Trav är djurplågeri...

Sv: Trav är djurplågeri...

Det är hans körstil ....ibland!

Eh? Jaha??
Vad är det de andra gångerna då? Hans faster?

:confused::confused::confused:

Undrar fortfarande;
Om du vet hur det förhåller sig så förutsätter jag att du anmält o tänker vittna o inte sitter här o försöker spela Allan och vara duktig, när du i själva verket är en fegis bakom ett anonymt nick!
 
Sv: Trav är djurplågeri...

duktig flicka, jag slutade tisdagen efter elitloppet förra året :bump:

men nu ska jag nana........herregud , så här l'nge brukar jag aldrig orka vara vaken....
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Eh? Jaha??
Vad är det de andra gångerna då? Hans faster?

:confused::confused::confused:

Undrar fortfarande;
Om du vet hur det förhåller sig så förutsätter jag att du anmält o tänker vittna o inte sitter här o försöker spela Allan och vara duktig, när du i själva verket är en fegis bakom ett anonymt nick!


Att man har ett anonymt nick kan vara motiverat av andra orsaker än att man är en fegis.

Och jag vidhåller min ursprungspost,
kalla faktas program var det bästa som har hänt svensk travsport
på årtionden.
Gonatt
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Asså seriöst?! Jag är inte alls insatt i travsporten men jag brukar kolla loppen på tv osv. Och vadå djurplågeri? Tänk så många hästar som njuter av att spring där?

:crazy: Tror inte ett dugg på att hästarna njuter av att springa där.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

:crazy: Tror inte ett dugg på att hästarna njuter av att springa där.

Nu var det länge sen jag höll på med travhästar, men jag kan lova dig att det verkligen finns hästar som älskar att gå på travet. De som inte gör det brukar inte bli långvariga i den branschen såsom i alla andra grenar inom hästvärlden

Efter att läst många inlägg om att travet skulle vara djurplågeri vill jag bara säga att mina erfarenheter av travet är till den största delen positiva. Så klart finns det tråkigheter inom travet, precis som det finns i alla grenar inom ridsporten. Tycker att det är mycket tråkigt att människor som förmodligen aldrig har hållt på med travsporten ska döma ner travsporten, det finns så mycket kunniga och goa människor som månar om sina hästar inom travet så ni anar inte.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

:crazy: Tror inte ett dugg på att hästarna njuter av att springa där.

jag vet inte vad du har för erfarenheter av travet, men de flesta hästar jag sett på tävlingsdagar ser väldigt taggade ut på att få gå ut på banan och göra sitt jobb.

Jag har sett hästar som arbetet med tungt arbete i skogen som direkt de hör selen lyfts ner så spetsar de öronen och glädjen lyser i ögonen, samma känsla har jag fått av flera hästar på tävlingsdagar i travet.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Asså seriöst?! Jag är inte alls insatt i travsporten men jag brukar kolla loppen på tv osv. Och vadå djurplågeri? Tänk så många hästar som njuter av att spring där? eller är det bara jag som svammlar?:crazy:

jaja om ja ska säga vad ja tror så är det att hästarna skulle inte springa så bra och vara så taggade om dom inte tyckte det var roligt :)

Jag tror att det är ungefär det jag har sagt också... om jag förstår dig rätt vill säga!
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Min far är amatörtränare och jag har börjat träna själv. Mer eller mindre uppvuxen på travbanan. Supermysigt! Har världens bästa minnen därifrån! För min far är hans hästar allt och även för mig. Såklart att de flesta som kör gör det för att de tycker om det, älskar det, hästar osv. men man kan aldrig komma ifrån att allt för många gör det mest för pengarna. Ett par hundratusen eller kanske miljonen är ingen dålig vinst. Jag praktisera i ett proffstränar stall, var väldigt lärorikt och absolut inget illa om kusken, han var suverän, men vad jag förstod så hade inte proffskusken så mycket med hästarna att göra mer än att köra, men det var ju den hemska stalltjejen som var fruktansvärd! Så fort hästen rörde en fena fick den stryk!? Hästarna tydde sig inte alls till folk, ingen tillit eller något som helst band till människor. De var ju rädda för folk. Kan inte vara kul? Eller? Jag frågade va fan hon syssla med, sen åkte jag aldrig tillbaka. Tycker de ska ta bort mycket utav pengarna i sporten och tillbaka med amatörnivån som det var förr. Man kan väl dela? Mer eller midre bara proffs som kör nuförtiden. Tråkigt tycker jag. För mycket stress och press? Eller har jag fel?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Min far är amatörtränare och jag har börjat träna själv. Mer eller mindre uppvuxen på travbanan. Supermysigt! Har världens bästa minnen därifrån! För min far är hans hästar allt och även för mig. Såklart att de flesta som kör gör det för att de tycker om det, älskar det, hästar osv. men man kan aldrig komma ifrån att allt för många gör det mest för pengarna.

Tänk att en familjevana är så svår att bryta. ;)
Däremot gör den sista meningen mig lite frågande -Vilka gör det mest för pengarna och vad är det dom gör?
Spelar på hästar? Föder upp hästar? Tränar hästar? Köper hästar och sätter i proffsträning?

Ett par hundratusen eller kanske miljonen är ingen dålig vinst.

För vem?
Hästägaren?
Spelaren?
Ägaren?
Uppfödaren?

Jag praktisera i ett proffstränar stall, var väldigt lärorikt och absolut inget illa om kusken, han var suverän, men vad jag förstod så hade inte proffskusken så mycket med hästarna att göra mer än att köra, men det var ju den hemska stalltjejen som var fruktansvärd! Så fort hästen rörde en fena fick den stryk!? Hästarna tydde sig inte alls till folk, ingen tillit eller något som helst band till människor. De var ju rädda för folk. Kan inte vara kul? Eller? Jag frågade va fan hon syssla med, sen åkte jag aldrig tillbaka. Tycker de ska ta bort mycket utav pengarna i sporten och tillbaka med amatörnivån som det var förr

Det fetmarkerade förstår jag inte riktigt, det är så motsägelsefullt.
Proffstränaren var okej men stalltjejen (jag antar att det var en och att de andra som var anställda var bra) var en komplett idiot.
Men hennes jobb är ett minst sagt uruselt betalt arbete så hon är verkligen en av dem som inte får ta del av pengarna som finns inom sporten!

Det är intressant att du som har en pappa som är amatörtränare och som nu själv har en träningslicens vill sänka prispengarna när majoriteten vill höja dom och som med "uppgivenhet" ser STC förhandla med staten. ;)

Man kan väl dela? Mer eller midre bara proffs som kör nuförtiden. Tråkigt tycker jag. För mycket stress och press? Eller har jag fel?

Dela?
Hur menar du då?

Proffs som kör, menar du cathdrivers?
I så fall håller jag till viss del med dig. Det ÄR trist att samma kuskar valsar runt i resultatlistorna. Urtrist egentligen och en tråkig utveckling. Just därför blir man så glad när nya förmågar kommer fram och får visa sig på tex. V-75.
Men samtidigt kan man inte bortse ifrån att en del cathdrivers är otroligt duktiga på det dom gör.
Paradoxalt nog kan jag tyvärr gå till mig själv, jag såg gärna att Kilhlström, Takter, Söderkvist, Björn mfl. körde mina hästar. :o
Kanske vore någon form av subvention en lösning för att ge de mer okända och orutinerade kuskarna chansen?

Det sistanämnda, med press och stress, jag vet inte riktigt vad du menar..
 
Sv: Trav är djurplågeri...

jag tror att hon menar att prissummorna skall sänkas i de högre klasserna och delas ut i klasserna där amatörerna mest håller till
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Aha, ja så är det säkert!:idea:

Jag fick inte ihop det med att pengarna skulle minskas och sedan delas. Förstod inte riktigt.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Jag menar bara att inte alla är hederliga och bra, men i vilken sport är de det? Eller i samhället överhuvudtaget? Inget illa ment, ville bara påpeka att det inte behöver vara just de "stora" som kan behandla sina hästar som maskiner eller dåligt, utan även de mindre som inte syns på samma sätt. På alla nivåer så att säga Och det jag menade med pengarna var bara att man kan ha lite mer blandat, lite mindre lopp också för de mindre. Jag vet att det finns men de syns allt mer sällan. Klrt det är skoj att se alla stora kuskar. Inget illa ment som sagt, bara en tanke.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Jag minns en liten travbana i närheten ett sk. bygdetrav som hölls på somrarna. Supermysigt! Alla umgicks, inga pengar, bara lite pokaler och småvinster. Varför de lade ner vet jag ej men tråkigt var det. En chans för amatörer och sådana som kanske inte har hästar som kör under otroliga tider. Superskoj med trav, stora som små *smile*
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp