Bukefalos 28 år!

Ung och Bortskämd

Jag blir mer förundrad över någon som är 20 år och vet inte hur man kokar kaffe eller hur man startar en tvättmaskin... det kan ju till och med jag och jag är 21.:cautious: Eller hur man kan tycka att det är viktigare att supa och festa än att få pengarna att räcka till mat och andra förnödenheter. Då börjar man fundera på om de är seriös eller om de bara spelar dum.:confused:
JAg är 30 och kan inte koka kaffe :)
Har flertalet bekanta som i tjugoårsåldern festade upp sina pengar och sedan var panka resten av månaden
 
JAg är 30 och kan inte koka kaffe :)
Har flertalet bekanta som i tjugoårsåldern festade upp sina pengar och sedan var panka resten av månaden

Sen beror det ju på om man är kaffedrickare eller inte. Men i det här fallet var den unge herrn en kaffedrickare som inte visste hur en kaffebryggare fungerar.

Känns som att jag måste vara undantaget när det gäller privatekonomi. Bättre att ha råd att leva månaden ut än att supa upp löningen första bästa helg. Jag har helt enkelt svårt att begripa hur man kan välja att inte ha råd att äta i en månad i utbyte mot att få festa en helg och vara pank sen. :confused:
 
Varför skulle den inte göra det? om de får en stämpel på sig så beror väl det oftast på omgivningens tyckande, som ditt?
Du drog ju även in dokusåpor som helhet:

Jag ser inte varför det skulle vara extra fult att bli känd från en dokusåpa. Carolina Gynning, Isabell Adrian,Alexandra Zazzi,Samir Badran,Martin Melin,Kitty Jutbring, Pål Hållender,och så då nämnd igen Daniel Paris.
Finns säkert många fler.
Jag tycker det är bra att du arbetar på en mentalitetsförändring, oavsett din ålder.

Vi har kommit en bit , en mycket bra bit, jämfört hur det har varit. Varför ska folk bli så fruktansvärt dömda hela tiden.

Jantelagen har varit så fruktansvärt stark och det enda svenskar har varit ok att lyckas i har varit olika sportaktiviter.

Just denna såpa har jag inte sett iår 2017, jag såg någon gång förra gången, eller gången innan, typ i slutet, och då var de på någon färja och en av flickorna, vinnaren ? , fick väldigt bra kritik av båtledningen oavsett vad hon gjorde. Hon verkade ha blommat ut och hittat en väg i livet med en stolt far.
 
Frågan här är inte om det är möjligt att göra kändiskarriär med start i en dokusåpa. Frågan är varför man frivilligt är med i ett program där det framgår med all önskvärd tydlighet att man är oduglig?

Du/ ni flesta verkar tycka de är idioter som är med?, jag tycker de är modiga som vågar och att de är unga och kan lära.
Jag ser inte alls det så många här inne i tråden ser i dokusåpadeltagare, att de är idioter för resten av livet om de inte glöms av direkt. Jag är faktiskt inte så lite chokad att så många förfasar sig.
 
Du/ ni flesta verkar tycka de är idioter som är med?, jag tycker de är modiga som vågar och att de är unga och kan lära.
Jag ser inte alls det så många här inne i tråden ser i dokusåpadeltagare, att de är idioter för resten av livet om de inte glöms av direkt. Jag är faktiskt inte så lite chokad att så många förfasar sig.

Nej, du lägger orden i munnen på mig. Jag håller med @Inte_Ung. Jag är förundrad över varför man vill visa i TV att man inte kan någonting. Det är väldigt märkligt i mina ögon.

Jag tycker inte att de är idioter. Jag är förundrad.
 
Du/ ni flesta verkar tycka de är idioter som är med?, jag tycker de är modiga som vågar och att de är unga och kan lära.
Jag ser inte alls det så många här inne i tråden ser i dokusåpadeltagare, att de är idioter för resten av livet om de inte glöms av direkt. Jag är faktiskt inte så lite chokad att så många förfasar sig.

Nä, nu är det du som dömer och ganska fritt måste jag säga.

Det är väl snarare just det som är problemet, att de framställs som idioter när de helt klart inte är det, som är det mest förnedrande.

Jag gillar inte heller "halv åtta hos mig" för att programmet förnedrar, och folk och händelser ges elaka kommentarer, att det är just det folk verkar gilla med programmet, som gör att jag förvånas och inte gillar konceptet.
 
@Inte_Ung har ändå gillat inlägget där det skrivs "idioter resten av livet". Så då kan du inte hålla med helt antar jag.??

Nu får du nog ta och läsa, fundera och komma tillbaka. Du gör, likt vissa journalister, tar saker ur sitt sammanhang och klipper bort delar av citerade meningar eller ännu värre, citerar inte alls men sätter det inom citationstecken. Om du ska citera bör du också citera riktigt.

Så här skrev @nightcrawler "Då få dom idiotstämpeln för resten av livet och ingen kommer någonsin ta dom på allvar".
Nightcrawler reflekterar över hur de framställs och hur de kommer att uppfattas länge eller resten av livet. Det är ju dessutom en sanning även om många personer väljer att inte se det på samma sätt.
 
Skilj på person och handling. Varför skulle jag hata någon som tjänade snabba pengar?

Du beskrev "Man vill tjäna pengar på snabba sätt" ihop med andra negativa omdömen om dokusåpadeltagare.Men så bra då att du inte har något emot om de skulle tjäna snabba pengar.
 
Sen beror det ju på om man är kaffedrickare eller inte. Men i det här fallet var den unge herrn en kaffedrickare som inte visste hur en kaffebryggare fungerar.

Känns som att jag måste vara undantaget när det gäller privatekonomi. Bättre att ha råd att leva månaden ut än att supa upp löningen första bästa helg. Jag har helt enkelt svårt att begripa hur man kan välja att inte ha råd att äta i en månad i utbyte mot att få festa en helg och vara pank sen. :confused:
Bara ta en titt på någon av lyxfällans alla avsnitt, människor i alla åldrar som inte kan hålla i pengar :D
 
Så här skrev @nightcrawler "Då få dom idiotstämpeln för resten av livet och ingen kommer någonsin ta dom på allvar".
Nightcrawler reflekterar över hur de framställs och hur de kommer att uppfattas länge eller resten av livet. Det är ju dessutom en sanning även om många personer väljer att inte se det på samma sätt.

Jag tycker att de som sätter en stämpel på dokusåpadeltagare som "idiotstämpel" och "ingen kommer "någonsin ta dem på allvar" och ser det som en sanning borde skämmas och det ordentligt.

Och det blir väldigt konstigt när du gillar Hermelins inlägg och sedan i samma anda tolkar ett annat som inte du har skrivit.
 
Du beskrev "Man vill tjäna pengar på snabba sätt" ihop med andra negativa omdömen om dokusåpadeltagare.Men så bra då att du inte har något emot om de skulle tjäna snabba pengar.

Ja, ibland läser man så himla dåligt att det nästan är pinsamt, vilket du nog gjort. Jag har nämligen inte heller skrivit negativa omdömen om dokusåpsdeltagare.

Framförallt är jag kritisk till tittarsiffrorna och att många människor känna glädje över att andra försätter sig i situationer där de upplevs som ointelligenta och gör ner sig på tv. De utsätts för extrema situationer som inte är förankrade i verkliga livet och det klipps och förställs så man blir ordentligt rädd.

Jag är självklart också kritisk till att man utsätter sig själv för det och jag tror att man sällan vet vad slutresultatet är när man ger sig in på det hela.
 
Ja, ibland läser man så himla dåligt att det nästan är pinsamt, vilket du nog gjort. Jag har nämligen inte heller skrivit negativa omdömen om dokusåpsdeltagare.

.

Och det har jag inte heller påstått att du gjort. Men inlägget när de beskrivs som idioter resten av livet har fått en hel del gillanden.
 
Jag tycker att de som sätter en stämpel på dokusåpadeltagare som "idiotstämpel" och "ingen kommer "någonsin ta dem på allvar" och ser det som en sanning borde skämmas och det ordentligt.

Och det blir väldigt konstigt när du gillar Hermelins inlägg och sedan i samma anda tolkar ett annat som inte du har skrivit.

Den som inte förstår att folk dömer efter vad de ser, klippt eller inte, borde skämmas ännu mer.

Förutfattade meningar är en sanning, oavsett vad du säger. 100% av befolkningen är drabbad och lika många har den. Graden är olika.

Att det är fel men mänskligt är det ingen tvekan om.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har just sett på Lerin på Lofoten på SVT och de är så modiga de som är med. Idag pratade några om att de gått i behandling, och hur det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 938
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
514
Senast: Funderarn
·
  • Artikel
Hästnyheter Det är inte bara världsstjärnor som startar i Scandinavium nästa vecka. Flera unga ryttare och hästar får också chansen att känna på den...
Svar
0
· Visningar
129
Senast: Gunnar
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 535
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp