Bukefalos 28 år!

TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Åh, stoooort GRATTIS till fantastiska Cebbe och till dig som är så otroligt duktig. Vilken inspirationskälla du är och såklart ska det skrivas artiklar. Spaltmeter :D :D

:banana: :banana: Hejja, hejja :banana: :banana:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Ser att man måste gratulera Galathea och Cerberus till lyckat terapihundscert! GRATTIS från artfränderna i V-ås.
Tycker också att R-C ska anmäla sig till lydnadsprovet med Waha, se på det som ett träningstillfälle bara och inte en tävlig så går det säkert bra.
I övrigt verkar det vara massor med problem med sjuka och skadade hundar i tråden för tillfället. Trist. Vi önskar så klart alla god bättring och hoppas att det snart skrivs om bara friska hundar ( dvs att det inte finns någon som är sjuk eller skadad). Star har inte haft några återfall av sin anaplasma från förra året och jag hoppas verkligen att det ska fortsätta så men anaplasma är lurigt har jag hört.
Här har vi fullt upp med att träna lilla Aicha så att hon får lite bättre självförtroende igen och kan klara av att visa upp sig på utställning. Det går sakta framåt med det mesta och kan glädjande nog säga att hon blivit ( i alla fall till 99% ) rumsren nu under sommaren. Hon har också börjat att acceptera småhundar bättre ute, förr ville hon gärna nypa till dem om hon kunde, och så tycker hon det är så roligt att hoppa över små hinder. Magen är helt i sin ordning igen så fiskolja hjälper verkligen till stressmagar.
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Uppdatering när det gäller Doris och hennes anaplasma, magen kajkade ju ut rätt så ordentilgt, men den har vi snart fått ordning på. Annars så har hon piggnat på sig bra, har börjat äta ordentligt igen :doch idag har hon busat runt med grabbarna ordentligt:love:.

Afghanerna, Vad jag har förstått nu när man kollat runt lite efter Doris fick eländet, så verkar det som om att, får dom det akut och kommer in snabbt, brukar det inte bli dessa läskiga följdsjukdommar av det, utan det är värre om dom inte visar det direkt utan att det ligger lite latent och kommer efter ett tag.

Så jag hoppas också att eländet tar slut nu.

Red_Chili, Klart du ska anmäla:D
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

*kl*

Min Puma e stor flicka nu, började löpa i går...hon blir 8 mdr nu den 18/9.....Har misstänkt ett par veckor att det varit på G.......

Sen glad nyhet är att vi i går började på unghundskurs och vi fick så fina lovord av instruktörerna, Puma & jag e lite för "duktiga" (hatar att "skryta" men måste ju berätta detta) för unghundskursen men iom hon är såpass ung är det för tidigt att gå över till lydnadsklass ett kursen, så kommer instruktören träna mig lite sidanom vid kurstillfällena så vi ska börja träna in LK1 momenten, tjohej vad jag har o göra nu :grin: men skoj så klart..... så jag ska köpa apportbock i dagarna

Tänkte träna in det med klicker, snart inklickad (blivit avbrott pga febrig son)
Har ni bra tips på hur man klickar in bärande av apportbock med hjäla av klicker bäst???
Hon är glad för att bära saker o inte släppa det föräns jag säger till, det är ju bra :bow:

Tips mottages gärna :bow:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Oj, jag har tränat in bärandet med hjälp av klicker. Cerberus vägrade ju ta i något. Men hur du ska gå tillväga beror nog på vart ni befinner er från början så att säga. Jag fick ju börja med att klicka bara han tittade på apporten, sen när han nuddade den, sen när han tog ett svagt grepp om den fast utan att hålla, sen när han höll. När han väl höll den så släppte han den ju snabbt så då var det "bara" att börja vänta med klicket lite. Släppte han den kom inget klick och han var tvungen att göra om.

Det här tog väldigt lång tid för oss, och det som gjorde att han väl förstod att han skulle hålla kvar apporten var att jag gav honom kommandot "upp" och pekade på soffan. Då kom han av sig lite och klev upp i soffan MED apporten i munnen. :D

Cerb vill dock inte alltid greppa så då får jag leka lite med apporten, vända ryggen till och liksom busa och ha den i min famn utan att han får se. Då vill han såklart ta den från mig, så då bryter vi och jag ber honom ta den. MEN, ska man köra lydnadsapportering ska man kanske inte busa så mycket med apporten om det inte är absolut nödvändigt för att ens få hunden att greppa. Som det är med Cerberus. Det tog 6 månader innan han ens tog i apportbocken med tänderna.

Om hon redan tar i saker som du ger henne så har du det nog mycket lättare. :) Cerberus tog bara pinnar och leksaker och sånt på eget initiativ, eller så tog han saker att kampa med. Men inte om jag gav honom något att bära så att säga.

Här är en länk som någon här på buke länkade till när jag desperat frågade om hjälp eftersom vi inte kom framåt. Den handlar om att klicka apporterandet:

http://www.klickerklok.se/apportering.php

Lycka till! :p
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Grattis!:banana: Så himla roligt!!!!!

kl

Nu är äntligen Miikos operation inbokad, blir nästa onsdag.
Pratade med ortopeden idag och han sa att dom inte ska stelbensoperera, utan dom ska ersätta en sena eller ett ligament(är total virrig för tillfället:crazy:). Det betyder i alla fall att hon garanterat kommer kunna springa igen:banana:
Vi ska "undvika" att tävla LC, men det hade jag ju inte tänkt innan heller:)

Nu ska jag bara få tag på 28000:-(alla försäkringspengar är slut...)
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

ÅH vad härligt!

Men 28.000kr... fysjutton.. Går det att ta lån för att betala veterinärkostnader? Tyvärr har jag inte fått min lön än, annars hade du kunnat låna en del pengar av mig :( Jag hoppas verkligen på att du får tag på pengarna som behövs på något vis.
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Gud så skönt att hon slipper stelbensopereras! :bump:

Men inte alls kul att behöva punga ut 28000:-... Ska nog sluta klaga på mina futtiga veterinärräkningar :o
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

UNDERBART att höra att det blir så pass bra trots allt hemskt man trott
Trist att försöka hitta 28,000:- men ändå......en hund som blir så pas återställd av en sån olycka, helt otroligt

You go Miiko (& Hanna) :banana:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Ohh så skönt att det kan fixa sig utan steloperation eller amputation, verkligen goda nyheter!!! Det kanske hjälper när man håller tummarna; )

Idag på morgonen träffade jag en alldeles urgullig 11 veckor gammal Whippetvalp!!! Han bor alldeles i närheten av mig så vinthundsbeståndet hemikring ökar. Det är så kul att det inte bara blir fler korsningar och amstaff osv. Mer vinthundar åt folket som R_C brukar säga.
Så till alla: Ha en bra dag!
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

*KL*

Jahapp. Då kan vi fortsätta skriva på sjukdomshistorian här då..

För några veckor sedan haltade ju Wahidah, bara ett halvt dygn, utan att jag visste varför. Sedan har hon inte visat något alls.
Nu idag så la hon sig ner tre(!) gånger när vi gick hem från tågstationen och vi har inte gjort något alls som borde få henne så trött. (Så trött blir hon bara efter att ha sprungit i rastgård med andra hundar och det har hon inte gjort idag)

Jag misstänker att borrelian inte är helt borta, såå nu har jag bokat veterinärtid till på måndag. Blir väl blodprover och skit igen...

Så. Galet. Jobbigt!

Dessutom kan jag väl glömma nu att åka till kappbanan med henne på söndag för att fixa hennes kapplicens... :(
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

hej!
jag är ny här på vinthundstråden.
jag har en borzoitjej somblir 2 år i januari.
hon kommer ifrån leicros kennel och är en riktig soffpotatis! :)
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Sååå Välkommen! Här behövs det flera Borzoier :love:

Din Borzoi är 1år yngre än min herre som också fyller i januari... Lägg gärna ut en ny bild på damen :laugh:
 
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

hej!
jag är ny här på vinthundstråden.
jag har en borzoitjej somblir 2 år i januari.
hon kommer ifrån leicros kennel och är en riktig soffpotatis! :)

Yey! En till Borzoi:love:
Bild är ett måste;)

kl

Imorgon ska Miiko opereras. Jag är så nervös! Alltid läskigt med narkos...
Håll all tummar och tassar ni har!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
32
· Visningar
3 950
Senast: warg
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 510
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 263
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 276
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp