60 kg och sen några 5or på 40 kg där jag orkar gå ända ner med bra teknik. Sen lite andra övningar som latsdrag och enarmsrodd med 16 kg KB och avslutade med 30 KB swingar med 16 kg.
Nu är barnen nattade så jag ska fodra hästar medan maken gör kvällsmat :)

Ett tips i all välmening är att inte böja med mer vikt än att du kan böja med bra djup och bra teknik. Det är helt enkelt inte en bra vana att lägga sig till med.

Å jag såg bilderna, himla kul när man ser så tydlig skillnad! :bump:
 
Ett tips i all välmening är att inte böja med mer vikt än att du kan böja med bra djup och bra teknik. Det är helt enkelt inte en bra vana att lägga sig till med.

Å jag såg bilderna, himla kul när man ser så tydlig skillnad! :bump:

Bra tips! Ska absolut tänka på det. Ska köra på den vikt jag faktiskt kan göra bra och öka sakta. Jag är ju i början av min knäböjskarriär så det är lite roligt att testa tyngre ibland :angel: Men ska skärpa mig och ta det lugnt och vara noga med tekniken :)
 
Men hörni.. nu behöver jag lite pepp. Har tappat motivationen och suget är extremt. Vill verkligen inte gå upp allt jag nu gått ned :cry:
 
Men hörni.. nu behöver jag lite pepp. Har tappat motivationen och suget är extremt. Vill verkligen inte gå upp allt jag nu gått ned :cry:
Tänk inte så mycket på det som blivit fel, utan tänk framåt istället :) utgå ifrån nuläget.
Välj mat som du vet mättar bra och som inte skapar ett sug efter sött. Själv fungerar äggmackor perfekt för mig i det läget. Jag blir lagom mätt och inte sugen på något särskilt efteråt.
 
Det högg till i ryggen när jag var upp vid 23 i natt och la om bebisen. Precis i ytterläget där man är längst ner i spjälsängen men inte hunnit få bebisens vikt på madrassen. :down:

Fick ta två alvedon då och lagt på voltaren nu, det är samma område som var väldigt stelt för två veckor sen och som jag har mjukat upp med yoga så jag överansträngde mig säkert med marklyften förra veckan.
Får göra något försiktigt pass idag om smärtan släpper, alternativt långsam och snäll yoga och bara försöka röra mig lite hela tiden under dagen.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 395
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 440
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 163
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 753
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp