Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Hej på er, era gamla godingar! Jag har inget här att göra nu för tiden men känner att jag måste ha det, måste ta lite bättre hand om mig. Såg nu att vi har 12 % rabatt på 3 månaders medlemsskap (fanns andra alternativ också) på Yogobe och jag har mycket pengar kvar på mitt friskvårdsbidrag i år. Är det någon som anvädner Yogobe, är det bra? :)

Men hej! Tänker på dig ibland och saknar dig i tråden :)
 
Underbart med en ridtur i solen på lunchen! Precis vad jag behövde efter några dagar med skitväder. Hästen levererade som vanligt :love: Hunden har fått springa och sover nöjt.
 
Men hej! Tänker på dig ibland och saknar dig i tråden :)
Tack vad du är gullig! Jag har helt kommit av mig vad gäller träning och hälsa så jag har inget här att göra. :p Men oj vad mina höfter börjar protestera nu och jag som är överrörlig har plötsligt blivit helt stel i ländryggen! Så, en viss uppstart mot lite bättre liv pågår väl. Långsamt. Tänkte att yoga borde jag börja med igen. :) Inte ens ridning blir det nu i november, har helt kommit av mig och har väl i princip satt hästen på vila. Inte så dumt för en treåring förvisso.

Så... kanske smyger mig in här igen!
 
Tack vad du är gullig! Jag har helt kommit av mig vad gäller träning och hälsa så jag har inget här att göra. :p Men oj vad mina höfter börjar protestera nu och jag som är överrörlig har plötsligt blivit helt stel i ländryggen! Så, en viss uppstart mot lite bättre liv pågår väl. Långsamt. Tänkte att yoga borde jag börja med igen. :) Inte ens ridning blir det nu i november, har helt kommit av mig och har väl i princip satt hästen på vila. Inte så dumt för en treåring förvisso.

Så... kanske smyger mig in här igen!

Du är så välkommen! :)
November är ju årets tråkigaste månad också! Jag försöker bara att överleva och inte frångå mina rutiner med träning och djur allt för mycket och hoppas dagarna går fort och vi snart ska få riktig vinter :)
 
Det låter tufft @zassoo, hoppas att det känns lättare snart! Och underskatta inte effekten (den fysiska såväl som mentala) av en riktigt lugn långpromenad följt av varm choklad framför brasan :heart

Det är typ standard för november känns det som... Blir alltid lite deppig. Men jag jobbar på strategier som inte innefattar att äta mig ur ångest, typ. Lite därför jag skulle behöva träningen :)

Hej på er, era gamla godingar! Jag har inget här att göra nu för tiden men känner att jag måste ha det, måste ta lite bättre hand om mig. Såg nu att vi har 12 % rabatt på 3 månaders medlemsskap (fanns andra alternativ också) på Yogobe och jag har mycket pengar kvar på mitt friskvårdsbidrag i år. Är det någon som anvädner Yogobe, är det bra? :)

Hej!! :) Jag använder Yogobe lite till och från (kombinerat med Yoga with Adriene som jag använder lite mer), tycker det är bra! Det finns hur mycket videor som helst för olika ändamål, jag tycker dock det kan vara lite klurigt att söka i videobiblioteket ibland. Det finns jättemånga olika lärare så man kan verkligen välja de man tycker bäst om. Otroligt många typer av klasser också.
 
Det är typ standard för november känns det som... Blir alltid lite deppig. Men jag jobbar på strategier som inte innefattar att äta mig ur ångest, typ. Lite därför jag skulle behöva träningen :)



Hej!! :) Jag använder Yogobe lite till och från (kombinerat med Yoga with Adriene som jag använder lite mer), tycker det är bra! Det finns hur mycket videor som helst för olika ändamål, jag tycker dock det kan vara lite klurigt att söka i videobiblioteket ibland. Det finns jättemånga olika lärare så man kan verkligen välja de man tycker bäst om. Otroligt många typer av klasser också.
Kul! Det låter bra :) Borde ändå göra av med friskvårdspengarna så de inte brinner inne. Försöker gå på massage men man hinner bara så mycket. :p
 
Alltså det var svårt att hitta den här tråden nu när trådstartaren bytt bild :p

Hehe, sorry not sorry :angel:

Igår "provtränade" jag lite första gången efter sjukdom. Lite armhävningar, lite knäböj utan vikt, lite utfall. Superlugnt och inte tungt alls. Hade tänkt träna idag på morgonen men känner mig inte helt hundra, lite tryck över bröstet :down: Blä. Så jag avvaktar lite till. Skulle verkligen behöva träningen just nu, november börjar ta ut sin rätt.

Uuusch så tråkigt att vara sjuk. Jag har känt mig hängig en vecka också, tränade i tisdags fast jag nog egentligen borde vilat, bra att du tar det lugnt. :heart

Första halvan av månaden gick jättebra, tror träningen hade en stor del i det. Nu har jag inte tränat på en vecka och mår fortfarande inte hundra, lätt då att deppa ihop... Måste ta till andra verktyg tror jag. Typ yoga, musik, tända ljus... Lunchpromenader tror jag också på.

Låter ändå som du har ett vinnande koncept där, hoppas du mår bättre snart!


Kul att se dig i tråden @Chili :)
 
Hej på er, era gamla godingar! Jag har inget här att göra nu för tiden men känner att jag måste ha det, måste ta lite bättre hand om mig. Såg nu att vi har 12 % rabatt på 3 månaders medlemsskap (fanns andra alternativ också) på Yogobe och jag har mycket pengar kvar på mitt friskvårdsbidrag i år. Är det någon som anvädner Yogobe, är det bra? :)

Välkommen tillbaka! :D
 
Hej på er, era gamla godingar! Jag har inget här att göra nu för tiden men känner att jag måste ha det, måste ta lite bättre hand om mig. Såg nu att vi har 12 % rabatt på 3 månaders medlemsskap (fanns andra alternativ också) på Yogobe och jag har mycket pengar kvar på mitt friskvårdsbidrag i år. Är det någon som anvädner Yogobe, är det bra? :)
Heeej! Välkommen tillbaka! :banana: Hur går det med huset och pållen och sådär? :) *nyfiken i en strut*
 
Jag jobbar hela långa helgen nu men jag mår bättre efter min hängiga vecka så var på gymet dryga timmen innan jobbet iaf. Körde först mitt chinsprogram vilket gick ganska dåligt, antagligen för att jag inte värmde upp öht innan :p Kör om samma serie på söndag tror jag (5-4-4-3-2).
Sen körde jag onsdagens wod (älskar att de lägger ut alla veckans wodar så man kan köra dem själv när man har dålig fantasi i gymet):
4 varv av
500 m rodd
10 kb-svingar (16 kg)
10 armhävningar (körde fem på tå fem på knä)
4 min vila mellan varje.

Lyckades faktiskt slå min egen tid varje varv! Så det var kul och svinjobbigt :D

Sen avslutade jag med att testa knäböj 40 kg 3x12 med låda under rumpan så jag inte kan gå i fullt djup utan skonar höften. Det kändes bra i höften faktiskt (alltså; det kändes inget alls varken under eller efter) och jag känner att jag får bra kontakt i både framsida lår och rumpa så jag kommer nog testa lite mer där framöver. Sen körde jag lite höftlyft med gummiband runt knäna o sen klar :)
 
Halsen bättre idag, men frös så infernaliskt efter jobb och hockey igår (kan ha varit hockeyn, fryser alltid som en dåre efter det) så struntade i ridningen idag också. Veckoschemat är ändå kraschat nu, och jobbar som sagt imorgon så bättre att inte riskera att bli mer sjuk. Har istället städat och slappat. Håller med tidigare talare om att november är en pissmånad och längtar tills december (bästa månaden) börjar nästa vecka istället.
 
Halsen bättre idag, men frös så infernaliskt efter jobb och hockey igår (kan ha varit hockeyn, fryser alltid som en dåre efter det) så struntade i ridningen idag också. Veckoschemat är ändå kraschat nu, och jobbar som sagt imorgon så bättre att inte riskera att bli mer sjuk. Har istället städat och slappat. Håller med tidigare talare om att november är en pissmånad och längtar tills december (bästa månaden) börjar nästa vecka istället.

Hoppas att du åtminstone bevittnade än bättre match än den jag var på... :p
 
Heeej! Välkommen tillbaka! :banana: Hur går det med huset och pållen och sådär? :) *nyfiken i en strut*
:D Hej hej! Jo tack, huset rullar på så sakta. Är det minusgrader blir det iskallt. :laugh: Jobbar på det just nu men vi orkar inte renovera så fort längre. Hästen är för det mesta fantastisk, inriden och inkörd. November hände och sen dess har hon mest vilat. Men det är helt okej för oss båda, det har varit ett hektiskt år. :) Har flyttat, bytt kontor och grupp/chef, haft en fruktansvärt stressig och mentalt jobbig höst på jobbet, gift mig, ridit in och kört in hästen, premierat hästen och gjort körprov och varit iväg på träningar, flyttat in i huset och skaffat bin. :p Så, när jag tänker efter kanske lite novemberledigt och tid att hitta tillbaka till ett hälsosammare leverne inte är så dumt! Hur är livet själv? :)
 
Det blev spring i trappen igen i måndags, jag hämtade upp 67 klossar igen från botten och lämnade av på avsatsen. Men den här gången blev jag trött och ordentligt ansträngd, det kändes inte som om jag skulle hosta blod som förra gången. :up:

Lyfte också stång i lite av ett cirkelpass under torsdagen, bara 17 kilo men nästan ingen vila.
Gjorde ett marklyft och vände stången, press över huvudet för att sen lägga ner den på axlarna och göra 3-4 knäböj. Sen press upp igen, vändning och nedläggning av stången.
Det var kul! :D
Sen varvade jag med att göra lite bänkpress samt framåtlutad rodd.
Blev väldigt lagom för min tidigare överansträngda rygg, och jag blev inte svettig men jag blev utmattad i musklerna ändå. :)

Igår påbörjade vi tömningen av vårt 600-liters akvarium och idag ska få hjälp att bära det nedför trappen och ut ur lägenheten. Karet i sig själv väger 100 kilo, så det räcker som sista träningspass. :nailbiting: :D
 
Nä kroppen är uppenbarligen inte helt hundra fortfarande... :down: Har känt mig hyfsad i veckan, igår provade jag en lite längre promenad men fick vända tidigare än planerat eftersom magen inte kändes bra och jag blev andfådd väldigt lätt. Sov 11 timmar i natt men är ändå trött, känner mig lite febrig igen. Och magen fortsatt krånglig men utan att jag kan se något mönster eller lista ut vad som orsakar det.

Ligger således i soffan igen. Kollar på skidor på tv och ska försöka få maken att köpa glass till mig :idea:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 386
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 436
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 163
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 751
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp