Bukefalos 28 år!

Träning & Tävling 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träning & Tävling 2011

Här har ni en gröning i western sammanhang:laugh:
Tävlingsmålen för mej o Black Lady är:
Att jag ska våga mej ut på tävlingsbanan nu i vår:crazy:
Starta i några tävlingar utan o vilja gräva ner mej i sanden:D

Träningsmål:
Oj det är mycket som jag behöver träna på:crazy:
Tur att jag har Black Lady och hennes ägare Cissi som hjälper mej:banana:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

32233264.jpg


Tiger Catalyst Quarter val född 02
Py Simonsson tjej född 86

Träningsmål
Jaga Jonna Gullberg land och rike runt ;) för reining/ grund träning
i höst är tanken att prova på lite kossearbete :)

Tävlingsmål
Då vi precis börjat träna inom reiningen så tänker jag inte tävla i de nu direkt utan vi ska ställa upp i Western Pleasure och Hunter under Saddle ev. även trail ja och sen någon halter klass med ;) kommer nog främst åka på de tävlingar som har AQHA x 2 klasser. Om allt flyter på så blir det kanske någon reiningklass i höst ;)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

Har en tråkig uppdatering. Blir ingen ridning på minst ett halvår, så alla årets planer är nerlagda. Har skadat mig såpass allvarligt och läkarna förmanar mig att inte titta på en häst på minst ett halvår :cry:

Har jag tur kanske en duktig tjej i klubben vill låna min häst och tävla honom i sommar, annars får han tyvärr ställas av då jag har dåliga erfarenheter av att lämna ut häst på foder. Så tråkigt då han är i så fin form :(

Min halterdebut med unghästen ställs också in, men jag har tur att ha så bra kontakt med uppfödaren, så han ska visas ändå :bump: Typ det enda jag har att se fram emot, Bökeberg till påsk & SM-veckan i sommar :)

Så kan det gå...
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Nej, vad trist! Vad har hänt?

Jag missar SWRs tävling 2 april, synd när det var så nära hemma.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Har liknande problem jag med :( Körde av vägen för en månad sen och har inte fått klartecken för ridningen än på ett tag. Så mina mål att rida på boskap är ju tveksamma det här året :(
Hoppas du kommer repa dig.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Du också. Jag har fått ett gäng svåra frakturer på underbenet, som behöver lååång tid att läka innan jag får belasta benet. Det positiva är ju att utsikterna är relativt goda, hade varit värre att skada rygg eller nacke.

Så nu blir jag läktarryttare i typ ett halvår :) Får försöka lära mig lite nya grejer den vägen ;)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Här har äntligen träningen kommit igång (barfotahäst och isiga vägar är ingen vidare kombination...)!!:banana:

Har skritta några veckor och då jobbat mycket med formen, nu börjar han sänka sig riktigt bra. Har dock än lite för dåligt med muskler i bakdelen, tips på hur kag kan träna upp dem effektivast? I dagsläget är det klättring och en del sidvärtesrörelser vi jobbar med.
Traven funkar bra, men i galoppen kan han ännu inte bära sig tillräckligt, inte i en samlad galopp i bra form.

Första tävlingen blir 7 maj, direkt ut i WA!!!:p
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Klättring och sidvärtes rörelser är ju jättebra. Speciellt slutor tycker jag är ett bra sätt för att träna upp bärigheten i själva galoppfattningen. Andra saker jag gärna gör med mina hästar är tömkörning och att jag tränar galopparbete på en närliggande travbana. Travbanan ger mig en helt annan möjlighet att träna tempoväxlingar och kondition/styrka än vad ridhuset gör. Plus att hästarna tycker att det är skitkul :)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

KL

I dag har vi faktiskt tävlat, Trail in hand på D-nivå och vi kom 1 av 2 och vi fick en blågul rosett (viktig notering, haha ;) ), han uppförde sig riktigt riktigt bra! :)
Det var dock lite väl bra fart i herrn bitvis, MEN, jag tar MYCKET hellre det än att han såsar runt och totalvägrar att trava! :crazy:
Bättre bromsa än behöva gasa hela tiden. Det är en enormt stor skillnad nu sedan jag började ösa beröm och gotte över honom när vi tränar på ridbanan ;)

Nu känns det ytterligare lite bättre och min förhoppning om att kunna rida någon skritt och travklass i år eller nästa år blev lite starkare :)

207753_10150152910354648_568189647_6452447_2904206_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Träning & Tävling 2011

Vi har avverkat två av våra inplanerade tävlingar!
Förra veckan var det Western Riding beg och Western Horsemanship. Gick över förväntan! :idea:

Idag var det Pole Bending och Barrel Race, kom trea i båda klasserna. Tror den långa väntan (6 timmar..) orsakade bråket på banan idag, Pole bendingen som hon annars vart så duktig på ville hon inte alls. Men vi kom runt iaf! :love: Och vi hade dööökul!! Adrenalinet pumpade för fullt och allt man lärt sig var helt bortfluget... Vid sista tunnan sista heatet fick jag en "Jajustfan!-upplevelse".... :crazy:

 
Sv: Träning & Tävling 2011

GRATTIS Segelflygarinnan:bump:
Du har ju en häst med mycket go i sej:laugh:
Önskade att jag hadde dit mod att vara med i fartgrenarna:banana:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ååh, tack! :D Hon blir lite för uppspelt (jag med!!! :D) bara, och glömmer bort att stanna när vi kommer fram till tunnan. Och på Pole Bending igår tvärnitade hon två meter innan första pinnen så jag höll på att flyga av.. :p Tror hon vart uttråkad efter 6 timmars väntan.. Men den som väntar på nåt gott...

Nu vet jag bara inte när vi ska hitta nästa - för nu är jag taggad! Aldrig trodde jag att jag skulle ha SÅ hög puls när jag kom ut efter ett heat! Vilken adrenalinkick!! :banana:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Om jag inte minns helt galet fel skulle det vara Allbreed Barrelrace på den där Appaloosa-tävlingen som Gordon tipsade om i en annan tråd! Vet inte om det var Pole också, men det var i Falköping så det är väl ganska nära dig?:)

Vore kul att ha nån man känner på den tävlingen, jag kommer (nästan) med all säkerhet åka dit! :D Krävdes inga licenser eller medlemskap för att vara med i Allbreed :)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Mjo, jag vet... Dom har nån liknande Pole, fast med bara 2 pinnar, så rider man som i en åtta...
Kruxet är:
1. Foten opereras om en vecka, så jag vet inte när jag kommer kunna sätta igång igen. :cry:
2. Jag är borta på kurs under hela veckan, vilket innebär att hon kommer ha stått närmare en vecka precis innan.
3. Jag blev lite snål när det inte fanns nån Pole.

Så OM jag åker dit med häst, så blir det efteranmälan, och då blir jag antagligen ännu snålare.. :grin:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*KL*

Till helgen är det dags för årets första kosseclinic!

Ska bli så roligt!!!:banana:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Meeeen brinner man för tunnorna får man betala för det också!! ;)
Nä skoja, åk bara på tävlingar du vill åka på :)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Hehe, jag vet.. Och det kommer säkert sluta med att jag står där borta med Neha den 28e... :D Får avvakta till efter operationen och se hur den känns. Visserligen ska jag rida barrel- och pole-clinic den 14e maj redan... :angel:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

De är en vanlig allbreed Barrelrace den andra klassen är endast Appaloosa.
De kommer troligtvis bli förlängd Anmälningstid till den 4 maj men de är INTE säkert! Ni får ha lite koll.

http://www.aphc.se/pdf/Propp 28_5.pdf
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
561
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
905
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 450
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 275
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp