Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Fick bli ett dubbelt yoga pass igår som tog musten ur mig. Och idag körde jag ett yoga pass riktat mot magmusklerna, samt lite extra armhävningar och squats med bebisen som vikt :D Känns rejält när man plötsligt lägger på 9 kg extra vikt :rofl:
 
Enda positiva med att jag skippade ridningen imorse, kunde döva mitt dåliga samvete och umgås med katterna hela förmiddagen istället. Annars var det här en riktig dåligtsamvetedag, jobbar till kvart över sex, sju börjar hockeyn så jag hinner inte ens hem emellan.
 
50 min "self love"-yoga med Adriene, det satt fint! Jag har haft lite svårt att motivera mig till yoga på sitone, men varenda gång jag ändå går in för det och kör ett pass är det lika härligt efteråt (och delvis under passet också såklart) :love: Konstigt då att det ska vara så svårt att motivera sig?

Igår blev det vila. Det går faktiskt ganska bra för mig att ta det lugnt just nu tycker jag, och kroppen känns bra så jag fortsätter så här lite på halvfart ett tag till. Ska se om jag kan börja spinna lite snart med, smyga igång träningen inför Vättern -18 :nailbiting:
 
Jag kom inte med på spinningen, så det fick bli lite annat kul istället. Jag körde först 20 minuters crosstrainer - de första 10 ganska raskt på lite mellantungt motstånd sådär. Sedan började jag bli uttråkad, så de sista 10 fick bli intervaller mellantunga-tunga där jag ökade motståndet på de tunga med ett snäpp för varje gång. Svettigt!

Efter det här blev det tre omgångar av 15 medball slams + 10 burpees utan vila emellan, och sen fick jag lägga mig ner en stund. Jag räknade att det tog över två minuter för pulsen att återgå till det normala - ingen aning om det är normalt, men det kändes jäkligt länge i alla fall :p

När jag kom hem satte jag mig ner på golvet i typ 10 minuter för att leka med katten. Det skulle jag inte ha gjort. Jäklar vad stel jag var i nedre delen av lårmusklerna när jag skulle komma upp igen! Den där crosstrainern måste ha fått mig att aktivera någon slags muskel på något slags sätt som jag inte är van vid annars... Så det kanske blir så att jag inte kan stå upp imorgon trots allt @Tassetass, men inte på grund av tusen utfall ;)
 
Alltså det var svårt att hitta den här tråden nu när trådstartaren bytt bild :p

Igår blev det varken ridning eller promenad. Det regnade och blåste hela dagen så hunden ville inte ens gå ut på gräsmattan och kissa. Jag bestämde att vi tar en lat dag och tog bilen till svärföräldrarna. Hade inget sug att rida unghäst i mörker, regn och blåst heller. Vi tog ett ryck med att rensa ungarnas rum på urväxta och trasiga leksaker och annan gammal skit i garderoberna. Vi gjorde ett stort rens i källaren söndag och måndag så det blir ett stort lass till tippen och en hel del till brasan :o Men gud så skönt att få rensa ordentligt! Mycket blir borta i källaren och det ska organiseras bättre så nu närmar det sig att kunna ha gym där nere äntligen :banana:
Vi hade tänkt gymma idag men flyttar det till någon av dagarna under helgen och fortsätter rensa de sista två garderoberna på övervåningen. Jag ska kolla genom min garderob också. Sen ska vi börja lasta in skräp i transporten. Vi ska köra ner allt i morgon så vi måste börja lasta idag för att hinna :) Vilken underbar känsla det är att få ordning och reda och få bort saker som är skräp eller inte används. Ungarna var väldigt nöjda med sina rum också när det blev borta lite överflöd :)

Men idag på lunchen ska jag, unghästen och hunden ta oss en tur :)
 
En annan sak som gett mig en skön känsla är att vi är klara med julklapparna :D Tre smågrejer ska köpas in men det är sådant vi vet vad det ska vara så det är enkelt fixat.
 
Igår "provtränade" jag lite första gången efter sjukdom. Lite armhävningar, lite knäböj utan vikt, lite utfall. Superlugnt och inte tungt alls. Hade tänkt träna idag på morgonen men känner mig inte helt hundra, lite tryck över bröstet :down: Blä. Så jag avvaktar lite till. Skulle verkligen behöva träningen just nu, november börjar ta ut sin rätt.
 
Igår "provtränade" jag lite första gången efter sjukdom. Lite armhävningar, lite knäböj utan vikt, lite utfall. Superlugnt och inte tungt alls. Hade tänkt träna idag på morgonen men känner mig inte helt hundra, lite tryck över bröstet :down: Blä. Så jag avvaktar lite till. Skulle verkligen behöva träningen just nu, november börjar ta ut sin rätt.

November är så tråkig! Jag går alltid in i ett mer latare mode den här månaden. Har ju bara en häst igång och eftersom det är unghästen som är under någon slags igångsättning så blir det rätt lugnt. Jag prioriterar att sova istället för att gå upp och gå tidigt med hunden osv. Blev lite depp igår när all snö regnat bort bara över en natt och det var blött, mörkt och lerigt igen....
 
November är så tråkig! Jag går alltid in i ett mer latare mode den här månaden. Har ju bara en häst igång och eftersom det är unghästen som är under någon slags igångsättning så blir det rätt lugnt. Jag prioriterar att sova istället för att gå upp och gå tidigt med hunden osv. Blev lite depp igår när all snö regnat bort bara över en natt och det var blött, mörkt och lerigt igen....

Jag med, det är väl ganska naturligt. Vädret är samma hos oss, vi hade jättefint med snö och sen en dag senare var det 7 plus, regn, lera och sånt där mörker som äter upp varenda liten ljusstrimma.

Första halvan av månaden gick jättebra, tror träningen hade en stor del i det. Nu har jag inte tränat på en vecka och mår fortfarande inte hundra, lätt då att deppa ihop... Måste ta till andra verktyg tror jag. Typ yoga, musik, tända ljus... Lunchpromenader tror jag också på.
 
Jag med, det är väl ganska naturligt. Vädret är samma hos oss, vi hade jättefint med snö och sen en dag senare var det 7 plus, regn, lera och sånt där mörker som äter upp varenda liten ljusstrimma.

Första halvan av månaden gick jättebra, tror träningen hade en stor del i det. Nu har jag inte tränat på en vecka och mår fortfarande inte hundra, lätt då att deppa ihop... Måste ta till andra verktyg tror jag. Typ yoga, musik, tända ljus... Lunchpromenader tror jag också på.

Ja att hålla igång med något som är roligt och som känns bra även fysiskt hjälper ju till mycket. Yoga och promenader är ju toppen när man inte kan inte träna!
 
Det låter tufft @zassoo, hoppas att det känns lättare snart! Och underskatta inte effekten (den fysiska såväl som mentala) av en riktigt lugn långpromenad följt av varm choklad framför brasan :heart
 
Hej på er, era gamla godingar! Jag har inget här att göra nu för tiden men känner att jag måste ha det, måste ta lite bättre hand om mig. Såg nu att vi har 12 % rabatt på 3 månaders medlemsskap (fanns andra alternativ också) på Yogobe och jag har mycket pengar kvar på mitt friskvårdsbidrag i år. Är det någon som anvädner Yogobe, är det bra? :)
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 379
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 433
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 162
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 750
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp