Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Kör man med en riktig lång stång och håller ett rejält brett grepp så tränar man vingarna bra med den övningen!

Ja, jag har något svagt minne av att ha kört den på något PT-pass någon gång för längesedan (nu när jag fattar vilken övning hon menade) och att det tog bra.
 
Prisad vare att ha hästarna inne om nätterna. :bow: Spöregn och blåst idag, hade ALDRIG gått ut och ridit idag om jag inte 1) hade varit tvungen att gå ut och 2) om inte hästen varit inne och torr. Nu blev det trots allt 70 minuter ridning på morgonen. Att jag fortfarande fryser är väl en annan femma. :angel:
 
Snöstorm här idag! Tyvärr får inte snön stanna utan det ska gå över i regn ikväll :down: Hade hellre haft 2 dm snö.....

Unghästen fick sin träning igår så egentligen måste jag inte rida idag. Fortsätter vädret såhär så skiter jag i ridning idag och tar det i morgon på lunchen istället. Men vovven ska få promenad i alla fall så jag får röra på mig något åtminstone :)
 
Blev spontant gym idag! Bästa kompisen undrade om jag ville med så vi tog med våra yngsta barn och körde ett pass :) Vi tränar på samma gym men det är första gången vi tränar ihop :p
Snövädret har övergått till regn så det blev en kall och blöt promenad med maken och hunden efteråt. Nu ska vi kolla Bonde söker fru och äta kvällsmat innan vi tar kvällen. Hästarna är klara för idag :)
 
Blev gym igår morse efter jobb, ett bra TUNGT pass (rent viktmässigt, kroppen va pigg) då jag behövde göra av med en del aggressioner för jag blev så förbannad på min kollega..
Idag blev det inget gym pga möte kl 15 och skulle hinna sova och rida innan.. red ut en härlig runda med pålle i dimman!
Och så avslutades dagen med 90min fotboll, cykel dit och hem! :D
Nu ska jag sova och jag hoppas jag får sova bra i natt, jag behöver det!
 
Där fick jag mitt straff för gårdagens ridtur i regnet. Vaknade upp med ont i halsen idag. Har absolut inte tid att vara sjuk, kan inte få ett sånt enormt avdrag på lönen som jag fick sist jag var sjuk, så tar det säkra före det osäkra och struntar i att rida idag. Urtrist, för idag är det fint väder. Men jag jobbar på lördag och det är typ omöjligt att byta på helger (ingen vill ju jobba då) så hoppas förkylningen inte blir värre än så här om jag inte rider idag.
 
Igår kom det massa snö och i natt har precis ALLT regnat bort :cry::cry::cry: Jäkla skitväder! Nu är det grått, trist och blött, igen....

Idag ska jag ta en promenad med hunden och förhoppningsvis rida unghästen ikväll. Ska iväg till BVC med yngsta dottern på fm så jag får jobba in lunchen sen.
 
Jag hade tänkt träna igår efter jobbet men kände en stark ovilja redan när jag slog upp ögonen på morgonen, så jag tog en skön lugn kväll hemma med lite extra tid till matlagning istället. Idag vaknade jag med betydligt mer motivation, så det blir ett ordentligt gympass i eftermiddag istället. Jag känner för att svettas loss riktigt rejält och kommer därför att kasta ut min "lättare träning"-ambition genom fönstret just ikväll tror jag :angel:

Egentligen tror jag att den här viljan att svettas loss ordentligt bottnar i att jag känner att kosten har skenat iväg med mig lite på senaste, och jag tycker att jag märker av det när jag tittar i spegeln. Det har blivit lite mycket känsloätande och slentrianätande på senaste känns det som, så det är kanske dags att börja tänka igenom mina val lite mer under en period. Lättare sagt än gjort när min favorithögtid är på ingång, och vi dessutom ska på semester (i Sverige) nästa vecka, men jag kan ju i alla fall försöka!

Jag skulle kunna rycka på axlarna och tänka "äh, nya tag i januari!", men det känns som att just januari är liiite för långt bort för att en sådan approach ska kännas okej :p
 
Jag hade tänkt träna igår efter jobbet men kände en stark ovilja redan när jag slog upp ögonen på morgonen, så jag tog en skön lugn kväll hemma med lite extra tid till matlagning istället. Idag vaknade jag med betydligt mer motivation, så det blir ett ordentligt gympass i eftermiddag istället. Jag känner för att svettas loss riktigt rejält och kommer därför att kasta ut min "lättare träning"-ambition genom fönstret just ikväll tror jag :angel:

Egentligen tror jag att den här viljan att svettas loss ordentligt bottnar i att jag känner att kosten har skenat iväg med mig lite på senaste, och jag tycker att jag märker av det när jag tittar i spegeln. Det har blivit lite mycket känsloätande och slentrianätande på senaste känns det som, så det är kanske dags att börja tänka igenom mina val lite mer under en period. Lättare sagt än gjort när min favorithögtid är på ingång, och vi dessutom ska på semester (i Sverige) nästa vecka, men jag kan ju i alla fall försöka!

Jag skulle kunna rycka på axlarna och tänka "äh, nya tag i januari!", men det känns som att just januari är liiite för långt bort för att en sådan approach ska kännas okej :p

Jag kan ju tycka att om du vill svettas loss och det finns en koppling till att bränna bort lite överflödigt energiintag så vore ju rejäl konditionsträning, typ spinning eller ett mördarpass på crosstrainer, att föredra framför styrketräning, inte minst med tanke på belastning och återhämtning.
 
Jag kan ju tycka att om du vill svettas loss och det finns en koppling till att bränna bort lite överflödigt energiintag så vore ju rejäl konditionsträning, typ spinning eller ett mördarpass på crosstrainer, att föredra framför styrketräning, inte minst med tanke på belastning och återhämtning.
Ja precis, det var något sådant jag hade i tankarna också. Står på väntelistan för just spinning faktiskt, men kommer jag inte med där blir det något annat konditions-orienterat. Crosstrainern använder jag alldeles för sällan faktiskt - har du något bra tips på passupplägg där?
 
Ja precis, det var något sådant jag hade i tankarna också. Står på väntelistan för just spinning faktiskt, men kommer jag inte med där blir det något annat konditions-orienterat. Crosstrainern använder jag alldeles för sällan faktiskt - har du något bra tips på passupplägg där?

Bra, jag fick någon sorts inre bild av dig när du kör utfall tills du dör och sen inte kan stå imorgon. :D

Jag brukar faktiskt ta något av programmen som går att välja på maskinerna. Det enda knepiga är att hitta rätt nivå så man bara kan köra på medan crosstrainern själv justerar motstånd, så man får vara beredd att justera lite i början. Om du har koll på din maxpuls så kan du ju satsa på ett visst pulsintervall, typ 70-70% av maxpuls för bra konditionsträning.
 
Bra, jag fick någon sorts inre bild av dig när du kör utfall tills du dör och sen inte kan stå imorgon. :D

Jag brukar faktiskt ta något av programmen som går att välja på maskinerna. Det enda knepiga är att hitta rätt nivå så man bara kan köra på medan crosstrainern själv justerar motstånd, så man får vara beredd att justera lite i början. Om du har koll på din maxpuls så kan du ju satsa på ett visst pulsintervall, typ 70-70% av maxpuls för bra konditionsträning.

@Mineur

70-80% ska det förstås stå. Sen tycker jag det är trevligt (nåja...) att köra lite intervaller på slutet, typ 1-2 minuter med lika lång vila mellan, där jag försöker ta mig upp till eller strax över 90% av maxpuls. En handfull såna intervaller för att avsluta ett 45-60 minuter långt konditionspass brukar göra att jag känner mig väldigt nöjd. :D
 
Bra, jag fick någon sorts inre bild av dig när du kör utfall tills du dör och sen inte kan stå imorgon. :D

Jag brukar faktiskt ta något av programmen som går att välja på maskinerna. Det enda knepiga är att hitta rätt nivå så man bara kan köra på medan crosstrainern själv justerar motstånd, så man får vara beredd att justera lite i början. Om du har koll på din maxpuls så kan du ju satsa på ett visst pulsintervall, typ 70-70% av maxpuls för bra konditionsträning.
Nä då, riktigt så illa ställt är det inte med mig! ;)

Tack för tipsen, då kanske jag skulle plocka med mig en bra podcast och köra järnet på crosstrainern om inte annat då! :)

@Mineur Väldigt förvirrande att du bytt bild :cautious::p
Haha, jag bara väntade på att någon skulle påpeka detta! Förlåt, eller nått! ;)
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 868
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 722
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 094
Senast: Skjøldur
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 317
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp