Bukefalos 28 år!

Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Jag har också de röda ridbyxorna. Kan inte säga något om hållbarheten ännu, för jag har bara ridit i dem några få gånger. Men de är grymt bekväma. Helt suverän passform :)!

Flixon: Jag kan ha fel, men jag tror inte att de hade ridbyxorna i några andra färger. I alla fall inte när jag var där. Men å andra sidan hade jag nog bara ögon för de röda med svart skoning - de är ju så fina :D!
 
Sv: Ullaredstråd!

Jag vet faktiskt inte om det fanns någon annan kontrast-skoning men det tror jag säkert då de har väldigt mycket att välja på! Ett tips är att om man har 36 i storlek kan var prova ett par 170 då de är rätt lika. Då kan man få det ännu lite billigare ;)
 
Sv: Ullaredstråd!

Var på Gekås för en vecka sedan, och detta är en av alla saker som fick följa med hem.

32143650.jpg


Ett ljusrosa fleccefodrat regntäcke i strl 95. Mönstret är hjärtan och runda cirkelmönster/blommor.
 
Sv: Ullaredstråd!

Jag var där i torsdags och fick med mig 2st vita dressyrschabrak och ett bling bling träns.

DSC00451.jpg


DSC00448-1.jpg


Schabraken kostade 119kr/st och tränset 299kr inkl gummityglar.
Bättre bilder kanske kommer senare.
 
Sv: Ullaredstråd!

Själv tycker jag helt annorlunda, de röda ridbyxorna är förvisso sköna att rida i, men inte att gå i! :S Helt snedsytt och fel, passar mig inte alls i modellen och jag brukar ändå kunna ha nästintill alla ridbyxor när det gäller modellen...
 
Sv: Ullaredstråd!

Nej vad tråkigt! Jag som tyckte färgen var så fin. Är det sömmarna som sitter på fel ställe, eller är det proportionerna som är konstiga? Jeansridbyxorna från Gekås tycker jag är något "sneda", eller, tja, de vill rulla sig framåt runt benet på något märkligt sätt. Är det så de röda ridbyxorna beter sig?

Ursäkta alla frågor men jag vill verkligen ha ett par röda ridbyxor - utan löjliga loggor och namn på.
 
Sv: Ullaredstråd!

Eller så kanske klasselover har fått ett snedsytt exemplar? Alla är kanske inte så, menar jag, eftersom jag inte upplever det problemet? Svårt att säga, för jag provade ju bara det par jag köpte...
 
Sv: Ullaredstråd!

Ja hur ska jag förklara.. När man tar ett steg fram så glider baksidan av ridbyxorna fram, hela ridbyxan vrider sig när man går så att säga...
Dom är även lite korta i benen, det stör mig dock inte :) Som sagt, fungerar helt okej att rida i, men inte gå ;)
68599_1297027183.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Ullaredstråd!

Alltså, jag älskat det där tränset. :love:
Det är det bästa köp jag har gjort på Ullared någon gång! :)
 
Sv: Ullaredstråd!

*kl*

Var en sväng på Gekås igår. Med mig hem fick jag:
* Samma träns som Inka-90 och Blomskan
* Ofodrat regntäcke med halvhög hals (svart)
* SWE skrittäcke (marinblått)
* Svarta denimridbyxor
* Svart ulltäcke med guldig passpoal och svansfläta.
* 2 par handskar, ett par tunna och ett par varma
* 2-pack Stövelstrumpor
* En säck krafft müsli

Vill ni ha bilder på något av det så är det bara att säga till så ordnar jag det :)
 
Sv: Ullaredstråd!

[QUOTE.
DSC00448-1.jpg

.[/QUOTE]

Fick med mig exakt samma träns när jag var där i söndags såå mjukt.

Plus rutiga benskydd i cob som går ner över kotan, grimma b-vitamin och lite annat på andra avdelningar.

Provade jeansridbyxorna med ljus skoning men de satt helkonstigt, var liksom korviga i knävecken men satt bra i övrigt. Har långa ben så det kunde inte bero på att jag var för kort iallafall :D. Synd för de var riktigt snygga...
 
Sv: Ullaredstråd!

Lite komiskt att du nämner korta i benen, för jag tänkte precis igår på att dessa ridbyxor är så bra för mig eftersom de inte är för långa... ;) Helt klart beror nog passformen, och vad man tycker om byxorna, på hur man är byggd. De passar nog en liten "kortis" som mig själv alldeles perfekt, kanske...
 
Sv: Ullaredstråd!

Någon vänlig själ som skulle kunna tänka sig att köpa ett sånt till mig vid nästa besök? Sätter givetvis in pengar innan ni åker och betalar frakt om ni inte bor i stockholm. :)

DSC00448-1.jpg
 
Sv: Ullaredstråd!

Jag ska dit v 11 och kan köpa det till dig då om inte någon annan hinner före:) det blir att frakta isf för jag bor i snåland
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hur säkra är Freejumps? Dottern rider med en annan typ av säkerhetsstigbygel idag där utsidan viker sig vid tryck, känns väldigt...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Behöver lite hjälp från er stickande bukefalister. Jag har en kompis som fyller år i sommar och hon har på sistone börjat intressera...
Svar
5
· Visningar
329
Senast: vilde
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
348
Senast: Sharpless
·
  • Artikel
Hästnyheter När Stina Bengtssons två hästtokiga döttrar önskade sig en egen häst kom barnens mormor Gerd Werner till undsättning. Efter fyra kvällar...
Svar
2
· Visningar
489
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp