Träning & Tävling 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Träning & Tävling 2011

Hej!
Hoppas det har gått bra för er alla,vissa av er kanske inte har kommit iväg ännu,vissa har fått upp ångan och vill tävla mer och för er som inte ännu vågat er ut på tävlingsbanan.
:laugh: Ta chansen och anmäl er till Taure Western Riders Stockholm (TWRS)dom har en E och D tävling den 5 November och för att göra det lite spännande under Halloween-tid så har dom ett pris för bästa utklädsel i Western Horsemanship klass E.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Inte mycket.. Och idag var sambon vänlig nog att dra till mig över rumpan med ett skärp :grin: Aj.

Men på ren jäkla vilja ska det gå :D
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Men sambon då! :o Vilket sätt

Helt rätta takter! Säg till om du behöver plankor att palla upp dig med så tar jag med. Har även silvertejp om det skulle behövas ;)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag är nervös :o
Insåg i morse när jag bytte burar hos mina råttor att det är fredag. Har lyckats missa det.. Så imorgon tävla alltså. Aj fan.
Jag borde verkligen verkligen verkligen putsa, så vi se någorlunda fina ut. Men jag ooorkar inte. Vi får se ut som stryk och förmodligen rida snäppet värre, men vi ska ha kul!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Kan tipsa om att ligga på soffan och putsa träns till idol, lite lagomt slappt sådär :) sadeln får dock nöja sig med en avdamning. Jätteputsen av den tar vi till nästa helg istället.
Där dock lite osäker på när man ska åka. Första klass för oss är klass 8 och allt började väl kl10.. Tänkte nångång runt lunch eller så. När ska ni andra åka?
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag ska vara med i trailen på morgonen, så tänkte att jag åker så vi är framme strax efter nio. Borde räcka. Undrar hur många det blir.
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Aha på så vis. Synd att jag missar det, men jag tror min stackars krake blir lite väl trött i huvudet om vi skulle vara där ända från morgonen. Hoppas det går bra för dig iaf :)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Du råkar föresten inte ha en helläders curb till låns imorgon? Kom ju på att jag bara har en med kedja som dessutom är alldeles för lång :angel:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Vi är bara sex deltagare, men trail brukar ju ta sin tid i vilket fall.. Jag åker dit till straxt innan tio. Klass 3-4 är säkert struken som vanligt, säkert Showmanship med. Vet inte vilka de andra tre är, men Cissi ska ju säkert va med och hon kör trail.
Jag har en läder jag kan försöka komm ihåg att ta med. ;) ses imorn!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Hur gick det för er?

Jag klantade mej ju rejält och missade ett hinder i trailen. Sen fick jag åka hem pga ond höft :( Det ger inte med sig, har väl ridit för mycket sista tiden.. Men det lilla jag var med tyckte jag var trevligt!
Visst är det en söt liten boll jag har? :D
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Hehe, jättesöt! :) Synd att det inte funka, så surt när man redan är där med.

Jag är jättenöjd med min dam, med tanke på att hon är lite ur form just nu. Vi kom tvåa i horsemanship w&t, och den är jag suuupernöjd med! Hon arbetade fint så jag kunde koncentrera mig på sitsen. Doleron slog oss! :D

Pole bending och barrel vann vi, pinsamt vore väl annars.. :P Cecilia red sina hästar på tunnor/pinnar för första gången. Pole har vi alltid haft svårt för, men idag gjorde vi nog våra bästa rundor!
Barrel är jag inte nöjd med alls... Hon hänger mot mitt ben och går emot det inför första tunnan.. Jag hatar när hon gör så!
Jag är ändå nöjd med dagen! :D
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Ja vi vann horsemanshipen :bump: och så kom vi fyra i pleasuren (hur många som startade där behöver vi ju inte gå in på :angel: )

Hon var mycket lugnare än vad jag nånsin trodde att hon skulle vara och stog och gäspade på lineup, så med tanke på att det var lillfisens allra första tävling och att det dessutom blev en väldigt mycket mer stressig morgon än planerat är jag nöjd :D

sthu:
Synd att jag missade er och att du fick för ont

Segelf:
Kul att träffas och än en gång, tack för lånet :)
 
Sv: Träning & Tävling 2011

KL.

Jag håller på att planera tävlingsäsongen 2012 :angel: Lycka att se att en av klubbarna i området lagt ut sina tävlingar redan, då går det hålla motivationen uppe under vintern :D

Jag siktade högt i år (westerndebut på första unghästen) och planerar att sikta högt nästa år med. High Chaparall hade ju varit fräckt :d Jag längtar redan till nästa tävlingstråd :rofl:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Jag håller på att planera tävlingsäsongen 2012 :angel: Lycka att se att en av klubbarna i området lagt ut sina tävlingar redan, då går det hålla motivationen uppe under vintern :D

Men härligt att klubbarna är ute i god tid med nästa års tävlingar :love::bow::love:


*kl*

Har precis anmält Honey till hennes andra tävling. Blir utanför Örebro den 5 november. Pleasure och horsemanship w&t och så westernriding :D
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Här var det inte mycket som hänt. Vad gör ni alla?

Kan iaf meddela att tävlingen gick fint. Diskade oss i pleasuren (totalt mitt fel :angel:) kom tvåa i wr och vann horsemanshipen :laugh:

IMG_0651.JPG-for-web-normal.jpg


a_173714406.jpg


Nu blir det att träna ordentligt inför nästa säsong! :bump:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Grattis :-) alltid kul när det går bra!

Jag o Chilisen lyckades på vår sista tävlig knipa 1 Plats i pleasure o även i horsemanshipen andra plats i Westernriding. Allt på
D nivå. Bra då vi i stort sett bara tävlade E förra
Året. Var även med i Km: et C nivå och kom
5a I pleasuren. MYCKET nöjd! Och sist E nivå reining
Kom vi 2a. Aldrig tävlat det tidigare ;-)

Nu ligger vi i hårdträning. Ny sadel har inhandlats
Då Chili blivit för bred :-) träning för vår tränare
Varannan vecka ca. Grymt bra! Målet är att placera oss
På C nivå nästa år. Men då måste de förhatliga galoppombyterna
Sitta...

Åker på hälsocheck på klinik nu på torsdag.
Bara för att vara säker på att inget är fel och
Jag kan lägga på liters press på plutten!
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Grattis till placeringarna! Och grattis till dig med doleron!

Det går sakta här men säkert. Galopperna börjar komma på unghästen, både fattning och nersaktning. Idag kunde jag skritta efter galoppen utan att han började takta/gå på snedden så träningen har gjort underverk. Min arab har fått vila pga en sträckning/muskelskada och håller på att skrittas igång. Båda två är explosiva bomber känns det som :grin:
 
Sv: Träning & Tävling 2011

Oj då, för att vara trådskapare är jag väldigt dålig på att uppdatera :o

Förra helgen var det dags för årets sista tävling, andra tävlingen någonsin för Cuben. Anmälde oss till Trail & Western Horsemanship på D-nivå, var debut för Cuben i trail. Väl på plats fick jag storhetsvansinne och efteranmälde oss även till C-nivå i samma grenar :D Ska det göras, så ska det göras ordentligt ;)

I Trail C gick vissa delar av banan riktigt bra, men i backningsmomentet in i ett L för att sedan Sidepassa ut ur L:et, samt vid grinden, blev det lite för mycket velande då Cuben var mer intresserad av vad som hände på läktaren. Resultatet blev 5:e placering av ca 10 starter, helnöjd med detta :)

I Trail D var det nästan exakt samma moment som felade, vilket man tycker att jag borde kunnat rätta till då jag var förberedd på dem, men nervositeten tog nog överhanden, då även jag är ganska grön på Trail... Utanför placering, ca 10 starter.

Western Horsemanship C var höjdpunkten på dagen! Mönstret satt rätt bra, och railworken gick över förväntan, då Cuben bara gjort 1 railwork tidigare i sitt liv. Små missar man kan jobba på, men kändes bra. Resulterade i en 2:a placering av ca 7 starter :)

Western Horsemanship D känndes också bra, mönstret flöt på bra och railworken likaså. Dock blev Cuben rädd när vi blev omridna under galopp i railworken och hoppade till och tappade allt, men vi lyckades ändå ta en 2:a placering även här, av 5 starter...

Summa sumarum var det en bra avslutning på en för oss kort tävlingssäsong (fy för brutna ben!) och vi vet vad vi har att jobba på inför nästa år.

Det tråkiga är att jag eventuellt kommer leta efter ett nytt hem till Cuben inför nästa år p.g.a. flera orsaker, men endast om jag kan hitta någon som kan ta tillvara på hans potential och som vill ha en underbar häst att jobba vidare med och gärna fortsätta tävla honom...

Cubentvling.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
804
Senast: Krumben
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 293
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 009
Senast: mars
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 727
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp