Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är jäkligt snyggt! :love:

:rofl: Nej öronen är gulliga!

Min blir fem månader i slutet av veckan. Han är så galet snygg, men tydligen feminin. :D Precis alla människor säger "hon" och "henne" om honom. Det är inte alltid de märker att jag säger "han" eller reagerar på namnet. Fast så gör jag det lite diskret då jag inte vill vara oartig och rätta dem. :p

:rofl:

Åh, bebis fortfarande! Du får uppdatera med lite mer bilder tycker jag. :D
 
Det håller jag med om!

Jag föredrar korthåriga Border Collies, och hela kullen Floki kommer ifrån blev också korthåriga, men jag skulle aldrig tackat nej om det visat sig att uppfödaren skulle ha gett mig en långhårig valp om det dök upp en sådan i kullen.
Hårlaget är en trevlig bonus, absolut inget jag selekterar på. Karla är parad med en ganska lurvig(men funktionell) hane, trots att jag gillar korthår ;)
 
Hårlaget är en trevlig bonus, absolut inget jag selekterar på. Karla är parad med en ganska lurvig(men funktionell) hane, trots att jag gillar korthår ;)

Precis! Klart man kan tycka att vissa saker är snyggare än andra, men när man börjar välja eller välja bort hundar på grund av päls och färg så har det gått för långt.

Så allt har gått bra med Karla nu? :D
 
Så... en Norgeuppdatering från oss, eftersom tele2 visst har samma taxa i hela norden numera! På förmiddagen träffade vi Frodolfiinas pappa :love:
19390490_10154848263778666_4542667150591781496_o.jpg
Sen drog vi under Oslofjorden och hamnade där vi är nu, i Lier. Karla gav tumme(svans!) upp åt mitt hanhundsval!
19390539_10154849134603666_4640993471611710299_o.jpg
Sover kvar inatt så ska de få hänga igen imorrn. Nu jäklar är det på riktigt!!
 
Så... en Norgeuppdatering från oss, eftersom tele2 visst har samma taxa i hela norden numera! På förmiddagen träffade vi Frodolfiinas pappa :love:
19390490_10154848263778666_4542667150591781496_o.jpg
Sen drog vi under Oslofjorden och hamnade där vi är nu, i Lier. Karla gav tumme(svans!) upp åt mitt hanhundsval!
19390539_10154849134603666_4640993471611710299_o.jpg
Sover kvar inatt så ska de få hänga igen imorrn. Nu jäklar är det på riktigt!!
Grattis och lycka till, nu får vi hoppas på många fina Karlavalpar! :love:
 
Galen dag för Sherlock :p. Först ny hundkurs med sex nya okända hundar. Det gick bra och han var supersamlad. Gå runt bland de andra hundarna utan att hälsa, passivitetsträning i grupp och inkallningsträning med störningar var plättlätt.
På väg hem kom en bekant som har en vovve från samma uppfödare fram och frågade om hundarna kunde få leka lite. Jorå, Sherlock älskar andra hundar och speciellt andra bedlisar, så de röjde runt som om de varit bästa vänner hela livet. Med lite tur kan denna vovve f.ö. vara en framtida farbror till min framtida valp. :laugh: :nailbiting:
Utanför porten dyker en grannhund upp och vill leka lite, och sen en annan grannhund som... inte ville leka utan började tokskälla och göra utfall mot den första grannhunden (alla är okej). Då tyckte Sherlock att det var dags att gå hem.
 
:rofl:

Åh, bebis fortfarande! Du får uppdatera med lite mer bilder tycker jag. :D
Jag tycker att det är lite krångligt att lägga upp bilder här. Däremot skapade jag ett konto på Instagram där jag försöker lägga upp lite bilder ibland. Har du Instagram följer jag gärna dig där. Jag blir överlycklig varje gång jag hittar ett nytt (BC-)konto där man arbetar med sin hund. Igår fick jag upp utställningsbilder på en BC-valp i mitt flöde. :yuck:
 
Jag tycker att det är lite krångligt att lägga upp bilder här. Däremot skapade jag ett konto på Instagram där jag försöker lägga upp lite bilder ibland. Har du Instagram följer jag gärna dig där. Jag blir överlycklig varje gång jag hittar ett nytt (BC-)konto där man arbetar med sin hund. Igår fick jag upp utställningsbilder på en BC-valp i mitt flöde. :yuck:

Vad heter du på insta? Mina hundars är TontoandFloki :)
 
Jag måste ha en ny bur! :arghh:
Hund nr 2 är inplanerad så min MIM-bur have to go, och eftersom ingenting passar en halvkombi verkar det inte finnas något annat val än att helt enkelt måttbeställa. Hade hellre bytt bil innan men det är åtminstone något år bort och just nu finns ett par erbjudanden jag inte kan tacka nej till om allt går som det ska.

Någon här som har från Robust? Är ni nöjda? Tycker konstruktionen är betydligt vekare än nuvarande buren. :cautious:
 
Jag måste ha en ny bur! :arghh:
Hund nr 2 är inplanerad så min MIM-bur have to go, och eftersom ingenting passar en halvkombi verkar det inte finnas något annat val än att helt enkelt måttbeställa. Hade hellre bytt bil innan men det är åtminstone något år bort och just nu finns ett par erbjudanden jag inte kan tacka nej till om allt går som det ska.

Någon här som har från Robust? Är ni nöjda? Tycker konstruktionen är betydligt vekare än nuvarande buren. :cautious:

Jag är nöjd med mina burar från Robust. :)
 
Jag måste ha en ny bur! :arghh:
Hund nr 2 är inplanerad så min MIM-bur have to go, och eftersom ingenting passar en halvkombi verkar det inte finnas något annat val än att helt enkelt måttbeställa. Hade hellre bytt bil innan men det är åtminstone något år bort och just nu finns ett par erbjudanden jag inte kan tacka nej till om allt går som det ska.

Någon här som har från Robust? Är ni nöjda? Tycker konstruktionen är betydligt vekare än nuvarande buren. :cautious:


Men vad blir det? Eller; varifrån???
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp