Ullaredsfynd! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

INGA annonser, prisförfrågningar eller liknande får finnas i tråden. sköt sånna grejer direkt via PM

Alltså: Anna har köpt ett fint schabrak, Lasse ska åka till gekås nästa vecka och undrar vad schabraket kostade. Lasse skickar då pm till Anna och frågar. Jättebra! tråden fortsätter!

Men så dagen efter kommer Anna och säger att schabraket var för litet, Lisa svarar i tråden med "Jag kan köpa det, hur mycket vill du ha?!", Anna svarar att hon vill ha 175kr och VIPS så är tråden borttagen.
Vad lär vi oss av den här historien?
Jo: Använd pm-funktionen!

Tjafs om vad man ska kalla affären gekås/ullared hör inte heller hemma här.
Alltså: Maja skriver "jag ska till ullared imorgon". Vilhelm svarar "DET HETER GEKÅS!!". Maja svarar "Jag har ALLTID kallat det Ullared". Vilhelm svarar "Ullared är en STAD! Affären heter GEKÅS!!!!" och TJOFF så ligger tråden i soptunnan!
Och vad lär vi och av den här historien?
Jo: Låt dom andra kalla det vad dom vill, alla fattar ju ändå vad som menas.
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Pja visst kostar bensin och shopping tror jag sammanlagt lade ut runt tretusen sist jag var nere det räknar jag inte att man får i närheten av en 'ny bil' för. :smirk: Att man kanske kan "fynda" en 20 år gammal bil för dt priset tänker jag inte kommentera.

Ok...men jag anser inte att detta hör till tråden i vilket fall som helst!
 
Senast ändrad:
Sv: Ullaredsfynd! :)

Nä...Man tröttnar på det efter att skrivit samma sak mer än 10 gånger och sen att folk inte läser reglerna för tråden eller bukes allmänna regler e ju bara en så otrevlig attityd mot alla oss andra som vill ha kvar tråden!

Dessutom var det ju inte ens riktat mot dig så varför bry sig överhuvudtaget?? Plus att ta det i tråden som inte handlar ett dugg om attityder!!

Man kan ha missat, jag hade ingen aning om det. Måste ha kommit på senare tid, annars är jag blind?

Jag bryr mig om taskig attityd, sånt förpestar hela forumet.
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

INGA annonser, prisförfrågningar eller liknande får finnas i tråden. sköt sånna grejer direkt via PM

Alltså: Anna har köpt ett fint schabrak, Lasse ska åka till gekås nästa vecka och undrar vad schabraket kostade. Lasse skickar då pm till Anna och frågar. Jättebra! tråden fortsätter!

Men så dagen efter kommer Anna och säger att schabraket var för litet, Lisa svarar i tråden med "Jag kan köpa det, hur mycket vill du ha?!", Anna svarar att hon vill ha 175kr och VIPS så är tråden borttagen.
Vad lär vi oss av den här historien?
Jo: Använd pm-funktionen!

Tjafs om vad man ska kalla affären gekås/ullared hör inte heller hemma här.
Alltså: Maja skriver "jag ska till ullared imorgon". Vilhelm svarar "DET HETER GEKÅS!!". Maja svarar "Jag har ALLTID kallat det Ullared". Vilhelm svarar "Ullared är en STAD! Affären heter GEKÅS!!!!" och TJOFF så ligger tråden i soptunnan!
Och vad lär vi och av den här historien?
Jo: Låt dom andra kalla det vad dom vill, alla fattar ju ändå vad som menas.

Hur gammal är du? Jag tror vi har förstått ditt budskap nu? :crazy:
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

men då är det väl bara att ignorera ist för att käfta emot ;)
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Töntigt?? Tyck du det då...
Vadå en tur till Ullared inte kostar???
Bensin och sen shoppandet....Kan bli en dyr historia det...Och har man tur kan man hitta e´n nya (begagnad) bil som e billigare....

svrarar er alla:

snälla inget tjafs i denna underbara tråd! :bow:
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

INGA annonser, prisförfrågningar eller liknande får finnas i tråden. sköt sånna grejer direkt via PM
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

eftersom det upprepade gånger kommer personer som frågar efter pris trots att vi sagt mer än hundra gånger att det är förbjudet så blir man ganska irriterad..
håller med om att man kan hålla en god ton trots allt, men efter tjugonde gången finns inte mycket till övers för de som struntat i att läsa. kan man inte hålla sig till reglerna så har man ju inte här att göra, och det kan få vår tråd borttagen för alltid.
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Hur gammal är du? Jag tror vi har förstått ditt budskap nu? :crazy:

Vad bra att du förstått. Men varför då i h*lsike fortsätter det strömma in folk i tråden som inte förstått, trots att samma text finns så gott som på varje sida?




OT Avundas er som ska åka. Jag har möjlighet, tid och pengar. Varför går jag bara här och är grön då?
13.gif
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Ska kanske dit på torsdag. :D HOPPAS på lite folk..

Ska först och främst kolla efter:

* Fårskinnspadd
* Tömkörningsgjord
* Schabrak
*Termoridbyxor (ev ridbyxor från Horka)
* Varma vantar
* Julklappar till hästfolk.. :angel:
* Grimskaft
Ska även ta en titt på utbudet på
Stigläder, tyglar & sadelgjordar.
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Hur gammal är du? Jag tror vi har förstått ditt budskap nu? :crazy:

Eftersom det hela tiden dycker upp nytt folk som förpestar tråden med prisförfrågningar och håller på som du så måste denna text tydligen vara med på varje ny sida....
Detta är något vi andra vill så vi får ha kvar vår tråd....Passar det inte så kan du ju bara låta bli att läsa dem...
Vad jag vet handlar inte tråden om hur gammal jag utan om fynd på Ge-kås så ge upp nu...tack!
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

Jag kanske ska ta de lovade fotona på sakerna jag köpte där upp för nån månad sen...hehe... Ska se om jag hinner idag...:idea:
 
Sv: Ullaredsfynd! :)

*knapplån*

Nu har närmare en hel sida gått åt till att tjafsa, det verkar som intresset att få rätt och träta är större än att visa vad man handlat.

Eftersom det tydligen inte går att undvika tjafs i shoppingtrådarna stänger jag nu denna, och kommer efterhand att stänga ner de andra (när de spårar ur).

Att starta nya trådar tycker jag verkar lönlöst, de spårar samtliga ur förr eller senare och jag tycker därför att vi håller oss från att starta fler trådar av detta slag (shoppingvisning med bilder och önskelistor).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 660
Senast: Gunnar
·
Ska snart till Gekås och köpa massa nytt till min kommande häst. VAD är bra grejer att köpa för häst och ryttare där? Vill ju gärna få...
2
Svar
25
· Visningar
2 962
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
2
· Visningar
160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp