Träning & Tävling 2010

Sv: Träning & Tävling 2010

Ropa om du behöver hjälp, eller nåt. Annars finner du mig och kameran på läktaren.

Har jag tur så har jag hjälp med mig (hon kan va lite si och så med att dyka upp) annars ropar jag på dig.. men annars så blir jag skitaglad om jag kan få fixa några bilder av dig. Har ingen egen kamera (förutom mobilen) så de blir ju lixom aldrig några bilder på hästarna, så de är så kul att ha tävlingenbilderna för då kan man så väl se skillnaden på hästen från år till år. :laugh:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

*kl*

ÄNTLIGEN!
nästa vecka kommer min kära häst äntligen äntligen hem till mig igen! som jag väntat och längtat! :love:

scw ska ha en liten träningstävling den 25 som jag är lite sugen på att fara till, känns bara som att det kanske är lite tidigt med tanke på att hon precis kommit hem :o
så vad tycker ni? är jag dum och egoistisk om jag skulle få för mig att åka på den när hon vart hemma lite drygt en vecka?
just nu är jag bara så saligt glad över att hon kommer så jag kan inte riktigt tänka till ordentligt så hjälp mig kära ni! :D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Känner du hästen och hästen är van att åka runt på olika ställen, så är det nog ingen större fara!
Tänker på att en trygg häst som har resvanan inne och känner sin människa inte störs så mkt av att flytta till en ny plats och sedan åka iväg på en liten tur redan efter en vecka.

Så ska man ju såklart inte tävla alls på en häst ur kondition fysiskt eller psykiskt, men det tror jag du tänkt på .Känner du hästen vet du nog om den orkar med det :)

Tycker jag i alla fall :p
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Träning & Tävling 2010

jag har haft henne i ungefär 14 år så jag känner henne rätt så bra. hon har aldrig stressat upp sig varesig vid flytt, clinics eller tävlingar utan tycker det är väldigt kul att få komma ut och visa upp sig

men självklart ska jag få hem henne och kolla så att hon är 100% ok på alla sätt och vis innan jag anmäler mig till något!


tänkte bara få en allmän åsik om jag är helt tokig som ens överväger det :D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

kl

Kossseträning på torsdag och KM på lördag! Tokladdar inför slutet på denna veckan!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

*kl*

äntligen äntligen äntligen har hon kommit! :banana:
första ridturen på min egna häst på 50 veckor och hon kändes bra, tappat lite muskler, men inget som inte går att jobba upp igen :D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

*kl*

Varför, jag säger VARFÖR! ska hästskrället gå och fälla en tand och vara jätteöm i munnen två dagar innan hans tävlingsdebut?:cry: Han är tyvärr inte riden på bosal heller... Har tränat och längtat och planerat inför denna tävling hela sommaren, och träningen har ju funkat såå bra de senaste veckorna... Och nu blir det inget me de...Suck!:cool:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Nej, vad tråkigt! Det är ofta så att allt ska hända samtidigt, bra eller dåligt!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Jag har tagit det så lugnt med inridningen utav Jack så jag hoppas vi kommer iväg nån gång nästa sommar, men vi har inte bråttom har ju hela livet framför oss. Min dotter skulle prova att rida honom idag (som f.ö är en riktig naturbegåvning) men det ville inte Jack så han var allmänt obstinat så jag fick ta över och då blev han som vanligt igen

62782_1373738032046_1489658793_30789356_2298815_n.jpg


Och ibland kan vi stoppa med sits och ibland absolut inte, men vad kan man kräva efter att han blivit riden mindre än 15 ggr i sitt liv...
62782_1373737992045_1489658793_30789355_7865622_n.jpg


62782_1373738072047_1489658793_30789357_3637797_n.jpg


62782_1373738232051_1489658793_30789361_2529364_n.jpg


62770_1373738872067_1489658793_30789365_1821231_n.jpg
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Höll på att gnälla på er andra för att ni inte uppdaterat tråden:devil:, men upptäckte att jag själv inte uppdaterat sedan de senaste två tävlingarna:angel:

Blev ingen uppsutten tävling med Cuben den 19:e september, men tog med honom och gjorde en trail-at-hand för lite miljöträning. Han blev lite stressad av allt runtomkring, och visade upp sin "arabiga" sida som han sällan gör annars. Gjorde mönstret bra, men var lite spänd vid showmomentet, och funderade mest på varför domaren traskade runt honom. Själv hade jag svårt att flytta mig runt i rätt position, har aldrig visat häst på showmanship-vis innan. Fick en 2:a placering av 5 startande, så jag var nöjd med det:)

Cuben_trail.jpg


Cuben_trail2.jpg


Med min bonushäst startade jag i Trail, Western Horsemanship, Western Riding & Pleasure på D-nivå, hade bara ridit honom 1 gång på 1 1/2 månad, så jag var nöjd med 3 st. 2:a placeringar, och mindre nöjd med en 5:e placering, men pållen ville bocka och busa i pleasure:angel:


Tävlade igen i helgen som var, på klubbmästerskapet/C-nivå, och red min tränares häst. Med tanke på motståndet hade jag kanske väntat mig någon tredje-placering på sin höjd, men kom 2:a i Trail, 4:a i pleasure (blev hingstig och okoncentrerad) och kom 1:a i Western Horsemanship, Western Riding och Reining (!) Riktigt kul med en sådan avslutning på säsongen, och en liten ego-boost då detta ledde till seger i klubbmästerskapet:). Nu ska vi träna, träna, träna hela vintern, så att Cuben också får visa framfötterna på tävlingsbanan i vår:D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Åh, va roligt!!!! Ni är så duktiga! :) Och vilken lyx att få träna och tävla bra hästar som är utbildade :)
Jag har bestämt mig för att sälja Silver och bara ha en häst. Känner att tiden och ekominin inte räcker till för 2 hästar och nu är det dax att rida in min lilla Legend :laugh: Det är ju roligare att ha en häst och att ha råd att träna och tävla lite känns det som och Legend kommer att passa mig och min lilla familj bättre. Tanken är iaf att vi ska ut på småtävlingar redan nästa år och då mest w&t-klasser. Så nu ser jag fram emot denna tråden 2011 !! :bump:
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Vad skoj!!!

*kl*
Efter ett litet ridpass på 20 min i ridhuset så kan iaf Jack både framdelsvändning och rygga :p Fattar inte att han är så lätt att lära, han bara gör och svarar direkt på minsta lilla dutt från mig :love:

Fasiken vad jag ser fram emot sommaren med småtävlingar och clinics :d
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Dock tycker jga det är svårt att komma ihåg de bra stunderna när man behöver plocka fram dom i minnet när det går dåligt.

Jättekul att det går bra!!
 
Sv: Träning & Tävling 2010

KL

DSC_0032.jpg


Första träningen med Alfred och med sidepull :)
skitskoj, blodadtand på western :D
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Haha, så ska det låta!

Är grymt sugen på en heldagsträning! Jag vill lära mej något nytt!
Är det några clinics på gång i Skaratrakten? SWR uppdaterar ju typ aldrig.. Är det någon aktiv där egentligen?
 
Sv: Träning & Tävling 2010

Var då? Jag har koll på en del runt Skövde/Falköping (med andra ord, det jag hittat på wras hemsida). Tycker det verkar som att alla jag rider för lägger ner sin verksamhet. Hmm, kan det finnas ett samband? :p
 
Sv: Träning & Tävling 2010

haha ja det har säkert med dig att göra ;):D:p
Nä, men hookkanen finns ju där runt om, erik har ju lite trailträningar, frideberger, sen har dom ju lite clinics på hanaskede i axvall :laugh: jocke pettersson håller ju till i trakterna osv. Vet inte om det är så mycket clinics på g men tränare finns det :laugh:
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
353
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
804
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 953
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp