tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

*kl*
Ett par bilder på min knoppade kille. Tyvärr är det inte jag själv utan syrran som har gjort dem.. dags att börja öva:crazy:. Också gjorda med ett gummiband. Kan tillägga att killen har den tjockaste man jag någonsin skådat, så många knoppar blev det!

199126717RL714706804.jpg



199126939RL803932042.jpg


hälsningar Monika


Ungefär så blir knopparna i 'min' ponnys man..
Många och ganska tjocka:idea: ;)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Och till Nyrelski: Gud vad fina! :D Men hur får ni de att hålla? Ni måste ju ha nåt knep att dela med er av till oss mindre duktiga :angel:.
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Här kommer lite knoppar från mig...!

IMG_1281.jpg
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag tycker att du ska försöka göra färre knoppar. Min stor häst brukar ha runt 10 st. Hård fläta är knepet vilken typ av knopp man än gör. Iom med hårdare flätare kan du göra knopparna rundare och inte så 'platta'.


Ett tips, för att undvika att en massa hår sticker upp på andra sidan, som på Zandrizzzs bilder, ta en blöt/fuktiga svamp och dra på den översta manen. Eller använd hårgele ;)



siggeliten.jpg

Gillar knopparna på denna tävling. Något större än bilden innan, jämna och runda. Tyvärr riktigt kass bild, men den bästa.

Snygga knoppar!:love:
Men Murray, lilla flicka...HANDSTÄLLNINGEN???!:eek: Inte ut och köra cykel när du rider dressyr...*skratt*
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

:rofl:
Jag veet. Dessutom är handen inte ens stängd. Skäms på mig.
Till mitt försvar så har jag blivit mycket bättre, bilden är snart 2 år gammal. ;)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Personligen tycker jag det är finare med lite fler knoppar, tur är väl det när manen är som den är :D , + att man faktiskt får intrycket av att halsen är längre med fler knoppar!

Hälsningar Monika
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Oj, vilket långt bett.

Nej nej, det är det inte!

Det är jag som drar/har dragit för att få honom att inte titta bort från kameran... Så det är inte för lång, bara hamnat lite för lång ut på sidan! :p
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Okej. Funderade på det först men tyckte att tygeln verkade sträckt på andra sidan också och då skulle det bli så mycket text att jag struntade i allt :p
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Haha okej...Men tygeln kan ju vara sträckt, men man behöver inte hålla/dra i den! ;)
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jo, jag vet och det var därför det skulle bli så långt om jag skulle skrivit ut hela. Allt eller inget liksom :p
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

ser att det är väldigt många som säger sig göra "Flyinge Knoppar" Men jag tycker inte alls att det ser ut som det, här på Bollerup lär vi oss göra Flyinge knoppar och även hästens lugg ska vara inbakad fläta inann den knoppas.

Bild:
{50D7E105-46FE-43A7-BEA0-7886432A554D}.jpg

{36717C7F-FCFA-49A3-815C-39314C325B89}.jpg
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Det går, men det blir inte snyggt.
Tycker definitivt att luggen ska vara inbakad = snyggast.

-----------------------------------------------------------------
Sen (ej till dig PF) fattar jag fortfarande inte skillnaden mellan flyinge-knoppar och vanliga knoppar? Är det bara den detaljen med gummibandet som skiljer?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Jag använder två gummiband till flyingeknoppar!

Dina flätor är inga flyingeflätor enligt dina bilder ;) . Det ser ut som vanliga ihopvikta flätor och inte ihoprullade flätor.
Heter alla ihopvikta flätor danska flätor? För jag har lärt mig att danska flätor står RAkT upp mot himlen :D .
Vad kallas den vanliga vikta flätorna?
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Skillnaden är att Flyingeflätor flätas, fästes med ett gummiband längst ut och rullas hela vägen in till halsen och sen så bara snurrar man gummibandet ordentligt hårt Mellan flätan och halsen ;) - Absolut inte på själva flätan för då är flätan förstörd o ingen äkta Flyingefläta.
En vikt fläta viker man på hälften, fäster gummibandet mitt på och viker sen en gång till med ett nytt gummiband.

Själv kallar jag dom aldrig för Flyingeflätor utan för rulleflätor :D
 
Senast ändrad:
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

men man får väl inte ha knoppar som står upp när man tävlar dressyr?
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

Hmm... jag förstår inte riktigt.
Måste hästen alltså ha väldigt kort man för den här sortens fläta?
min häst har ju busig pannlugg, som är jättefluffig, haha. han ser inte klok ut i kort lugg :rofl: Det kanske helt enkelt är finast utsläppt?!

Nej, absolut inte kort man, bättre med lite längre isåfall, annars kan det bli svårt att få manern att stanna kvar i flätan :p
Tjock och kort är det värsta som finns när man ska fläta :P
 
Sv: tydliga å LJUSA bilder på fina knoppar

men man får väl inte ha knoppar som står upp när man tävlar dressyr?

Jovisst får man det :). Vet en B-ponny för ett par år sen som alltid tävlade med sånna knoppar, och var supersnygg i det (men knoppar såg oxå riktigt proffsiga ut, helt perfekta.) Är inte knopparna perfekta så ska man inte tävla med dom :angel: , fruktansvärt fult när de inte är jämna :p
 

Liknande trådar

Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
636
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 720
Senast: Hellhound
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 618
Senast: verser
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 587
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp