Bukefalos 28 år!

Träning & Tävling 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träning & Tävling 2011

Ahaaa, så Figure 8 stake race är bara Appaloosa? Ja det ser jag ju nu.. Ja då är det absolut nej för min. Men jag misströstar inte, för KbWR har precis lagt upp en propp till deras Pre Summer Challenge med Barrel och Pole! :banana:


Yiiiiiiha!!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

åh vad typsikt! min häst har blivit sjuk och ska medecineras (slemlösande) i nästan en månad så vi missar tävlingspremiären den 7e maj :(

känns verkligen jättetråkigt iom att det är första deltävlingen i allsvenskan.
men men, är hästen dålig så är hon. vi får ta nya tag till den 28e istället
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Vi ska dit! Nu väntar jag bara på att min nyopererade fot ska ge med sig så jag kan komma upp i sadeln igen.. Jag som anmält mig till clinic den 14e maj... :crazy:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Fy vad trist!!!

Hoppas dock att vi stöter ihop i Insjön! Jag ska då dit även om vi i dagsläget har VÄLDIGT svårt att få ihop ett lag i WA :-((
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja jag vet jätte tråkigt, men hennes hälsa går ju först. Ja till insjön ska jag absolut så länge inget kommer i vägen.

Jasså varför det, Vill inte folk vara med? vad trist :(
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Mmm, vi är bara tre och en av hästarna klarar inte mer än två klasser...
Jagar just nu i andra klubbar för att fixa ett mix-lag....
 
Sv: Träning & Tävling 2011

aha på så vis. vi är ju bara 5, eller ja, nu fyra på första tävlingen, så det blir ju 2 klasser var. men det var ju rätt många lag anmälda så något annat i er närhet borde ju kanske vara intresserade av att köra mix :)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

EXHISTENSIA2_300x352.JPG


Exhistensia, Arab sto, 7år :) Köpte henne 20 April efter att ha ridit henne i 1 år :D:D

Träningsmål:
Få till riktigt fina byten på en hand. Samt spinn och slide stop.
Träna mycket ranch trail. Ska även jobba mycket från marken för att stärka vårat band :)

Tävlingsmål:
Starta i en ranch trail C.
Ev. Starta i Riding C.
Och gärna placera mig i Pleasure, Reining, trail C nivå och förhoppningsvis även i B Pleasure :)

Övriga mål: Se till så min lilla älskling inte blir lika fet som förra sommaren:devil: ;)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

Tävling på g den 7 maj! Men alla mina klasser hade för få anmälda och blir inte av.. Trist.... Bara 1 B-klass ser ut att bli av. :(

Så nu fick man beslutsångest, ska man byta klasser och rida på C-nivå istället?? Får se hur man bestämmer sig, alternativet är att få pengarna tillbaka..
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Det är enormt tråkigt!

Tror att många drar sig för att rida på stång och därför hellre väljer C-klasser. Kanske kan så småningom uppklassningssystemet lösa detta, att putta upp fler på högre nivå.

Hoppas dock få se er på tävlingen!;)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Den 7de är det dags igen :)
En Pleasure W&T och W Horsemanship W&T i E-klass denna gången.

Våran förra och första tävling gick över förväntan (förstår egentligen inte alls hur det gick till men ingen är gladare än jag) en 3:a av 6 i W Horsemanship W&T och en 5:a av 6 i Pleasure W&T. Detta var ju förstås hemma, så nu blir det livat när vi ska resa en sväng för att komma fram :)

Men vi jobbar på och lallar mest omkring hemma. Tränar benhårt på att få lilla fröken lite chill och inte rusa med nosen uppe i det blå.

Bjussar på en bild från Träningstävlingen den 2:a april på hemmaplan.



Har fö helt seriösa planer på att skaffa en hatt i barnstorlek... :grin:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

*kl*

nej vad tråkigt att B-klasserna blev inställda! vilken är det som blir av då?

den 7e blev ju inställd för oss pga hosta så vi satsade på den 28e istället. men nu visar det sig att vi missar den också för jag måste åka hem till norrland på begravning :(
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Och jag missar den här tävlingen med.. Allting har lyckats hamna på samma dag! Men nu är visserligen hästen inte helt fräsch (inte jag heller för den delen) så det hade väl ändå inte blivit. Nåja, vi kommer igen en annan gång!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja men jag tror inte att det är där problemet sitter egentligen...

Men det är en helt annan diskussion som inte ska tas på ett forum! :D

Hoppas verkligen att det blir några klasser i Insjön som blir av. Annars får nog vi som rider på den nivån söka oss utanför distriktet för att hitta tävlingar som har tillräckligt många starter.. Om man har råd..
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja jag hoppas verkligen att fler B-ryttare kikar fram....

Är ju just det här problemet som gör att många går över till rasshower bl a. Förhoppningen nu är ju att kunna få fram mer penningpriser och annat som gör högre klasser mer lockande.

Håller tummarna för att det blir fler startande nästa tävling
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja rasshower lockar men det blir så dyrt! Minst 35 mils resa till varje tävling. Uppstalning och boende. Sen känner jag som jobbar ideelt inom wras att jag faktiskt i huvudsak bör tävla inom organisationen...
 
Sv: Träning & Tävling 2011

32355556.jpg


CB Jewel, quartervalack, 13 år. Har på foder (haft sen i februari) men planen är att köpa honom någon gång framöver. :)

Träningsmål:
Är fortfarande i "lära känna varandra"-fasen. Vi tränar det mesta grundläggande och jag behöver tjata på mig själv om min sits och träna på ett rida på stång.

Tävlingsmål:
Komma ut på tävlingsbanorna! Startade vår (och min) första tävling denna helg och det gick helt över förväntan.

Övriga mål: Ha kul! Rida ut massor för att bygga muskler.:laugh:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

fbx

Harmonis Happy Boy, arab/welsh 5år

träningsmål
• Galoppfattningar
• Jog

Tävlingsmål
• tja.. Det ända målet är engentligen att vara med i någon tävling i huvudtaget eftersom att han aldrig är tävlad förut :P

Övriga mål
• Ha så kul ihop som bara möjligt!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

grgr3.jpg


Så nu borde de vara någon bild :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
557
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
905
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 450
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 274
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp