Bukefalos 28 år!

Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Jaa, insåg att det var ju Akke han hette efter jag hade skrivit det! Jag hade ju helbrodern till hans mamma som sagt.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Ja du får jättegärna hänga på!

Det brukar vara ett gäng som drar iväg ett par dagar, tror de att de tagit sig runt på ridleden bl a. Jag har oxå tänkt långritt i flera års tid men det kommer alltid en massa ivägen. Jag kan höra av mig när jag vet mer!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Hej hopp!

Finns det några tävlingar / utställningar för tvååriga hingstar?
Är som sagt ny i quarter/western sammanhang och har noll koll :P
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Kommer att vara med i Western Allsvenskan div II och rider för FWR (flatland western riders), så det blir några deltävlingar och (om jag förstått rätt?!) en distriksfinal. Och såklart de tävlingar som går av stapeln på min klubb. Målet är också att komma iväg på någon mer, som inte är på klubben för att få riktig tävlingsrutin :) Målet är att placera mig i så många klasser som möjligt, att alltså inte diska oss :)
Placieringen spelar ju ingen roll så länge man har roligt?! ^^ :)

Men någon bra placering väntas ju också.. ;)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Kul, vad rider du för häst?

Får väl hoppas vi ses i finalen då, jag ska också rida div II, fast på lånad häst:)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Tog in hästarna nu ikväll... och upptäcker en svullnad på v.b.:cry: Ingen värme, reagerar ej på tryck/visitering och ingen ovilja att röra sig/vända sig. Vilar motsatt ben, så ingen ovilja att ta fullt stöd på benet. Med största sannorlikhet är det en mindre sträckning, t.o.m. min barfota-ponny har höga is-styltor under hovarna, så det är ju lätt hänt att de tappar fotfästet. Satte på BoT stallbandage och kommer vila honom ett tag framöver, det har ändå blivit riktigt halt precis överallt just nu. Hovslagaren kommer på tisdag, så jag överväger att sko honom runtom för att kunna brodda ordentligt...

Så så gick det med den träningen:(
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Gå in på SQHA och kolla. Finns ju Halter och Longe Line, t ex. Men jag vet inte om det anordnas så många såna uppåt ditt håll.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Ja, kanske ska svara på topic också.

Nu när jag äntligen hittat en sele som passar så ska vi fortsätta med inkörningen av min lilla paint. Senare i år blir det även inridning, skulle jag tro, speciellt om Lotta fortsätter blomma ut, som hon gjort de senaste veckorna.

För min egen del ska jag, utöver Lotta, tömköra en liten shettis och rida på en ardenner så mycket som jag hinner och orkar. Ett bra sätt att hålla igång mellan tentor, projektarbeten och exkursioner. Yoga, vattengympa och långpromenader med hunden är sånt som kommer att fylla den lilla fritid jag har utanför stallet. :D

Hittar ingen helkroppsbild som gör henne rättvisa, så ni får en på huvet så länge. :)
30115308.jpg




Tillägg; vi har inga tävlingsmål just nu. Så långt har jag inte hunnit tänka. Vi får väl se. Vore kul att komma iväg på paintchampionatet och ställa henne, om hon fortfarande är fin i höst. Tror inte vi har nån större chans mot proffsen, men det är bra träning.
 
Senast ändrad:
Sv: Träning & Tävling 2010

Woho! Jag är en FWR medlem jag också :D Men det dröjer innan jag kan tävla på min skrutt som är 1½. Vart bor du?
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Nu har jag inte varit aktiv på westernforumet på evigheter... Mitt mål för 2010 är att komma igång med ridningen efter nästan 1 års uppehåll. Jag ska sätta igång min valack, som blir 20 år gammal nu. Och om jag orkar så kanske vi kommer ut på någon eller några små tävlingar också. Jag och hästen har väl inte så många år kvar tillsammans, så det vore ju kul att ta vara på tiden och kanske utvecklas ännu lite mer.
Dock tror jag att jag ska sälja min unghäst (som är utlånad på foder), eftersom mitt hästintresse tyvärr verkar vara på väg att dö ut helt :(

Om ni inte minns vem jag är eller mina hästar, så kommer en liten påminnelse:
5654_103283166774_758101774_2188869_2448539_n.jpg

7621_136596641774_758101774_2645466_3396357_n.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Justeja, Westernallsvenskan, den hade jag glömt! :D Det vore kul att rida i år, eftersom jag inte fick vara med i laget förra året. Platsbrist. Humpf.
Vet ännu inte vilken klubb jag kommer rida för i år, men antagligen blir det SWR eftersom vår lokala klubb fortfarande är i stratgroparna!

I så fall blir det WA div I i år också, vore riktigt kul!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Vill få igång min häst nu så att jag kan börja träna lite mer till våren, sen hoppas jag att kunna komma ut på lite små tävlingar till sommaren. Då hoppas jag på att det blir lättare klasser i trail, pleasure och kanske western riding. Det ultimata hade varit att få chansen att åka i väg till high chaparal om jag klarar träna upp oss i nån "ranch" klass.
Jag är väl nöjd bara jag får prova på nån klass i alla fall och hitta en passande westernsadel hade inte varit fel. Verkar nästan omöjligt, har provat en massa märken nu och inget har passat.

Jag har en stor connemaravalack och jag själv har mest ridit western hemma på "hobby"nivå. Endast tränat för tränare ett fåtal gånger och ännu inte med min nuvarande häst, men med stor förhoppning att det ska bli ändring på det:laugh:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Ville bara säga att 20 år är ingen ålder, min gammel pojke blir 29år till sommaren. Ok, han rids inte längre pga stela leder, men jag red han ändå lite när han var så gammal som 26år.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Sådär, nu har jag varit ute på "premiär". Dvs jag hade inte ridit sedan september/oktober någon gång. Och djuret som jag trodde var en häst visade sig vara en dräktig mammut :angel: Som dessutom är 20 år gammal men tror han är 3 år!

(Jag ska införskaffa en ny westernsadel så fort jag har råd, om ni undrar varför jag har dressyrsadel)

20655_255644616774_758101774_3386660_7380005_n.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jaha, så var det med mina planer....

Min älskling har skadat sig, boxvila runt 14 dagar..
Ingen ridning på ca ett halvår...

Vi är inte säkra på vad som hänt men troligtvis har han trots 4-broddat och snösulor fläkt sig i hagen..

Jag är i alla fall glad över att han finns kvar hos oss då vet. i går trodde att han hade fått frakturer i bäckenet och om det hade varit så...
Så hade han nog inte funnits kvar här nu...
Men det gör han :-)

Han har piggnat på sig rejält på bara en dag = glad matte och husse :laugh:

Mvh Black
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Vad tråkigt:(

Jag tycker att jag har hört om ovanligt många fläkskador denna vinter. Som tur är verkar min lillkilles fläkning varit av det mildare slaget, svullnaden är nu borta, och han är fullt rörlig... Så till den milda grad att han var riktigt busig när vi gick en promenad idag och reste sig på bakbenen vid ett par tillfällen, "matte va kul, ska vi leka nu?" och gjorde små hoppsasteg och åmade sig. Suck, jag som trodde han växt ifrån det där...

Blir vila/promenader åtminstone en vecka till innan jag sitter upp igen...
 
Sv: Träning & Tävling 2010

*kl*

Så är han äntligen här! Grabben och jag ska nu förbereda oss kroppsligt och mentalt för visning på Grevagården 6-7 mars, sedan ska vi förhoppningsvis ut på några lokala westerntävlingar i vår för träningens skull. Grabben är Hmstd Captains Cream Soda, 4-årig morganhingst som ägs av Team Meadow Mint i Simrishamn.

20378_286267126647_653951647_5022584_6208465_n.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2010

*kl*

På fredag ska jag börja rida min lille Nick igen:love::bump: Äntligen!!!!
Han har ju haft boxvila 3veckor efter pinnen i hoven. Men nu har han varit i hagen i 1vecka och han ser riktigt bra ut igen, svullnaden har gått ner och han är ohalt:banana:
Men snacka om överskottsenergi!! Gulp! nån som har lust att vara pilot?! Han utför rörelser i hagen jag inte trodde en häst kunde:eek: Kommer bli halvt livsfarligt att klättra upp i sadeln, tror bestämt jag longerar först (typ 1timme:angel:)
Men det ska bli så kul!!

/LL
Som ska putsa upp grejerna igen!!
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: hamilton1
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
852
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 166
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp