Bukefalos 28 år!

Träning och tävling 2012

Sv: Träning och tävling 2012

262816_10150256839161016_644851015_8026235_3199099_n.jpg


Träningsmål:
Stabilare häst och jobbar mer på galoppombytena! :D
Träna mer trail och hunter.

Tävlingsmål:
Åka på Europeiska mästerskapen i Tyskland.
Få över 70 poäng på mina trailrundor.
Debutera hunter under saddle.

Jag är superladdad för tävlings-och träningssäsongen 2012. Hoppas verkligen allt går som planerat nu! :D:love:
 
Sv: Träning och tävling 2012

Jag följer ju din blogg och hoppas verkligen att du kommer till Tyskland!

Mina egna mål är:
Godkänd ritt i Western Ridning
godkänd ritt i Superhorse (versitale horse heter det nog i Sverige?)

Poänggränsen är 56 poäng och det har jag ännu inte lyckats med på tävling.

Få ihop tillräckligt med poäng för att inte bli nedklassad.
 
Sv: Träning och tävling 2012

Även på WRAS-tävlingar brukar det vara besiktning för fler än bara B-ryttare, ett sätt att sänka kostnader för B-ekipagen. Här brukar det vara besiktning för samtliga C- och B-ekipage.
Det är helt upp till arrangören!
 
Sv: Träning och tävling 2012

Jag vet ;) blev bara lite konfunderad av det SF skrev, men vi ska inte starta någon reiningklass så det behövs ingen besiktning för oss
 
Sv: Träning och tävling 2012

*kl*

Dags för årets första tävling på söndag om en vecka :)

Anmält mig till WR på D-nivå, samt WH på C och D-nivå. Ska tävla min nya häst, så det ska bli kul att se hur(om?) han uppför sig :D
 
Sv: Träning och tävling 2012

Ooooo va kul med tävling :D
jag hade de in planerat då jag fick förfrågan om jag ville ha nykomlingen i stallet
och fick höra att han skulle vart på inridning hos en tränare ner över (inga namn)
så jag trodde de var bara att fortsätta och kanske kunna starta honom under sen sommaren
men nu vissar de sig att han inte är mer än på börjad och att han verkligen inte vet va jag vill så japp de blir att ta de för de de är och börja med promisar och longering och lära hästen att man ska gå undan för tryck och så vidare
ska bli så ROLIGT de med
till saken hör att jag redan av gudar den grabben efter 3 vec hos mig så snäll och så trevlig så.
och han går dessutom bra ihop med min lilla 2 åring
2 åringen växer så de knakar så han ska få tömkörning och longering och annat skoj under vår och sommar sen till hösten om han inte fortfarande är i växt fas så börjar inridnings klassen för honom :bump:
japp mitt mål för närvarande de kanske ändras vem vet livet har ju den tendensen att göra de i bland
 
Sv: Träning och tävling 2012

*kl*

Så var årets första tävling avklarad. Träningstävling hos SWR och vi startade horsemanship, wr och vår första reiningklass

I reiningen gick det sådär, hon var väldigt speedad, men vi kom ändå tvåa med 60,5p
horsemanshipen kändes mönsterdelen bra, men railworken hade kunnat gå lite mer sansat till :angel:
och avslutande wr sket sig totalt, hon ville ner till kompisarna så jag fick bryta mönstret och visa henne att det inte är ok att springa som en galning bara för att man vill till alla andra.

Överlag ändå nöjd med dagen

523749_10150625644591727_645941726_9520087_1215009927_n.jpg
 
Sv: Träning och tävling 2012

Kl

Jag har varit på trailclinic för Lars Bråve i helgen och det var något av det roligaste jag gjort! Jag har inte ridit trail tidigare men nu är jag helt fast. :d

Nästa helg ska jag tävla en trail D-klass så det var bra uppladdning.

Lars Bråve var en bra tränare. Tydlig, ärlig och noggrann!
 
Sv: Träning och tävling 2012

Oj vad dåliga vi har varit på att uppdatera denna tråden. :o

Dags att kika på vad man skrev i början på året och se vad man åstakommit innan vi startar en ny tråd för 2013 :)

Detta skrev jag:

Mina mål med året är:

*Fortsätta tävla min nu 6-åriga (:o!) vallack på C-nivå i WRAS samt ev. någon rastävling där Allbreeds-klasser erbjuds. Främst i Trail, Western Riding och Western Horsemanship.
Fortsatte träna Cuben under våren, men sålde honom innan vi hann iväg på någon mer tävling. Mina tävlingsambitioner är högre än vad vi skulle kunna uppnå, och han ägs nu istället av en fantastiskt härlig tjej som tar väl hand om honom...

*Befästa galoppombytena på samma häst, samt mer och mer gå över till stångbett. Behövs om vi vill upp och nosa på B-nivå såsmåningom...
Vi hann inte ända fram, men väl halvvägs innan han åkte:)

*Träna upp konditionen så att vi kan ge oss ut på långritt till sommaren (flerdagars). Tror att min kondition är värre än pållens :D
Han åkte på våren, så detta hanns ej heller med

*Om allt går vägen börja tävla ny häst på SQHA/SPHA-tävlingarna... Därmed också göra debut i HUS och lite annat skoj som inte erbjuds inom WRAS.
Allt gick vägen, en ny häst kom i februari. Dock var han väldigt grön, så vi nöjde oss med WRAS C-nivå & Allbreeds-tävlingar. Blev 7 tävlingar under året som gick, bl.a. gjorde jag min första start någonsin i Showmanship at Halter

*Komma igång ordentligt med träningen igen, kom av mig när jag bröt benet förra våren och har väl bara tränat för tränare ett 5-tal gånger sedan dess. Ska bli minst varannan vecka!
Detta tog jag fasta på! Börjat träna för en helt fantastisk tränare när han kommer till sverige, blivit 3 helger/14 pass i år totalt, och rider även då och då för en tränare på hemmaplan.

*Starta SM på någon av hästarna nämnda ovan...
Sålde ju Cuben, och köpte en för grön häst, så detta blev ej av. Däremot har tävlandet gått såpass bra att jag är otroligt nöjd ändå, SM kan vänta ;)

Japp, i år har jag högtflygande planer ;)
Klart man ska ha, kommer säkert bli lika högtflygande planer nästa år :D
QUOTE]

423591_504529089558590_1421018673_n_zps3d27710a.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Träning och tävling 2012

Update från oss med då!


I år ska vi satsa på tävling igen tänkte vi. Planen är start i trail med bra resultat, tänkte starta c-nivå i år.
Jodå, visst startade vi på c-nivå. En gång, klubbmästerskapet. Och tro det eller ej, men vi kom tvåa i horsemanship! Ojojoj, det trodde jag aldrig! Trail gick väl som vanligt, hamnar runt 5te plats varje gång.

Vi ska jobba massor med galoppen så bytena blir rena. Tyvärr håller inte min kropp för så mycket galopp så vi får se hur det går. Men ambitionen finns!
Vidare ska vi få lite fart på spin-träningen, och på själva spinen.

Vi gör fortfarande bara enkla byten, inte speciellt fina sådana. Spinträningen ligger nere helt. Ärligt talat har jag lite gett upp ridningen helt med Fergus, har istället satsat på körningen och köpt ny sele och vagn.

Och så är det dags för flytt till metropolen Stenstorp i februari! Ett av årets stora mål är att hitta fin-fina ridvägar.
Ja, vi hade en hel del vägar. Sedan i oktober flyttade jag igen, till ett annat stall i Stenstorp. Helt underbart ställe, men lite sämre med ridvägar.

Och kanske ta lite lektionen för lokala tränarn ;)
Ajemän! Har hållit igång riktigt bra tack vare henne. Dock inte med Fergus, utan med min nya ponny Noreena. Oj vilken häst! Hon blir bara bättre och bättre. Och vår underbara tränare har hjälpt oss massvis, det hade nog inte gått utan henne :love: Både häst och tränare är fantastiska!
 
Sv: Träning och tävling 2012

2012 blev ett riktigt skitår rent ut sagt.....

Jag skrev
OK, dags att hoppa in antar jag!

Mitt mål är att komma igång att rida på stångbett, sätta galoppombytena och våga mig på en trail på MINST C-nivå!

Inga höga ambitioner, men fullt uppnåeliga!

Hoppas också kunna rida WA, om vi får ihop lag


Nej, inget gick vägen:(
Efter att jag fick ta bort mitt högdräktiga sto i maj försvann all lust till ridning.
Blev en ynka start på D-nivå, visserligen med en placering, men sen la jag ner....
WA sket sig på samma tävling då en häst i laget inte passerade vet. besiktningen och vi hade redan innan mannfall.

Men skam den som ger sig, nu stundar ett nytt år och det är dags att sätta nya mål!:laugh:
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 386
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
430
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 464
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Vet att ämnet varit uppe förut men nu kör vi en ny tråd. Ni som har hundträningsrum hemma, hur stort är det? Vad har ni i rummet? Vad...
Svar
10
· Visningar
715
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp