Bukefalos 28 år!

Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Igår satt jag upp i sadeln igen efter 4 veckors vintervila. Blev ett kort skrittpass för att checka av att vi står på samma punkt som innan vilan, och allt satt som det skulle. Han har fortfarande lite svårt för hjälperna för ryggning, måste ha lite kontakt med tygeln för att han ska förstå, men det blir bättre och bättre. Halterna sitter bra, och han har även börjat lyssna bättre för sidförande hjälper:) Han söker sig även bra framåt nedåt i skritten, så jobbar vi nu bara vidare (och ber till vädergudarna om bättre ridväder) så tror jag nog att vi kan bli redo för någon E-klass framåt våren...
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Tack både Lazy Lady och Western_wannabe:bow:

Phigalle har stått 6veckor pga av lång läketid på en bortopererad ink men är nu iväg på igångsättning då jag själv inte har möjlighet till det när vädret är som det är. -27grader och 67cm snö:mad:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Men då slår nog jag alla rekord....

Min var 13 då han blev inriden...

I dag är han 16.

pict0941.jpg


Har även en på 2,5 som nu är insutten och om allt går som jag vill så fortsätter inridningen under våren / försommaren.

aaa.JPG


Mvh Black :laugh:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Vassego:laugh:
Jag bara längtar tills jag får sätta igång Nick igen... Det börjar dra ihop sej efter pinnen, tyvärr är han rejält öm fortfarande och vill helst inte lägga för mkt vikt på hoven så han får stå inne ett par dagar till. Nu har jag låtit honom stå utan bandage i ett dygn för att det ska luftas lite.

/LL
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Själv har ju ju precis sålt min 4-åring :cry: så det blir att börja om igen med en 2-åring. Vi satsat på inridning och Longe Line i år, sista LL året för henne.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jo, det är lite surt.. Men pinnen träffade inga vitala delar i hoven som tur va:) Så han ska nog snart vara igång igen. (ska göra platta gruspadockar till mina hästar... Man får bara skit för att ha naturhagar tydligen:crazy:)

Bellis står fet och go i all sin prakt och äter i hagen, det syns vad hon råkade ut för i våras:rofl::D Har nog aldrig sett något dräktigare:eek: Tur att man konstaterat att set bara är 1 unge, annars hade jag varit orolig.
Vresig som tusan är hon just nu också, uppskattar definitivt inte att bli varken ryktad eller myst med. Sällskap i hagen är heller inget hon vill ha, de ska döden dö:mad: Så hon får helt enkelt vara ifred så mkt som möjligt:rofl:'
Vill du köpa henne?:angel:
/LL
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jo, det är lite surt.. Men pinnen träffade inga vitala delar i hoven som tur va:) Så han ska nog snart vara igång igen. (ska göra platta gruspadockar till mina hästar... Man får bara skit för att ha naturhagar tydligen:crazy:)
/LL

Ja, fast då ser dem väl till att trassla in sig i täcket eller få gruskolik... Visst händer det ibland att de lyckas skada sig i naturhagar, men man kan ju inte skydda dem från allt. Mina hästar har fått lite små sticksår och lyckats med både det ena och det andra i skogen i mina naturhagar, men de hittills värsta skadorna har varit en rejäl sträckning av en häst som trasslade in sig i täcket, och en rejäl trampskada som skedde i en helt platt hage... Helst skulle man linda in dem i en vadderad helkroppsstrumpa:D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Han skulle till Fridberger men nu blir det så att han får stå på träning hos Pernilla Witteborn på HawkHill först och får åka till Fridberger efter.
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Va kul :) Har också funderat på att låta någon annan träna Cuben, men kom fram till att jag hellre satsar pengarna på träningar så att vi utvecklas tillsammans och inte var och en på sitt håll... Men jag håller med dig, det är jättesvårt att hålla igång ridningen så här års utan paddock/ridhus... Men snart blir det ljusare:bump:

Idag tog vi ännu ett skrittpass, är snorhalt på vägarna, så vi håller oss på stubbåkern. Idag satt ryggningarna mycket bättre, behövde bara använda säteshjälperna och ingen tygel! Och vi övade lite neck-reining och vände 1/2 varv på bakdelen. Men två saker vi behöver öva mer på är att gå korrekt böjd/ställd på volterna (faller gärna inåt) och att sluta tugga på bettet! Så fort vägarna blir bättre blir det till att åka iväg och träna igen...

En kul grej, i stallet hade jag på radion när jag stod och pysslade med hästarna, vid två tillfällen körde de reklamen för Göteborg HorseShow, och bägge gångerna svarade Cuben hästen i reklamen med att gnägga tillbaka och titta sig förvirrat omkring :rofl:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Okej, här kommer träningsmål för 2010;

Träna på att få en stadig fin form på hästen, träna på att spinna och få till en fin kort galopp
Konditionsträning i största allmänhet
Plus det här med tricks e ju väldigt kul, lära henne o buga mm
Skulle gärna åka på clinic inom AR eller western.

Tävlingsmål 2010
En E-klass i lokala westernklubben. Om jag vågar vill säga..

Allmänt under 2010;
Helt klart en långritt till sommaren med gänget i samma stall.:)
Ägna mer tid åt hästen nu när barnen e lite större!

Vem är vi då?

En något trött trebarnsmamma i 33-årsåldern som har mer planer än tid.
Min häst Daisy: 15 årigt sto, korsning: paint/travare. Riktigt genomhygglig häst som jag bara älskar.
Bild kommer senare!

/ Harley
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Va kul, klart du ska vara med på nästa tävling:) Vi drar igång den 28:e mars med en D/E-tävling. Jag kommer åka dit med min lilleman, om träningen går som planerat d.v.s.

Jag kommer även fortsätta att anordna clinics för min tränare i vår, håll utkik på vår hemsida bara.

Vart har du Daisy uppstallad? I närheten av mig? (Om du inte listat ut vem jag är, så har vi bl.a. varit på Bent-clinic och åkt på sadeljakt tillsammans:D)
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Black's häst Akkas (visst va det han) mamma kommer från Pernilla kan jag säga.Jag hade också en häst från samma sto som Pernilla hade. Varit där på besök en sommar, jättetrevligt folk! I samma veva hade hon Goers Design där, en riktig godbit :love:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jorå visst vet jag vem du e!;)

Vad kul att du kommit igång med träningen av Cuben.

Har precis satt igång hönan efter vintervila/skada.
Hon är uppstallad på Ästad gård så det är ju en bit att åka.

Apropå tävling så utmanade en jobbarkompis till mig att ställa upp i vårens klubbtävling och jag blev faktiskt riktigt taggad:D
Blir det nån pleasureklass?

/ Harley
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Vad kul! Ja dom är jättetrevliga och Phigalle verkar trivas där. Jag har haft hennes man Hans som hovslagare år Phigalle i tre år nu:love:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Har en quartervallack på 8 år. Reininghäst men har även tävlat andra klasser.
Var på 4 tävlingar förra året. Från w&t klasser till b nivå i alla grenar. Har kammat hem 21 rosetter, har endast ridit western ett år och haft honom ett år. Han är världens snällaste! Sköter sig alltid på tävlingsbanan.
Våra mål är att tävla så mycket som möjligt med så bra resultat som möjligt.
Ska starta aqha klasser till våren.
Målet är att finslipa stoppar och bytena på en hand, som är på god väg. Spinnarna behöver lite mer fart annars är de grymma :love:.
Stoppjobbet klarar jag inte själv, allt för svårt så han ska in på träning nu i början av februari. Tränaren bor jag granne med så kommer hålla mig väl upptaterad och vara med endå.


http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphoto...79960703269_1355724897_30502476_3419193_n.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Det är inte Akka som e min utan det är hennes avkomma Akke som e min prinskorv :p
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Tror säkert att det blir en Pleasure WoT, det är det jag hade tänkt att starta med Cuben bl.a.

Ja, Ästad är ju lite långt, var närmre när ni fanns i Vinberg. Hojta gärna till om ni vill ha med er mer sällskap på er långritt till sommaren, jag har planerat en i flera år, men aldrig fått tummen ur...
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
470
Senast: hamilton1
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
853
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 166
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp