Bukefalos 28 år!

Tvättmaskin som inte funkar med för lite tvätt.

Jag är en sådan slarver att jag slänger in all tvätt i samma maskin och tvättar. Jeans, tröjor, strumpor, trosor och kalsonger i antingen 60 eller 40 grader. Jag färgsorterar inte, men tvättar gärna handdukar och lakan för sig. Och då i 40 eller 60 grader. Har aldrig tvättat i 90 grader.

När jag bodde på förra stället fick jag tvätta en maskin om dagen, max. Vi är 4 person varav tre är barn som smutsar ner sig titt som tätt så en maskin om dag om jag skulle färgsortera, gradsortera och sortera efter vad för plagg- ja jag skulle vara överhopad med smutstvätt. Visst 7 maskiner tvätt i veckan är ju rätt mycket kanske, men inte om man är 4 personer och sorterar enlgt konstens alla regler, så jag slutade. Jag har tvättat kläder i 23 år nu och antalet missfärgade plagg uppgår inte ens till en handfull. Så ja, jag tvättar rött och vitt ihop också. :D

Jag har inte ens trosor för 2 veckor så jag är glad jag har egen tvättmaskin och inte behöver använda tvättstugan.
 
Inte för att vara otrevlig men jag struntar i vilken temp och hur mkt ni tvättar!
JAG tvättar oftast lite och kommer göra det även i framtiden och jag är frustrerad över att maskinen inte går med på det och undrar om det är ett vanligt fenomen.
 
Inte för att vara otrevlig men jag struntar i vilken temp och hur mkt ni tvättar!
JAG tvättar oftast lite och kommer göra det även i framtiden och jag är frustrerad över att maskinen inte går med på det och undrar om det är ett vanligt fenomen.

Fast du har ju fått svar på det med - har du missat det? =) Jag har t ex svarat att jag skulle reklamera den och varför.
 
Vår nya maskin centrifugerar även om man kör den tom, så ja TS, det är något fel på din maskin. Om det inte är någon skum inställning.

I övrigt blandar jag allt utom mina vita jobbskjortor, tumlar det mesta (utom jobbskjortorna) och så kör jag bil till jobbet av nöd, GUD så skönt om någon annan kunde köra!
 
Vår nya maskin centrifugerar även om man kör den tom, så ja TS, det är något fel på din maskin. Om det inte är någon skum inställning.

Fast det gör min också. Men den tycker att det blir obalans om man har för lite tvätt i när den ska centrifugera. Särskilt saker som blir väldigt tunga blöta, typ tjocka stickade tröjor. Träningskläder går bra.
 
Är jag ensam om att till viss del planera mina klädinköp för att det ska kunna tvättas på ett miljösmart vis?

För mig är det en kombination av miljötänk och helt vanlig lathet - orkar inte hålla på och tvätta massa grejer var för sig! Jag har vissa "finare" plagg som bör tvättas enskilt och på något skonprogram (eller handtvätt då) men det brukar alltid sluta med att jag aldrig använder dem för att jag inte vill behöva tvätta dem sen, alternativt att jag slänger in dem med det andra ändå, något enstaka plagg har tappat formen helt men oftast går det bra. :)
 
Fast det gör min också. Men den tycker att det blir obalans om man har för lite tvätt i när den ska centrifugera. Särskilt saker som blir väldigt tunga blöta, typ tjocka stickade tröjor. Träningskläder går bra.

Fyra jobbskjortor går också bra.

Eller en handduk.
 
Inte för att vara otrevlig men jag struntar i vilken temp och hur mkt ni tvättar!
JAG tvättar oftast lite och kommer göra det även i framtiden och jag är frustrerad över att maskinen inte går med på det och undrar om det är ett vanligt fenomen.
Fast du har ju fått svar på det med - har du missat det? =) Jag har t ex svarat att jag skulle reklamera den och varför.

Jo men det blir mkt för mig ointressant däremellan.
 
Var nyligen med och köpte en tvättmaskin och där var det egentligen en whirlpool som vi fastnade för. Expediten frågade om vi ville ha möjlighet att köra små/ej fulla maskiner för då rekommenderade hon inte den. Vi blev med ett annat märke. Stod det något om detta när du köpte den? Där vi köpte fanns det med på de där specifikationerna om de var anpassade för sånt eller ej.
 
Inte för att vara otrevlig men jag struntar i vilken temp och hur mkt ni tvättar!
JAG tvättar oftast lite och kommer göra det även i framtiden och jag är frustrerad över att maskinen inte går med på det och undrar om det är ett vanligt fenomen.


Jo men det blir mkt för mig ointressant däremellan.

Det är ju "baksidan" med att gratis och utan förpliktelser kunna be om råd och få råd. Om du vill ha bara raka svar så rekommenderar jag konsumentvägledaren i din kommun.
 
Inte för att vara otrevlig men jag struntar i vilken temp och hur mkt ni tvättar!
JAG tvättar oftast lite och kommer göra det även i framtiden och jag är frustrerad över att maskinen inte går med på det och undrar om det är ett vanligt fenomen.
Bara för det vill jag räkna upp alla plagg jag äger, hur jag tvättar, när, ifall mina strumpor försvinner i maskinen och vilka tvättmedel jag använder.





:crazy:
 
När jag köpte vår tvättmaskin frågade jag särskilt om det skulle gå att köra en strumpa i taget, känns inte som om tvätten blir ren om jag kör flera plagg tillsammans.
 
Var nyligen med och köpte en tvättmaskin och där var det egentligen en whirlpool som vi fastnade för. Expediten frågade om vi ville ha möjlighet att köra små/ej fulla maskiner för då rekommenderade hon inte den. Vi blev med ett annat märke. Stod det något om detta när du köpte den? Där vi köpte fanns det med på de där specifikationerna om de var anpassade för sånt eller ej.

Det var pappa som var inne och beställde men enligt honom var säljaren förvånad när detta kom upp.
 
När jag köpte vår tvättmaskin frågade jag särskilt om det skulle gå att köra en strumpa i taget, känns inte som om tvätten blir ren om jag kör flera plagg tillsammans.
Smart du! Jag har aldrig hört talas om att man inte kan tvätta som man vill så därför frågade jag inte.
 
Så blir det ju tyvärr om man postar en fråga på ett stort forum på det världsomspännande datanätet Internet, där man inte själv kan moderera sin egen tråd så hårt som man skulle vilja.
a

Ja tydligt men om folk vill visa hänsyn så fortsätter dom inte att prata miljöfrågor och skötselråd när det inte är det jag efterfrågar. Men var och en gör ju som den vill.
 
@MarieJ Men vad mer råd kan folk ge än att reklamera? De har inte gett infon så alltså bör det vara giltiga skäl att reklamera, den funkar inte för normal användning. Vill du inte reklamera så återstår ju att köra med utfyllnadstvätt (som du inte vill) eller köpa en ny och slänga den gamla (vilket jag inte hade velat utan att testa att reklamera).

Det finns ju inte så mycket mer att säga om ursprungsfrågan, så varför kan inte folk få prata sidospår om de vill?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 185
Senast: Elo
·
Hemmet Jag råkade just tappa ut en halv kopp kaffe över min fina Klippan-pläd :arghh: På Klippans hemsida står det att plädar av 100% lammull...
2
Svar
35
· Visningar
2 166
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 741
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 716
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp