Bukefalos 28 år!

Träning och tävling 2012

Sv: Träning och tävling 2012

Vad kul att fler funderar på att åka! :)

Men det här med cupklasserna, visst "räcker" det om man ställer upp i ett av kvalen, man behöver väl inte vara med i båda?
Och varför är pleasuren uppdelad från dom andra grenarna?
 
Sv: Träning och tävling 2012

Vad jag fattade det som måste du vara med i samma klass både torsdag och fredag för att kunna gå vidare i final på lördagen. Du kan även rida en klass bara en dag, men då är du inte med i cupen. Men jag kan ha tolkat det fel...

Hur menar du med att pleasuren är uppdelad från dom andra grenarna???
 
Sv: Träning och tävling 2012

Aha så kanske det är. Tycker det står lite luddigt om dom klasserna, men det kanske bara är jag som är extra trög :p

Om man kollar på allbreed klassinfo så finns det ju ett stycke som heter
Allbreed Any Bit Any Age I & II (cup) och ett som heter Allbreed Pleasure I & II (cup)
 
Sv: Träning och tävling 2012

Nä... Jag har oxå rätt många frågor, så de är lite luddigt skrivet.

Vart hittar du det i proppen/showbillen?

Any bit any age är nog i vart fall en reinigklass, tror jag? Men den verkar inte gå som en cup...
 
Sv: Träning och tävling 2012

Nej det står på hemsidan under klassinformation..

Hmm, verkar som att det blir att ringa med alla dumma frågor så man inte råkar anmäla sig till något väldigt galet :o
 
Sv: Träning och tävling 2012

Jaha.. Men där står bara vilka klasser den kan ordna. (som de ordnat på andra tävlingar) Dessa klasser är ju inte med i proppen. Förutom any bit, men ej som cupklass då.
 
Sv: Träning och tävling 2012

Förlåt! Jag förklarar nog lite dåligt. :(
Så ring du dom och fråga istället.
Har du tävlingsfrågor i allmänhet så har de ju ett såndär möte innan första klassen på torsdagen, som säkert kan va väl värt att gå på. :)
 
Sv: Träning och tävling 2012

Äh är ju absolut inte ditt fel, är snarare skönt att höra att fler än jag inte riktigt fattar allt ;)

Jo jag såg att dom skulle ha frågestund, jättebra! Men det är ju också rätt skönt att veta vilka klasser man bör anmäla sig till så man inte hamnar bland alla proffs när man själv ställer upp mest för skojs skull. Fast det skulle iof kanske vara väldigt skoj, för publiken :angel:
 
Sv: Träning och tävling 2012

Jag frågade Helene om det här med klasserna (om man var tvungen att vara med i båda kvalen), och fick till svar:

"För att ha större chans att komma till finalen så borde du rida båda kvalen men om det tex bara är 15 ekipage totalt så kommer du ju ändå med till finalen. Det är ju bättre att få två låga poäng än att bara få poäng från ett kval. Förstår du vad jag menar? det läggs alltså ihop."
 
Sv: Träning och tävling 2012

Hmm, då kanske det är lika att vara med i båda kvalen då..



Läste någonstans att de andra mönsterna skulle komma ut den 10e men jag hittar inte det igen, någon som vet?
 
Sv: Träning och tävling 2012

Läste någonstans att de andra mönsterna skulle komma ut den 10e men jag hittar inte det igen, någon som vet?

Jag har oxå läst det, i proppen antar jag.

Vad jag fattde det som så var de bara de som red reining som måste vet-besiktiga sin hästar eller?
 
Sv: Träning och tävling 2012

Jag hittade det nu.
Det står: Alla reininghästar skall besiktigas för att få starta.
Och eftersom ingen vet besiktning är planerad före dom andra klasserna måste det ju bara gälla reininghästarna.
 
Sv: Träning och tävling 2012

Ja, det är bara reining (på B-nivå och uppåt tror jag) och time-events som har krav på vet.undersökning. :) (Boskapsklasserna ska jag låta va osagt när jag tänker efter..)
 
Sv: Träning och tävling 2012

Oki, de var så jag fattade det oxå. Men nu när jag skulle fylla i tävlingsanmälan var kostanden för vetbesiktning förifyllt även på anmälan för cupklasserna, så jag blev lite konfunderad.
 
Sv: Träning och tävling 2012

Så om jag skulle ställa upp i reining Green as grass behöver jag inte besiktiga?
 
Sv: Träning och tävling 2012

Oj.. Hmm.. Jo, det tror jag. Det här är ju ingen WRAS-tävling och det står att ALLA reininghästar ska besiktigas. Kolla med Helene för säkerhetsskull, men jag tror du måste det.
 

Liknande trådar

Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 386
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
430
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 464
Senast: LiviaFilippa
·
Hundträning Vet att ämnet varit uppe förut men nu kör vi en ny tråd. Ni som har hundträningsrum hemma, hur stort är det? Vad har ni i rummet? Vad...
Svar
10
· Visningar
715
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp