Nej, förra gången hette inte personen så. Tvärtom har världen sett rätt många ledare som gör exakt de där sakerna, och det utan att det har med nazism att göra.

Jag har verkligen ingenting att säga till Trumps försvar, men att jämföra honom med Hitler är korkat. Saker kan vara illa på en väldig massa vis, utan att man behöver dra till med Hitler som jämförelseexempel.
Jag förstår att du inte håller med och att min jämförelse var totalt felaktig, men det betyder inte att du har rätten att tillskriva mig (eller mitt inlägg) som korkat.
 
https://www.theguardian.com/us-news...-hours-global-protests-dark-speech-healthcare
Såg det... Sean Spicer vägrade svara på frågor och skällde ut media. Är det så de planerar att sköta alla mediala kontakter i framtiden?

Det är just hans inställning till pressfriheten som skrämmer mig mest faktiskt. Det går inte att protestera mot information man inte har. Amerikanarna är duktiga på att säga emot (Womens march är ett utmärkt exempel) men lyckas Trump kontrollera pressen så vettefan hur det ska gå...
 
Fast så enkelt är det ju inte att kontrollera pressen. Det är ju fortfarande en demokrati med insyn vi snackar om, det är inte arabvärlden eller Nordkorea.

Nej, det är det inte och tack och lov för det! Men han försöker och det är skrämmande nog. Sen vet jag inte hur demokratiskt jag tycker USA är med den valprocess de har. Inskränkningar i pressfriheten gör inte det hela bättre.
 
Jag är naiv nog att fortfarande tro att yttrandefriheten är viktigare än ignoransen och nationalismen för de flesta amerikaner. Men det finns anledning att tvivla ibland.

Träffade en amerikan i veckan som suckade över nye presidenten och hoppades att herr Trump inte skulle ställa till allt för mycket skada innan han avgår. Min kollegas ansats "det är ju i alla fall lite kul och humor med Trump." svarades med ett buttert "kanske för er, inte för oss."
 
Nej, det är det inte och tack och lov för det! Men han försöker och det är skrämmande nog. Sen vet jag inte hur demokratiskt jag tycker USA är med den valprocess de har. Inskränkningar i pressfriheten gör inte det hela bättre.


Han försöker skrämmas och kontrollera media, och han är verkligen de tvära kastens man. O_o

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/porseryd-nya-osanningar-från-trump-djupt-oroande-3750392
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-om-protesterna-varfor-rostade-de-inte
 
På samma tema https://www.theguardian.com/us-news...ho-marxist-asking-us-not-believe-our-own-eyes

We should also listen closely to those commentators raised under authoritarian regimes. They note that leaders in that mould often spread falsehoods, or at least try to make facts seems hazy and unknowable. If a chunk of the population are not sure what’s true and what’s not, their willingness to fight back is weakened. They are more likely to greet each new and deteriorating development with a shrug of confusion: “Who knows?”
 
Jag är så rädd för kreationister att jag lätt tror att dom skulle kunna ha ihjäl Trumpen nu när dom har en av sina som VP. Och jag vet inte vad som är värst.

Dom är så läskigt organiserade, lugna och sakliga. Dom har jobbat så länge, verkat så målmedvetet. Nu är dom verkligen mitt i smeten. Och jag vet verkligen inte vad som är värst.
 
Jag tror inte att det kommer att bli så farligt faktiskt. Och blir det farligt tror jag att någon kommer att skjuta honom, för han har alldeles för många riktiga hatare/fiender för att få gå omkring oskyddat. ;)

Jag tror inte att han kommer att sitta mer än en mandatperiod i alla fall.
Jag blir oerhört förvånad om han väljs om efter den här perioden. Jag är enormt skeptisk till om han ens klarar av jobbet med hälsan i behåll. Det är en hetlevrad gubbe som snart är 71år gammal. Orkar han i fyra år?

Och hur ska han klara av att hålla isär sin business från presidentskapet? Många är frågorna...
 
Jag är så rädd för kreationister att jag lätt tror att dom skulle kunna ha ihjäl Trumpen nu när dom har en av sina som VP. Och jag vet inte vad som är värst.

Dom är så läskigt organiserade, lugna och sakliga. Dom har jobbat så länge, verkat så målmedvetet. Nu är dom verkligen mitt i smeten. Och jag vet verkligen inte vad som är värst.
Vem är det som är kreationist?
 
Jag blir oerhört förvånad om han väljs om efter den här perioden. Jag är enormt skeptisk till om han ens klarar av jobbet med hälsan i behåll. Det är en hetlevrad gubbe som snart är 71år gammal. Orkar han i fyra år?

Och hur ska han klara av att hålla isär sin business från presidentskapet? Många är frågorna...


Trump kan ställa till med en massa skit på fyra år. Om han försvinner (släpper posten/blir sjuk/dör) så är det väl vice presidenten som tar över? Anti-abort, anti-hbtq. Han verkar vara en helt annat personlighetstyp än Trump, och betydligt smartare, på gott och ont.
 
Trump kan ställa till med en massa skit på fyra år. Om han försvinner (släpper posten/blir sjuk/dör) så är det väl vice presidenten som tar över? Anti-abort, anti-hbtq. Han verkar vara en helt annat personlighetstyp än Trump, och betydligt smartare, på gott och ont.
Det kan han absolut göra, och jag vet inte vem som är värst!
 
Det är just hans inställning till pressfriheten som skrämmer mig mest faktiskt. Det går inte att protestera mot information man inte har. Amerikanarna är duktiga på att säga emot (Womens march är ett utmärkt exempel) men lyckas Trump kontrollera pressen så vettefan hur det ska gå...

Det gar inte att undertrycka pressfriheten har. Den ar inskriven i grundlagen och har en oerhort stark grund ... det Trump forsoker ar att misstankliggora pressen och anklagar dem for att "forfolja" honom och sprida osanningar. Det jag kallt raknar med ar att nar de som rostat pa honom inser att han inte kommer att fulfolja allt han lovat kommer aven de att se lite mer kritiskt pa honom och se atminstone en del av grodorna som hoppar ur munnen pa honom.

Vem är det som är kreationist?

Mike Pence ar Kreationist och anser att "Creation Theory" ska undervisas i skolan ... garna sida vid sida med "Darwinism":crazy:
 
Jag tror Pence ar varre ... han ar "mild mannered", har karisma, och vet hur man snor in det man sager sa att det inte skriker i ogonen pa andra ... De som inte lyssnar ordentligt pa honom ser bara den vanliga fasaden och inte de otacka attityderna bakom.
SÅ LÄSKIGT!!
 
Det gar inte att undertrycka pressfriheten har. Den ar inskriven i grundlagen och har en oerhort stark grund ... det Trump forsoker ar att misstankliggora pressen och anklagar dem for att "forfolja" honom och sprida osanningar. Det jag kallt raknar med ar att nar de som rostat pa honom inser att han inte kommer att fulfolja allt han lovat kommer aven de att se lite mer kritiskt pa honom och se atminstone en del av grodorna som hoppar ur munnen pa honom.



Mike Pence ar Kreationist och anser att "Creation Theory" ska undervisas i skolan ... garna sida vid sida med "Darwinism":crazy:
Nej, pressfriheten går inte att komma ifrån - men han kan underminera den genom att vägra hålla presskonferenser och vägra svara på frågor från dem han ogillar.

Men jag hoppas du har rätt! Trump själv tror jag inte är speciellt religiös, faktiskt. Han nämner Gud då och då för att göra folk nöjda, tror jag.
 
Nej, pressfriheten går inte att komma ifrån - men han kan underminera den genom att vägra hålla presskonferenser och vägra svara på frågor från dem han ogillar.

Men jag hoppas du har rätt! Trump själv tror jag inte är speciellt religiös, faktiskt. Han nämner Gud då och då för att göra folk nöjda, tror jag.

Precis! Han borjade att tala om Gud nu och da sedan han fick kritik for att inte vara religious, vilket ar viktigt for republikanerna. Han insag att hans bas med valjare ansag att det var viktigt och nar han inte kunde svaret pa nagon religios fraga sa han, "No one reads the Bible more than me". Han har ocksa havdat att han ar medlem i en specifik kyrka som inte vet vem han ar och aldrig sett honom dar.:angel:
 
Sagan om Trump fortsatter. :banghead: Vi hade "breaking news" pa flera kanaler som visade Trumps presssekreterare som talade om att Trump minsann hade mycket fler manniskor (dar han raknade upp nummer pa hur manga som var pa vissa platser ... men det finns inget satt att rakna manniskorna dar).Press sekreteraren sa ocksa att det var "skamligt" att saga att han inte hade den storsta folksamling EVER. Det finns dock bilder som man kan dra vissa slutsatser fran. :grin:

Tunnelbanan hade lite mindre an 500,000 manniskor som akte den i gar ... 2009, Obama's forsta inauguration var det 1.1 million manniskor (och 2013 var det 800,000).

2009
inauguration%202009_zpswwe7m53o.jpg


2017
inauguration2017_zpseysom5lq.jpg
Tycker de där två bilderna är intressanta. Är det säkert att de är tagna vid samma tidpunkt före/under talet s.a.s. Obamas kanske är under hans tal och Trumps bild kanske är ett par timmar före. Det är det inget som säger eller? För övrigt tycker jag att det är superläskigt att det blev Trump, men jag tänker leva på hoppet och tro att han inte får igenom så mycket & att mycket var snack för att vinna valet.
 
Tycker de där två bilderna är intressanta. Är det säkert att de är tagna vid samma tidpunkt före/under talet s.a.s. Obamas kanske är under hans tal och Trumps bild kanske är ett par timmar före. Det är det inget som säger eller? För övrigt tycker jag att det är superläskigt att det blev Trump, men jag tänker leva på hoppet och tro att han inte får igenom så mycket & att mycket var snack för att vinna valet.
Det finns nya bilder nu, som visar att även Trump hade fullt med folk under sitt tal. Om nu inte bilden är photoshoppad men det tror jag inte. Så där var media lite ute på svag is menar jag, det är idiotiskt att lägga ut falsk information oavsett vilken sida det rör sig om. I det stora hela tror jag att Obama hade större "publik" men det var inte tomt på Trumps dag, de bilderna är antagligen tagna tidigare innan alla hunnit anlända.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp