Trav är djurplågeri...

Sv: Trav är djurplågeri...


Vilka reaktioner har ni fått efter programmet?

– Det har varit blandade reaktioner. Det har varit väldigt mycket positiva, att de tycker att det är bra att vi granskar travsporten. Andra tycker att det är fel att vi granskar travsporten.

jag tror faktist ingen har emot det, det kan behövas ju. men sen får man väl se till att man har allt på det torra......

Vad säger du om att ni hade faktafel i ert program angående siffrorna om drivningsböter?

– Det vet jag inte om det är fel, säger Johan Åsard.

märktes att dom inget visste!
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Det fick mig att minnas när Ina Scot visade upp i ett bedrövligt skick till Elitloppet... :(
 
Sv: Trav är djurplågeri...

kl

Men den biten om att 70% av hästarna skulle ha magsår och alla tillfrågade i stort trodde att det var ovanligt?

Hur går den ekvationen ihop? Vems hästar är det då som har magsår? Hur vet man att en häst har magsår och vilka hästar undersöks för detta? Jag som utomstående funderar vidare i en intressant tråd...
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Eftersom jag inte vill starta en ny tråd i ämnet ställer jag lite NYFIKNA frågor här!

- Upchek (Heter det så!? :confused:), Vad används det till egentligen?
- Och tungband, är det för att dom inte ska lägga tungan över bettet?

Okej att Djurens Rätt letar fram det värsta inom travsporeten, men den där bilden på hästen med rem som hindrar den från att sänka huvudet och stänger som hindrar den från att vrida huvudet, det tycker inte jag är sjysst mot hästen.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Okej att Djurens Rätt letar fram det värsta inom travsporeten, men den där bilden på hästen med rem som hindrar den från att sänka huvudet och stänger som hindrar den från att vrida huvudet, det tycker inte jag är sjysst mot hästen.

Om det är du som är på kortet så undrar jag vad har du själv på fötterna??

Och i så fall...varför? :confused:

http://2.bp.blogspot.com/_Q54AwRT80Ws/SQyeogLB-OI/AAAAAAAAAHM/lCj0dnyrlBI/s1600/Liona.jpg


Till övriga. Klicka på Öppna
Tips:
Läs igenom tråden Kalla FAkta så får du svar på alla dina frågor...

AM
 
Sv: Trav är djurplågeri...

jag hittade bilden då jag in på profilen och vidare hästens blogg..

Blev liksom nyfiken på vem som skrev inlägget

AM
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Man får upp ett felmeddelande så man kan inte komma in och klicka vidare på någon profil... *börjar bli nyfiken*

Annars så tänkte jag ta ditt råd och gå in och kolla andra tråden, som jag tänkt hoppa över med tanke på all skitkastning jag tänkte att den kunde vara en grogrund för..

Så jag gick in. Jag har inställningen på buke så att jag ser det nyaste meddelandet först och får då se ameos avbrytning av pajkastning... När jag bläddrade så blev jag bara trött och sket i det. Så det får tyvärr vara så. Lever hellre ovetande än att läsa igenom en tråd med över tusen inlägg som verkar vara mycket skitsnack.
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Igen..
JAg gick in på hennes profil här.
På fliken allmän profil finns det en länk man kan kopiera och klistra in i aadressfältet.
Det är hästens blogg.

En bit ner var det en bild med en ryttare som har på sig "clint eastwood" sporrar...
Dom ser inte roliga ut.
Därför funderade jag, och frågade varför man har sådana på sig..

Ser liksom inte skysst ut heller...

Lite grann "rensa egna bakgården"

AM
 
Sv: Trav är djurplågeri...

ahaaa.....









*börjar kolla vad jag lagt ut för något på buke och vad det säger om mig*
 
Sv: Trav är djurplågeri...

precis min mening!!Såå många faktafel.Prova att se genom en flughuva,så vet du att man ser alldeles ypperligt.Istället slipper häster få en massa grusstänk på sig.Djurplågeri?!?
 
Sv: Trav är djurplågeri...

Eftersom jag inte vill starta en ny tråd i ämnet ställer jag lite NYFIKNA frågor här!

- Upchek (Heter det så!? :confused:), Vad används det till egentligen?
- Och tungband, är det för att dom inte ska lägga tungan över bettet?

Okej att Djurens Rätt letar fram det värsta inom travsporeten, men den där bilden på hästen med rem som hindrar den från att sänka huvudet och stänger som hindrar den från att vrida huvudet, det tycker inte jag är sjysst mot hästen.

sjysst??? Många tävlingshästar inom både trav och Galopp har tungband. Detta enbart för att dom inte i löp eller träning ska vid max prestation "svälja tungan" och drabbas av syrebrist.

Denna länk kanske kan ge dig svar på just det med fakta om orsaken:
http://www.aftonbladet.se/trav365/article3897602.ab

Upchek som du kallar det för är helt enkelt en mekanisk "hjälptygel" som förhindrar hästen att falla ner på bogarna och rulla över i galopp när den blir trött. Man kan inom galoppen och ridsporten jämföra det med att man "balanserar" (stödjer upp hästen ) genom att ta ett hårdare tag i tuglarna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp