Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Tränade inget på hela helgen så på söndag kväll började få dåligt samvete så stack ut och sprang 4 km. Gick bra men ingen lysande tid eftersom jag fick nån jäkla tagg i foten som jag fick stanna och pilla bort :meh:

Igår blev det träning med kollegor. Kändes riktigt tungt och var småyr hela passet, men tog mig genom det i alla fall. Tror att jag hade käkat för lite frukost med tanke på löpturen kvällen innan.
 
Blev ingen värre aktivitet för mig igår. Hade tänkt rida unghästen på kvällen men vi fastnade att röja i källaren så barnen la sig senare än vanligt och plötsligt var klockan 20.45... Så det blev bara röj av källaren och kvällsfodring med allt vad det innebär med hö och vatten :) Uppnådde inte ens mitt dagliga stegmål som jag mer eller mindre alltid gör.

Jaja, idag har jag barnen hemma pga stängningsdag på dagis. Jobbar lite det jag kan under dagen och så får vi gå ut och leka lite sen efter lunch. Passar nog på att longera unghästen då också. Ikväll är det tänkt att vi ska åka till gymmet om yngsta dottern som hade feber i förrgår och natt till i går är pigg och orkar det :)
 
Det var tungt att krypa ur sängen en timme tidigare än vanligt för att masa sig till gymmet, men vi hade i alla fall stöd av varandra sambon och jag! :p

Väl där blev det för min del pull för överkropp och push för ben/rumpa. Supersets av bulgariska utfall + latsdrag med chins-grepp; KB-svingar + latsdrag med raka armar, samt benspark i maskin + face pulls. Jag avslutade med att bocka av 2 min stående planka samt 30 sekunder i djup knäböjsposition från Styrkelabbs-listan. Bara längdhoppet kvar nu, som ju är lätt testat egentligen! :)

Ikväll blir det restaurangmiddag och bio! :bump:
 
Det var tungt att krypa ur sängen en timme tidigare än vanligt för att masa sig till gymmet, men vi hade i alla fall stöd av varandra sambon och jag! :p

Väl där blev det för min del pull för överkropp och push för ben/rumpa. Supersets av bulgariska utfall + latsdrag med chins-grepp; KB-svingar + latsdrag med raka armar, samt benspark i maskin + face pulls. Jag avslutade med att bocka av 2 min stående planka samt 30 sekunder i djup knäböjsposition från Styrkelabbs-listan. Bara längdhoppet kvar nu, som ju är lätt testat egentligen! :)

Ikväll blir det restaurangmiddag och bio! :bump:

Styrkebyråns lista, var det väl? Styrkelabbet (läs: Daniel) hade aldrig postat en sådan lista utan femton kommentarer och fyra metaanalyser och avslutat med "Gör det du tycker är kul". :rofl:

Bra jobbat med träningen! :D
 
Släpade mig högst motvilligt till gymmet idag för att inleda tredje veckan i programmet. Avkomman var sjuk i helgen och det här med sömn och kost på sistone har varit lite sisådär, känner mig rätt sliten. Hade inte mycket tryck i kroppen men det gick faktiskt rätt ändå bra.

Testade att ha på mig bälte i böjen för första gången. Kändes okej, men jag måste leta upp ett annat bälte eller gå upp eller ner lite snabbt i vikt, för precis som med sadelgjorden på en rundlagd ponny hamnade jag klockrent mellan två hål. :rofl: Börjar hitta lite mer rätt i tekniken och axlar och bröst och allt annat som är stelt på mig börjar mjukna lite. Lowbar är nog grejen ändå!

Utöver böj blev det bänk och skivstångsrodd. Bänken gick skit :p men gött att kunna göra en femma på 45 kg i bänk även på en dålig dag när tekniken är kass, bänken hal och koncentrationsförmågan noll. Rodden gick desto bättre, börjar få riktigt bra kontakt med latsen där nu. :up:

Sex veckor kvar på året (inklusive denna), kan jag bara hålla mig frisk kommer jag fan nå mitt mål! :bump:
 
Idag är jag i alla fall på jobbet. Lite trött, men aptiten är fortfarande inte tillbaka så vad kan man begära när kroppen inte får någon energi. Så märklig känsla, jag som kan äta hur mycket som helst typ i vanliga fall :p
 
Idag fick jag för första gången känslan av hur fantastiskt skönt det är att bo på samma ställe som hästarna. Jag har flera gånger tänkt att den stora förändringen för mig var när hästarna flyttade och jag slapp pendlingen till stallet (det är två kilometer mellan mig och mina föräldrar), så den sträckan jag ändå har behövt köra är minimal. Men på tisdagar börjar jag jobba tidigare på morgonen och då brukar jag behöva ta stallet på kvällen efter jobbet.

Idag hann jag med allt stallfix innan i och med att det är lättare att bara springa ut lite snabbt nu. Enormt skönt när det är hockey många tisdagar och jag ändå inte är hemma förrän efter fem, och lika skönt på lördagar (samma starttid) när jag bara behöver pyssla om hästarna/rida och slipper mocka och greja på eftermiddagen. :bump:
 
Idag fick jag för första gången känslan av hur fantastiskt skönt det är att bo på samma ställe som hästarna. Jag har flera gånger tänkt att den stora förändringen för mig var när hästarna flyttade och jag slapp pendlingen till stallet (det är två kilometer mellan mig och mina föräldrar), så den sträckan jag ändå har behövt köra är minimal. Men på tisdagar börjar jag jobba tidigare på morgonen och då brukar jag behöva ta stallet på kvällen efter jobbet.

Idag hann jag med allt stallfix innan i och med att det är lättare att bara springa ut lite snabbt nu. Enormt skönt när det är hockey många tisdagar och jag ändå inte är hemma förrän efter fem, och lika skönt på lördagar (samma starttid) när jag bara behöver pyssla om hästarna/rida och slipper mocka och greja på eftermiddagen. :bump:

Det är underbart att ha hästarna på samma gård som man bor :) Det har jag alltid haft förutom två månader i hela mitt hästliv. De två månaderna var från då vi flyttade till gården tills stallet och hagen var redo för att hästarna kunde flytta med oss.
 
Nu har jag och barnen varit ute och åkt lite bob. Perfekt med en egen backe 10 m från huset :up: Maken kom hem tidigare så vi longerade unghästen också. Först fick han springa själv och sen turades jag och maken om att sitta på (utan sadel och träns) några varv :D
Jag ska jobba lite till medan maten gör sig sen ska vi åka till gymmet :)
 
Idag är jag i alla fall på jobbet. Lite trött, men aptiten är fortfarande inte tillbaka så vad kan man begära när kroppen inte får någon energi. Så märklig känsla, jag som kan äta hur mycket som helst typ i vanliga fall :p

Haha jag kan också få så ibland att jag inte är hungrig alls och tycker alltid det känns väldigt märkligt :p Är typ jämt mer eller mindre hungrig annars och äter stora portioner när jag äter. Men det kommer alltid tillbaka! :D
Har också insett att för mig hänger hunger på mat ihop lite med "hunger" på livet. Vid de här tillfällena när jag har dålig aptit hänger liksom trötthet, dålig motivation och dålig matlust ihop. Medan energi, massa motivation att göra grejer och en glupande aptit också hänger ihop :) Så jag gillar min hunger :D
 
Dagens wod kört! Modifierade lite dock för har känt mig lite hängig idag så ville inte köra upp pulsen alldeles för mycket.
Men tunga utfall med skivstång och viktade strikta chins blev det iaf och sen när de andra körde pulshöjaren körde jag några set till utfall, armhävningar, sit-ups och kippade pull-ups i lite lagom tempo :)
Nu hem o äta! :bump:
 
Haha jag kan också få så ibland att jag inte är hungrig alls och tycker alltid det känns väldigt märkligt :p Är typ jämt mer eller mindre hungrig annars och äter stora portioner när jag äter. Men det kommer alltid tillbaka! :D
Har också insett att för mig hänger hunger på mat ihop lite med "hunger" på livet. Vid de här tillfällena när jag har dålig aptit hänger liksom trötthet, dålig motivation och dålig matlust ihop. Medan energi, massa motivation att göra grejer och en glupande aptit också hänger ihop :) Så jag gillar min hunger :D

Jag tappar typ aldrig aptiten i vanliga fall, inte ens när jag är sjuk. Jag äter nog till och med mer när jag inte har motivation mm. Dålig matlust existerar liksom knappt som begrepp i min värld :rofl: Så att nu få tvinga mig att äta känns otroligt märkligt. Men jag hoppas det går över snart, man orkar ju ingenting!! :nailbiting:
 
Träning gjord! Tog med maken och barnen till gymmet :) Körde marklyft, knäböj, latsdrag, upprätt rodd i kabelmaskin och rygglyft med 10 kg viktplatta. Nu ska jag ta en promenad med hunden och sen fodra hästar :)
 
Jag tappar typ aldrig aptiten i vanliga fall, inte ens när jag är sjuk. Jag äter nog till och med mer när jag inte har motivation mm. Dålig matlust existerar liksom knappt som begrepp i min värld :rofl: Så att nu få tvinga mig att äta känns otroligt märkligt. Men jag hoppas det går över snart, man orkar ju ingenting!! :nailbiting:

Jag är som du. :p

Min syster dock, hon är en sån som tappar aptiten när hon inte mår bra. När det kom på tal för något år sedan sa karln hennes: "Skönt att se att du mår så bra nu då".

(De har rätt hård jargong sinsemellan och dylika kommentarer är inget som mottagaren i fråga blir sårad av. Hade han sagt något liknande till mig hade jag nog aldrig mer pratat med honom. :p )
 
Jag är som du. :p

Min syster dock, hon är en sån som tappar aptiten när hon inte mår bra. När det kom på tal för något år sedan sa karln hennes: "Skönt att se att du mår så bra nu då".

(De har rätt hård jargong sinsemellan och dylika kommentarer är inget som mottagaren i fråga blir sårad av. Hade han sagt något liknande till mig hade jag nog aldrig mer pratat med honom. :p )

Alltså idag blev jag vrålmätt på en kvarts pizza. Nästan skrattretande!

Haha tog ett tag innan jag fattade :o :D
 
Gud vilken träningsvärk jag har idag! :eek: sanningen är att jag egentligen inte gjorde något igår, mer än att jobba. Och då plocka fram alla vintertäcken som låg på ett överlager, så jag fick springa upp och ner i en typ brandtrappa i två timmar med alla svintunga täcken.

Har mördande ont i benhinnorna också efter promenaden i måndags. Hade ett par skor som jag aldrig gått så långt i innan, och de var tydligen ingen hit. :mad:
 
Har inte så mycket att bidra tråden. Är förkyld nu igen:wtf: förra veckan blev bara promenader, raska såna. Vi tog hem en omplaceringshund på prov. Gick ner 1,5kg:laugh: tyvärr så passade hunden i vår familj så vi lämnade tillbaka henne. Skönt att kunna sova till 9 på morgonen igen:angel:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 863
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 714
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 094
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 316
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp