Bukefalos 28 år!

Trump når nya höjder i sitt twitteri.
[URL='https://twitter.com/realDonaldTrump']Donald J. Trump 19 hours ago[/URL]
I heard poorly rated @Morning_Joe speaks badly of me (don't watch anymore). Then how come low I.Q. Crazy Mika, along with Psycho Joe, came..


Donald J. Trump 19 hours ago
...to Mar-a-Lago 3 nights in a row around New Year's Eve, and insisted on joining me. She was bleeding badly from a face-lift. I said no!



https://www.theguardian.com/us-news...p-morning-joe-mika-brzezinski-joe-scarborough
 
Trump når nya höjder i sitt twitteri.
Donald J. Trump 19 hours ago
I heard poorly rated @Morning_Joe speaks badly of me (don't watch anymore). Then how come low I.Q. Crazy Mika, along with Psycho Joe, came..


Donald J. Trump 19 hours ago
...to Mar-a-Lago 3 nights in a row around New Year's Eve, and insisted on joining me. She was bleeding badly from a face-lift. I said no!



https://www.theguardian.com/us-news...p-morning-joe-mika-brzezinski-joe-scarborough
Du store tid så lågt.......
 
Donald J. Trump 30 juni
Watched low rated @Morning_Joe for first time in long time. FAKE NEWS. He called me to stop a National Enquirer article. I said no! Bad show

Se'n gissar jag att någon i hans administration, som han faktiskt lyssnar på (läs: Ivanka) har bett honom dämpa sig lite, och kanske förklara/förtydliga hans hållningssätt till Joe/Mika:

Donald J. Trump 1 juli
Crazy Joe Scarborough and dumb as a rock Mika are not bad people, but their low rated show is dominated by their NBC bosses. Too bad!
 
Varfor han la ut den gif:en ar inte relevant ... ATT han, som president av USA, la ut en gif dar han slar ned nagon/nagot ar sa daligt omdomme att orsaken att han la ut det ar helt insignificant.
Vad anledningen än vad, så var den långt bortom den statsmannamässighet som hans ämbete innebär. Far beyond.

Och nu underdriver jag.

Det var lange sedan jag sag nagot som liknade det som forr kallades "politikerforakt" och jag saknar det baske mig! Det handlade om en djup misstro mot politikers avsikter eller resultat, ett slags klasshat skulle jag vilja saga. Politiker var en speciell grupp av manniskor som var okej att spotta och sparka pa, for de var inte 'manniskor' som alla andra, de refererades till att vara en speciell typ av manniskor som inte tankte, resonerade eller upplevde samma saker som alla andra, de levde nagot slags 'politikermoln'och darfor var det okej att saga precis vad som helst om dem. Politikerna var nagot slags folk som hade hittat bade rakmackan och graddfilen in till godisaffaren och de hade den dar formagan att kunna prata i timmar om sin politik utan att en enda kotte fattade vad hen hade pratat om alls. Old school-politiker. Pre-trump-politiker.

Det har som ni har pa bukefalos ger uttryck for ar dock inte nagot politikerforakt - det handlar har bara om pur indignation och hat om nagon som varldens politikerforaktande manniskor fortjanar.. Den har traden diskuterar inte Trumps politik, den har traden handlar om att forlojliga och att hata individen som ar president i ett land ni (majoriteten pa buke) inte ens rostar eller lever i. Langt fran politik, bara hat, hat, och annu mer hat. Oavsett hur mycket jag ogillar trumps politik, sa ar det bara obehagligt att ga in har pa buke och lasa detta hat som inte ens forsoker diskutera politiken. Med det satter jag punkt for mig har.
 
Det var lange sedan jag sag nagot som liknade det som forr kallades "politikerforakt" och jag saknar det baske mig! Det handlade om en djup misstro mot politikers avsikter eller resultat, ett slags klasshat skulle jag vilja saga. Politiker var en speciell grupp av manniskor som var okej att spotta och sparka pa, for de var inte 'manniskor' som alla andra, de refererades till att vara en speciell typ av manniskor som inte tankte, resonerade eller upplevde samma saker som alla andra, de levde nagot slags 'politikermoln'och darfor var det okej att saga precis vad som helst om dem. Politikerna var nagot slags folk som hade hittat bade rakmackan och graddfilen in till godisaffaren och de hade den dar formagan att kunna prata i timmar om sin politik utan att en enda kotte fattade vad hen hade pratat om alls. Old school-politiker. Pre-trump-politiker.

Det har som ni har pa bukefalos ger uttryck for ar dock inte nagot politikerforakt - det handlar har bara om pur indignation och hat om nagon som varldens politikerforaktande manniskor fortjanar.. Den har traden diskuterar inte Trumps politik, den har traden handlar om att forlojliga och att hata individen som ar president i ett land ni (majoriteten pa buke) inte ens rostar eller lever i. Langt fran politik, bara hat, hat, och annu mer hat. Oavsett hur mycket jag ogillar trumps politik, sa ar det bara obehagligt att ga in har pa buke och lasa detta hat som inte ens forsoker diskutera politiken. Med det satter jag punkt for mig har.

Du har helt ratt, det ar absolut ingen "politiker forrakt" da jag har stor respect for politiker och de som arbetar for att vart samhalle ska flyta sa valoljat och smartfritt som mojligt ... oberoende av politisk affiliation. De politiker som inte alls kan tanka sig att stracka sig over partigranserna for att kompromissa och uppna det hyser jag dock ett ganska rejalt forakt for ... aven dar pa bada sidor av partigransen.
Var har jag visat "hat" mot Trump, eller forlojligat President Trump?

Vad det galler Trump ar det mycket svart att diskutera hans politik. Dels har han inte gjort sa mycket sedan inauguration, det finns inte nagon direkt "politik" att diskutera nar det galler honom. Republikanerna klagar villt att de inte far stod av Presidenten i sina viktiga fragor ...

Han har stallt sig bakom att ta bort halsoforsakring for manga millioner manniskor.
Han tog bort en "Obama klausul" for att halla ner husforsakringen for nya husagare.
Han har beordrat en "freeze" av alla federala job till allas overaskning.
Han har beordrat en "freeze" for allt stod till hjalporganisationer runt varlden som har radgivning i abort fragor.
Han har skrivit under att avsluta ett handelsavtal med Asien.
Han har skrivit pa att de kan fortsatta med en pipeline med olja over kanslig mark.
Efter manga forsok gick vissa delar av hans "travel ban" for Muslimer igenom, men ar nu tillbaka i Supreme Court igen for att aven "grandparents" ska raknas som "familj".
Han vill avsluta Nafta avtalet som promotar "free trade" pa Nordamerikanska kontinenten.

Trump's budgetforslag har inte gatt igenom och inte ens debaterats ordentligt i senaten och det ar bara en manad kvar av "working days" for senaten innan vart "fiscal year" ar over. Det samma galler att "repeal and replace" Obama Care (ACA), att gora om skatte tabellerna, att hoja lanetaket for federala staten, att ta bort alla statliga pengar fran PBS (Public Broadcasting Station - var statliga TV) etc, etc ...

Vad Trump faktiskt gjort ar lattare att se ... Han har spenderat 40 dagar sedan sin inauguration pa en golfbana (han som kritiserade Obama oerhort for att han spelade golf som president ... Obama spelade golf mindre an 20 ganger sitt forsta ar i office)
Trump sparkade sin FBI direktor for att "bli av med 'the russian thing'"

Han tweetar ofta mycket controversiella tweets fran den hogsta ledaren av landet. Tweets som ofta "embarrass" Republikanska partiet.
 
Du har helt ratt, det ar absolut ingen "politiker forrakt" da jag har stor respect for politiker och de som arbetar for att vart samhalle ska flyta sa valoljat och smartfritt som mojligt ... oberoende av politisk affiliation. De politiker som inte alls kan tanka sig att stracka sig over partigranserna for att kompromissa och uppna det hyser jag dock ett ganska rejalt forakt for ... aven dar pa bada sidor av partigransen.
Var har jag visat "hat" mot Trump, eller forlojligat President Trump?

Vad det galler Trump ar det mycket svart att diskutera hans politik. Dels har han inte gjort sa mycket sedan inauguration, det finns inte nagon direkt "politik" att diskutera nar det galler honom. Republikanerna klagar villt att de inte far stod av Presidenten i sina viktiga fragor ...

Han har stallt sig bakom att ta bort halsoforsakring for manga millioner manniskor.
Han tog bort en "Obama klausul" for att halla ner husforsakringen for nya husagare.
Han har beordrat en "freeze" av alla federala job till allas overaskning.
Han har beordrat en "freeze" for allt stod till hjalporganisationer runt varlden som har radgivning i abort fragor.
Han har skrivit under att avsluta ett handelsavtal med Asien.
Han har skrivit pa att de kan fortsatta med en pipeline med olja over kanslig mark.
Efter manga forsok gick vissa delar av hans "travel ban" for Muslimer igenom, men ar nu tillbaka i Supreme Court igen for att aven "grandparents" ska raknas som "familj".
Han vill avsluta Nafta avtalet som promotar "free trade" pa Nordamerikanska kontinenten.

Trump's budgetforslag har inte gatt igenom och inte ens debaterats ordentligt i senaten och det ar bara en manad kvar av "working days" for senaten innan vart "fiscal year" ar over. Det samma galler att "repeal and replace" Obama Care (ACA), att gora om skatte tabellerna, att hoja lanetaket for federala staten, att ta bort alla statliga pengar fran PBS (Public Broadcasting Station - var statliga TV) etc, etc ...

Vad Trump faktiskt gjort ar lattare att se ... Han har spenderat 40 dagar sedan sin inauguration pa en golfbana (han som kritiserade Obama oerhort for att han spelade golf som president ... Obama spelade golf mindre an 20 ganger sitt forsta ar i office)
Trump sparkade sin FBI direktor for att "bli av med 'the russian thing'"

Han tweetar ofta mycket controversiella tweets fran den hogsta ledaren av landet. Tweets som ofta "embarrass" Republikanska partiet.
Han är dessutom väldigt skicklig på att angripa person och inte sak oavsett om det är journalister eller någon handikappad han imiterar och förlöjligar. Han verkar över huvud taget inte vara så mycket för sakfrågor och den mesta politik han levererar är konsekvenser av hans impulsivitet och utspel, inte sällan där hans stab får jobba hårt för att släta över allt.
 
@honung Jag älskar att en av dem du citerat faktiskt visst lever och röstar i USA. Men det gör inte du va? Är du mer berättigad till en åsikt än andra, eller vad är grejen? Varför gör du en sån stor grej av huruvida människor lever i ett land eller ej? Jag har ingen åsikt om att personer som inte har rösträtt i Sverige uttrycker en åsikt om svensk politik. Det finns massvis med pålästa, kunniga människor i världen som kan ha mycket intressant att säga även om länder de inte råkar bo i.

Gäller samma sak för invandrade till Sverige? "Du måste bo här i X månader och/eller ha rösträtt för att få ha en åsikt"? Känns ju helt vrickat.

Vidare så nämner du väldigt många gånger att du inte gillar Trump eller hans politik men du lägger otroligt mycket tid på att (bort)förklara allt som lyfts i tråden som han gör som är galet. Som om det bara är föraktfulla bukefalister som inte fattar nåt som har problem med honom. När hans approval ratings faktiskt är superlåga.
 
Det var lange sedan jag sag nagot som liknade det som forr kallades "politikerforakt" och jag saknar det baske mig! Det handlade om en djup misstro mot politikers avsikter eller resultat, ett slags klasshat skulle jag vilja saga. Politiker var en speciell grupp av manniskor som var okej att spotta och sparka pa, for de var inte 'manniskor' som alla andra, de refererades till att vara en speciell typ av manniskor som inte tankte, resonerade eller upplevde samma saker som alla andra, de levde nagot slags 'politikermoln'och darfor var det okej att saga precis vad som helst om dem. Politikerna var nagot slags folk som hade hittat bade rakmackan och graddfilen in till godisaffaren och de hade den dar formagan att kunna prata i timmar om sin politik utan att en enda kotte fattade vad hen hade pratat om alls. Old school-politiker. Pre-trump-politiker.

Det har som ni har pa bukefalos ger uttryck for ar dock inte nagot politikerforakt - det handlar har bara om pur indignation och hat om nagon som varldens politikerforaktande manniskor fortjanar.. Den har traden diskuterar inte Trumps politik, den har traden handlar om att forlojliga och att hata individen som ar president i ett land ni (majoriteten pa buke) inte ens rostar eller lever i. Langt fran politik, bara hat, hat, och annu mer hat. Oavsett hur mycket jag ogillar trumps politik, sa ar det bara obehagligt att ga in har pa buke och lasa detta hat som inte ens forsoker diskutera politiken. Med det satter jag punkt for mig har.

Bor du själv i USA och röstar där?
Jag kan inte se att T angrips som person faktiskt och jag är fortfarande förvånad över hur du upplever att du hela tiden måste försvara honom. Du verkar anse dig själv som så oerhört mycket mer upplyst än någon annan.

Mycket tokigt har han gjort hittills, men det jag upplever som kanske otäckast är hans upprepade angrepp på media. Det är inget som hör hemma i en demokrati. Alls.
 
Någon i den här tråden har inte bara gått på någons myt om fake media, utan svalt den med hull och hår.
Slut.
Du bara bråkar, trollbråkaktigt. Observera att jag kritiserar uppförandet inte dig.

Just nu så har John mc Cain tydligen gjort en operation och är väl då sjukskriven så republikanerna får inte majoritet för sin " nya" , ändrade sjukförsäkring. Trump får inte igenom sin politik och för att skyla misstagen agerar han extremt utåtagerande.

Uppenbarligen har han vänt eller försöker vända utrikespolitiken från större mötesplatser med fler länder mot att agera enbart mot de största länderna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp