Träning & Tävling 2010

western_wannabe

Trådstartare
Vad är dina mål för 2010? Träningsmål? Tävlingsmål? Andra mål?

Saknar redan tråden "Inridningar 2009" och tänkte därför starta en ny tråd där vi uppdaterar, med bilder och ord, om hur det går med vår ridning, både i vardagen och på träning/tävling.

Lägg gärna in en presentation av dig och din häst, och häng på!:)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Okej, jag börjar med att hänga ut mig själv:D

Detta är jag och min numera 4-åriga arabkorsning Ice Cube. Cuben är under inridning, han är riden sedan i somras, men jag har valt att ta det ganska lugnt då han varit inne i ett par växtperioder under hösten. Men nu är vi på G igen, och förhoppningsvis så ska vi starta ett par tävlingar under våren om allt går som det ska.

Cuben är en jättemysig kille och gör för det mesta som matte säger, även om det lurar en liten räv bakom varje öra ibland:p Målet är att han ska bli en bra allroundhäst i western, men även prova på de engelska grenarna såsmåningom.

DSC_0070.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Mina träningsmål 2010 är att:
*Förbättra oss i alla manövrar.
*Gå över till stångbett.
*Att vi ska bli mer ihopsynkade och tajmade.
*Säkra i alla reiningmoment.

Med mera, framförallt att vi ska bli ett team och ha kul tillsammans.

Mina tävlingsmål 2010:
*Ut och tävla så mycket det går för att få rutin.
*Kvala till b-klass och göra det bra.
*Ha fruktansvärt roligt!
Detta är en del av mina mål. Har tusen delmål som ni inte vill läsa om:D

Jag har en 5 årig quarter valack.
Ska försöka uppdatera med bilder när jag lyckas släpa ut någon som är villig att fota.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Hej hej!
Jag har själv en 1½ årig app. quarter som jag köpte för ett par veckor sen. Mitt mål iår är att ställa ut henne i halter/trail at hand eller annat som passar för "småhästar" :D Jag har aldrig tävlat AQHA förut så det ska bli spännande! Tanken med henne är att jag ska tävla det som hon blir lämpad för i framtiden, men tills dess övar vi på att över huvudtaget åka iväg på nåt. Var så länge sen jag tävlade, då hade jag en quarterkorsning.
Såhär ser hon ut:
P1010559.jpg
[/IMG]
Genomsnäll häst!!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Träningsmål:
-Få en "skarpare" och mer lyhörd häst.
-Lära mig kasta lasso, på riktigt!
-Träna massor av Trail och bli bättre på det.

Tävlingsmål:
-Topp-tre-placering i SM (Man måste sikta högt :D)

Jag har ett 8-årigt paintsto (9 i år... gammeltant! :crazy:) med lite för mycket egen vilja. Vi har även planer på att starta i Dressyr i sommar!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Min tanke var att starta Nick (4årig Appendix e.Poco sugar nic) i reining på April Show, meeen nu trampade han in en pinne i hoven 2dagar före jul och står fortfarande på boxvila:cry: (så typiskt när vi kommit en bra bit i träningen:()

Nu börjar det dock bli bättre och jag hoppas jag kan börja sätta igång honom försiktigt i slutet av februari igen. Såret läker fint så han kanske kan få gå ut nästa vecka:laugh:

Så vi får satsa på Nationals istället:)
(Nick syns på min avatar, ska lägga in bilder på honom)

/LL
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Bah, vaddå gammal? Min var 7 innan någon ens tänkte på att kanske rida in honom!

Ferguson är numera 15 år, en jäkla odåga som bara lyssnar när han känner för det. En fjording/islandkorsning, behöver man säga mer :p

Våra mål i år är nog
*Få ordning på alla sidförflyttningar
*Få bättre respons på skänkel överlag
*Få bättre respons på neckreining
*Kunna rida någorlunda normalt på ridbana
*Gå ner i vikt (han är rund som en boll.... )
*Få mig att kunna rida mer i galopp (svaga höfter, eller nåt annat fel. Ont gör det i varje fall)
*Bli seriösare i träningen överlag
Och om gudarna är med oss
*Starta i trail på D-nivå, kanske rent av Pleause W&T

Det var en del det! Vi har redan kommit en bit på väg faktiskt, även om han fortfarande bara svarar på skänkel när han känner för det..
Jag lever fortfarande på det där galoppombytet vi gjorde häromdagen, oj vad stolt jag är över det!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Lilly ska förhoppningsvis äntligen debutera i tävlingssammanhang. Hon är född -04 och har haft en del skador och sjukdomar som satt stopp tidigare. Nu är hon fräsch och vältränad. Hoppas vi kan jobba lite mer på henne heta skalle också. Hon är en Welsh Cob.
13732_199414197765_735617765_2956007_76552_n.jpg


Grabben som syns "ovanför" henne är min 07:a Funny's Little Rocket. Han ska ridas in under försommaren. Förarbetet startar nu ;) ...han har haft sadel på och jag har börjat vänja honom vid att hoppa upp och ner med ena foten i stigbygeln. Funkar fint...snäll kille :D . Han är en paintkorsning.
13732_184553052765_735617765_2853675_5150492_n.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jag har precis köpt ett quatersto på snart 3 år, har en liten kille på 1,5 år så har inte hunnit så mycket än, men nästa vecka börjar jag plugga o lillen på dagis o då j*vlar ska vi komma igång:D ska gå med i westerklubben här och sen ska vi ta oss till ridhus o greja lite! har tyvärr varken ridbana eller ridhus i vårt stall:grin: Hon är påbörjad inridning utan problem hos uppfödarn och jag har tränat NH o longerat o suttit upp o rattat lite i skritt! mer går inte gör i detta väder känns det som, o pga tidsbrist så har jag inte hunnit ta mej till ridhuset..


sthu: min syster har ocskå problem med sina höfter i galoppen, träna upp dem genom simning eller något annat "snällt" så kommer det nog gå bättre:-)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jag har en Nordsvensk bruksvalack på 11 år, eller 10,5 om man ska vara petig ;) Han är iriden och riden i alla gångarter ute i skogen, och några gånger på ridbana, under 2009, men inte utbildad åt nåt håll alls egentligen utan jag och min syster (tack för all hjälp åter igen!! :love: ) har tagit godbitar från flera olika håll när det gäller honom, då prio 1 är att få en trygg hobbyhäst åt mig.
Jag vill ha en lugn, orädd häst som kan lite av mycket om man säger så.
Är på god väg känns det som och det är faktiskt kul att känna hur man utvecklas :)

Mål: Träna och utveckla både mig och hästen åt westernhållet, hur ytte, pyttelite det än blir och oavsett hur lång tid det tar så är det minsta lilla superbra och jag blir glad för allt som går bra :)
Jag trivs utomordentligt med ridstilen och jag tror faktiskt att hästen kommer uppskatta det mycket mer än engelsk ridning, det passar med hela hans sätt att vara.

Jag har några små mål jag vill uppnå. Jag kommer köra hårt mot dem.
Vi kommer också rida ut mycket i skogen hemmavid, helst i alla gångarter. Vi ska vara med på diverse aktiviteter av olika varianter och inom olika grenar, är med i tre olika föreningar/klubbar så det lär ju inte vara brist på dessa ;)

Som sagt var inga skyhöga orealistiska mål, men likväl mål :)

januari2009188.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Träning & Tävling 2010

Gammal, paah.. :cool: Gammal blir dom inte förän över 20.
Min var 9,5 när han blev inriden. Lite sent nog men det funkade prima ;)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Mums, en riktig häst!!


Treasure: Jo, jag har funderat på att komma iväg och simma en dag i veckan. Men jag hittar liksom inte plats för det i schemat! Jag får helt enkelt ta mig i kragen och bestämma att jag ska börja träna!
Lederna mår inte direkt bättre av att jag cyklar en mil om dagen i det här vädret..
 
Sv: Träning & Tävling 2010

har precis köpt mig ett quartersto -07 så jag vet minsann vad jag ska göra detta året!!

vad som mer blir prio är att försöka rida å träna ännu mer på gammeltanten (15 år)nu till vår å sommar! en underbar häst som kan bli en riktig pissmärr å ingenting passar..men så många ggr vi har haft diskussion å jg vinner altid så är inte diskussionerna så långa längre ;) å få henne att tycka de är JÄTTEROLIGT att träna på bana..hon får bly i fötterna när hon ser en ridbana!!! vi ska träna galopp, galopp, galopp å allt annat=) har egentligen inga planer för henne utan dom tar jag på den lilla hästen sen!!

lillpållan är insutten men hon har lite vintervila nu..men sen blir tanken att börja rida henne utan nån som håller i lina å fatta start, stopp, sväng! de är dom prio jag har te å börja med!!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Här har vi Goldget Kitty, ett 6-årigt Morgansto som varit mammaledig förra året. Vi tävlade lite när hon var 4 år med goda resultat på D-nivå. I år är målet att skaffa ännu mer tävlingsrutin och träna på att tävla på stången.

I övrigt överensstämmer isses planer och mål väldigt väl med mina egna.

IMG_8161.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jag har en Usa import California BlackJack född 2007, en liten tuff kille framavlad för boskap och som ska på inridning Mars/April. Målet eller delmålet under detta år är att kunna lära mig rida honom så bra som möjligt och att vi ska utvecklas tillsammans och framförallt vill jag kunna rida ut i skog och mark i höst och bara vara :love:

Får väl hänga på och uppdatera i tråden hur det går för Jack och mig

066ja.jpg


080ja.jpg


082ja.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Träning & Tävling 2010

Vad är dina mål för 2010?
Phigalle,arab vallack,5 år,efter Firitzio S.A, tidigare tävlat två E tävlingar under 2009 och en "at hand" 2007.
Träning,träning och åter träning för 2010. Här är målet att motivationen ska hållas igång och jag ska se till att han rids och inte bara står i hagen och skrotar. Träning framför tävling kommer jag att tänka på men kommer även att åka på så många E tävlingar i w&t som möjligt för rutin. Då jag själv är svag i galoppen kommer målet att vara att klara galoppen så bra att vi vågar komma ut på en del D tävlingar. Lyhördhet i alla lägen samt att lära sej lyfta på hovarna när vi ska över bommar och även lära oss öppna grindar då suget på trail ökar.
Kopiaavnovember056.jpg


Adele,arab sto, 10 år,efter Kasier, utb LA dressyr,tävlat en E tävling 2008. Nu dräktig med quarterhingst för föl i februari.
Kommer att ridas igång efter fölning och ska troligtvis säljas efter avvänjning.
aug185.jpg


Ingela,29 år. Har även mål för mej själv vilket jag själv tror jag inte lyckats med men man får ju alltid hoppas. Det är ju inte bara hästen som ska tränas så jag har lite smått börjat på gym och så småningom ska resultera i 15 kg viktminskning,ökad kondition,ökad styrka och uthållighet.

Jonas,29år. Målet är att fortsätta lära sej rida och rida oftare framförallt. Tävlat en pleasure w&t 2009.

Nathan,7år. Målet är att lära sej lättridning och att bli lite tuffare i ridningen. Har ridit på ridskola i ett år.

Caden,3år. Att rida mycket för det är roligt!
Brllopet001.jpg

aug143.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Glider ifrån ämnet lite...
Men kan inte låta bli:angel:
Vilken underbar klänning du har:love:!!!

/LL
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
332
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
804
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 950
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp