Jag tror inte att det kommer att bli så farligt faktiskt. Och blir det farligt tror jag att någon kommer att skjuta honom, för han har alldeles för många riktiga hatare/fiender för att få gå omkring oskyddat. ;)

Jag tror inte att han kommer att sitta mer än en mandatperiod i alla fall.
 
Gubben är byggare, hans far var byggare, svärsonen är byggare, fru Melanie Trump är utbildad arkitekt. Trump säger att han ska bygga.

Det kommer att byggas i USA. Stora statliga investeringar i infrastruktur och byggnader. Ger arbete och möjlighet att fortsätta handla. Det byggs i Sverige, det byggs Europa nu ska de bygga i USA med statliga medel.

Trump är väl mer inne på att låta privata intressenter bygga?
 
Jag hoppas för all del att historien inte återupprepar sig.........
Tycker Trump verkar vara extremt oberäknelig, och även mycket obehaglig.
Inte för att man ska önska andra människor olycka, men iaf jag hade inte blivit sådär väldigt ledsen om han plötsligt drabbades av en sjukdom som gjorde att han inte kunde vara Amerikas president längre...
 
Gubben är byggare, hans far var byggare, svärsonen är byggare, fru Melanie Trump är utbildad arkitekt. Trump säger att han ska bygga.

Det kommer att byggas i USA. Stora statliga investeringar i infrastruktur och byggnader. Ger arbete och möjlighet att fortsätta handla. Det byggs i Sverige, det byggs Europa nu ska de bygga i USA med statliga medel.

Trump ar inte en "byggare" han agnar sig at att kopa och salja och i vissa fall bygga om (och "bygga" en golfbana har och dar runt varlden) real estate, men att kalla honom en "byggare" ger en helt annan bild. Kushner, hans svarson's svarfar, bygger mer nytt an Trump ... (och har suttit i fangelse for skatte brott, att ha emottagit illegala pengar och att ha manipulerat med bevis.
Melania Trump har sagt och hade pa sin website att hon hade en architect utbildning fran "University of Serbia" ... vilket inte finns. Hon har inte gatt pa nagot universitet i Serbien eller i narheten av Serbien och har inte nagon Architect examen fran nagonstans.
Det lar inte byggas med mer statliga medel i USA an det har gjort innan ... har skots byggande delstat for delstat.
 
Jag hoppas för all del att historien inte återupprepar sig.........
Tycker Trump verkar vara extremt oberäknelig, och även mycket obehaglig.
Inte för att man ska önska andra människor olycka, men iaf jag hade inte blivit sådär väldigt ledsen om han plötsligt drabbades av en sjukdom som gjorde att han inte kunde vara Amerikas president längre...

MEN det lamnar oss med Mike Pence som president. Mike Pence som uttryckt att han vill ha en "Kristen Sharia Lag" :crazy: Da han verkar sa oerhort normal tror jag nastan att han ar ett samre val an Trump. Man maste verkligen lyssna pa honom for att hora vad han sager ... inte som Trump dar grodorna hoppar ur munnen varje gang han oppnar den.:grin:
 
Obamacare rök ju direkt.
Fast det är inte riktigt sant. Det som hände var villkorsändringar som reglerade försäkringsbolagens undantagsmojligheter, sen hur det ens påverkar befintliga försäkringstagare idag vet vi inte än. Trump har lovat att vissa saker där ska behållas men andra delar ska förändras, och det är där osäkerhet råder för inga konkreta motförslag till de förändringar han vill ha har presenterats. Men affordable care act har ju liksom inte försvunnit över en dag.
 
Fast det är inte riktigt sant. Det som hände var villkorsändringar som reglerade försäkringsbolagens undantagsmojligheter, sen hur det ens påverkar befintliga försäkringstagare idag vet vi inte än. Trump har lovat att vissa saker där ska behållas men andra delar ska förändras, och det är där osäkerhet råder för inga konkreta motförslag till de förändringar han vill ha har presenterats. Men affordable care act har ju liksom inte försvunnit över en dag.

Vad han signerade var en order att: "to seek the prompt repeal" samtidigt som det tryckte pa att lagen maste foljas.
Det betyder att han gett order att sa fort som mojligt ta bort Obama Care (eller Affordable Care Act). Nu maste det igenom Senaten och vi hoppas att tillrackligt manga republikanska senatorer har kollat med sina valjare och vill ha det kvar ... vi behover 47 republikaner som sager nej till att ta bort ACA.
 
Sagan om Trump fortsatter. :banghead: Vi hade "breaking news" pa flera kanaler som visade Trumps presssekreterare som talade om att Trump minsann hade mycket fler manniskor (dar han raknade upp nummer pa hur manga som var pa vissa platser ... men det finns inget satt att rakna manniskorna dar).Press sekreteraren sa ocksa att det var "skamligt" att saga att han inte hade den storsta folksamling EVER. Det finns dock bilder som man kan dra vissa slutsatser fran. :grin:

Tunnelbanan hade lite mindre an 500,000 manniskor som akte den i gar ... 2009, Obama's forsta inauguration var det 1.1 million manniskor (och 2013 var det 800,000).

2009
inauguration%202009_zpswwe7m53o.jpg


2017
inauguration2017_zpseysom5lq.jpg
 
Tycker scenariot känns bekant....:nailbiting:
Starka, nationalistiska värderingar, rasism, styr media och nyhetsrapportering och allt detta med en stor överdos av storhetsvansinne.

Förra gången hette personen Adolf Hitler......:crazy:
Han kanske försöker sig på en "AH-revival", vem vet vilka sjuka tankar som finns i den hjärnan? Extrema ledare som ingen tidigare tagit på allvar till en början har ju visat sig varit riktigt kusliga som ledare, alla människor har ett pris och kan köpas eller hotas och kuvas på annat sätt.
 
Jag tror inte att han kommer att sitta mer än en mandatperiod i alla fall.

Jag funderar på om han kommer att sitta kvar under hela mandatperioden öht (utan att bli skjuten ;) ). Min gissning är att han inte kommer att tycka att det är lika kul att vara president som han trodde när han inser att han måste ha folk med sig och inte kan styra och ställa som han kan som VD på ett företag (där han kan tillsätta hela styrelsen själv). :meh:
 
Tycker scenariot känns bekant....:nailbiting:
Starka, nationalistiska värderingar, rasism, styr media och nyhetsrapportering och allt detta med en stor överdos av storhetsvansinne.

Förra gången hette personen Adolf Hitler......:crazy:


Det är vad jag tycker är otäckt. Att främlingsfientliga högerpopulister ska få extra kraft och stöd i Europa nu. Det är flera val under 2017, och alla länder har starka främlingsfientliga partier.

http://www.washingtontimes.com/news/2016/nov/24/right-wing-parties-loud-in-europe-after-trump-vict/
 
Tycker scenariot känns bekant....:nailbiting:
Starka, nationalistiska värderingar, rasism, styr media och nyhetsrapportering och allt detta med en stor överdos av storhetsvansinne.

Förra gången hette personen Adolf Hitler......:crazy:
Nej, förra gången hette inte personen så. Tvärtom har världen sett rätt många ledare som gör exakt de där sakerna, och det utan att det har med nazism att göra.

Jag har verkligen ingenting att säga till Trumps försvar, men att jämföra honom med Hitler är korkat. Saker kan vara illa på en väldig massa vis, utan att man behöver dra till med Hitler som jämförelseexempel.
 
Nej, förra gången hette inte personen så. Tvärtom har världen sett rätt många ledare som gör exakt de där sakerna, och det utan att det har med nazism att göra.

Jag har verkligen ingenting att säga till Trumps försvar, men att jämföra honom med Hitler är korkat. Saker kan vara illa på en väldig massa vis, utan att man behöver dra till med Hitler som jämförelseexempel.

Sisi i Egypten är inte alltför långsökt. Eller Putins Ryssland.
 
Jag funderar på om han kommer att sitta kvar under hela mandatperioden öht (utan att bli skjuten ;) ). Min gissning är att han inte kommer att tycka att det är lika kul att vara president som han trodde när han inser att han måste ha folk med sig och inte kan styra och ställa som han kan som VD på ett företag (där han kan tillsätta hela styrelsen själv). :meh:
Nej, jag tror inte ens att han egentligen ville bli president. Han ville bli vald, men jag tror inte att han vill göra jobbet faktiskt.
 
Sisi i Egypten är inte alltför långsökt. Eller Putins Ryssland.
Jag tycker att han har mycket gemensamt med nästan alla högerpopulistiska politiker i Europa som jag kan komma på, inklusive de svenska. (Skillnaden är att ingen av dem är USAs president.) Den där aggressivt lättkränkta stilen, verkar vara en gemensam faktor i de kretsarna. Jag undrar om de själva ser den hos varandra? (Givetvis ser de det inte hos sig själva, det fattar jag.)
 
Nej, jag tror inte ens att han egentligen ville bli president. Han ville bli vald, men jag tror inte att han vill göra jobbet faktiskt.
Jag tror du har någon sorts poäng där. Han är ju kvar i valrörelsen när han talar, fortfarande. Han fortsätter att skälla på och utmana Hillary Clinton, tex.

Sen blir han ju tvungen att hantera själva jobbet på något vis, ändå. Det måste han ju ändå bli varse?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp