Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men du ville väl börja avla på sikt? Blir det inte lite knasigt då om du fyller en plats med en annan ras?
(Fast du kanske har utrymme för fler hundar)

Går det inte att importera bra Aussis om det är svårt att få köpa från bra kombos i Sverige?
Jo jag vill ju avla, men för att kunna avla behöver jag bra avelsmaterial. De som gör riktigt lovande kombos ska behålla själva, uppfödarvänner ska ha, tidigare valpköpare, andra intressenter som de haft längre kontakt med... Jag som ung och oerfaren utan kontakter hamnar väldigt långt ner på listan.

Så då står jag där utan potentiellt avelsmaterial men vill fortfarande träna och tävla mer än vad som är schysst att göra enbart med Tinja. Jag skulle köra slut på henne om jag tränade så mycket som jag ville. Men så kan jag ju inte göra, så då sitter jag och rullar tummarna. Därför vill jag gärna ha en till hund, helst typ nu. Men eftersom det är fattigt med bra Aussies, ja då tittar jag efter andra raser.

Jag har haft kontakt med olika kennlar i Europa, men har inte fått någon bra känsla från dem.

@Nux Jo det hade det nog! Men jag vill helst ha medellång päls. :p Kelpiepäls är ju nästan slät!
 
  • Gilla
Reactions: Nux
Jo jag vill ju avla, men för att kunna avla behöver jag bra avelsmaterial. De som gör riktigt lovande kombos ska behålla själva, uppfödarvänner ska ha, tidigare valpköpare, andra intressenter som de haft längre kontakt med... Jag som ung och oerfaren utan kontakter hamnar väldigt långt ner på listan.

Så då står jag där utan potentiellt avelsmaterial men vill fortfarande träna och tävla mer än vad som är schysst att göra enbart med Tinja. Jag skulle köra slut på henne om jag tränade så mycket som jag ville. Men så kan jag ju inte göra, så då sitter jag och rullar tummarna. Därför vill jag gärna ha en till hund, helst typ nu. Men eftersom det är fattigt med bra Aussies, ja då tittar jag efter andra raser.

Jag har haft kontakt med olika kennlar i Europa, men har inte fått någon bra känsla från dem.

@Nux Jo det hade det nog! Men jag vill helst ha medellång päls. :p Kelpiepäls är ju nästan slät!

Finns ju långhåriga kelpies :idea:

Vet inte hur vanliga dessa är, eller om man avlar på dem dock?
 
Att Skalmans mamma löper här hemma är rätt lugnt än så länge - men jag tror att minst 20 andra tikar i området löper nu samtidigt. Min goa grabb är nu ett urjobbigt slitande, dragande och tungsläpande monster ute som helst vill gå i zickzack i rasande fart för att inte missa någon fläck :wtf:
Jag tror till och med att hans kulor vuxit sig dubbelt så stora senaste veckan.....:cautious::o
Tur att han är himla go och går att bryta med leksak - men svårt leka med en, när jag har alla tre med. Här snackar vi koppeltrassel för just för tillfället är bästa-springa-lös-fältet givetvis obrukbart då bonden har flytgödslat :arghh:
 
Ni som kan Stockholm bra. Hur skulle det vara att bo nära Mörby Centrum, tryggt eller inte? :)
Tror inte det skulle vara några problem alls. Själv bor jag i ett område med sämre rykte, med polishelikopter som snurrar runt regelbundet "bara för att hålla koll" osv men jag är aldrig otrygg här. Gäller bara att inte försöka bli vän med de skumma typer som finns. De bråk som uppstår är ju oftast mellan folk som känner varandra sedan innan.
 
Tror inte det skulle vara några problem alls. Själv bor jag i ett område med sämre rykte, med polishelikopter som snurrar runt regelbundet "bara för att hålla koll" osv men jag är aldrig otrygg här. Gäller bara att inte försöka bli vän med de skumma typer som finns. De bråk som uppstår är ju oftast mellan folk som känner varandra sedan innan.

Nej vad bra. Det ska nog inte bli några problem då. Jag har ju tvärtom tendenser att inte lära känna någon och därmed bli ganska ensam. Så jag klarar mig då kanske med andra ord :rofl:

Ska inte flytta men kollar runt i fall jag skulle bli flyttad till Stockholm av jobbet.
 
Ni som kan Stockholm bra. Hur skulle det vara att bo nära Mörby Centrum, tryggt eller inte? :)
Det tycker jag det är :). Uppvuxen i Näsbypark så tagit tunnelbanan/taxi till/från Mörby C genom hela gymnasiet när jag och mina kompisar åkte in till stan samt hem, så kom till Mörby C vid två-fem på morgonen och kände mig aldrig otrygg. Mkt praktiskt också med all kollektivtrafik (buss, tunnelbana samt Roslagsbanan).
 
Åter igen sitter jag och funderar på om jag inte ska ta en annan ras nu när en riktigt bra aussie verkar halvt omöjligt att få tag i :o Fortsätta tävla med Tinja och nya hunden, få lite meriter och "street cred", verkar behövas om man ska få köpa valp från de riktigt bra kombinationerna. Snåljåpar :p

Frågan är ju bara vilken ras som skulle passa bäst. Agility, lydnad, bruks, freestyle, drag, och så blev jag ju helt betagen av vallning när vi var hos Migo... :angel:
Tervueren eller långhårig HH? :p BC kunde du väl tänka dig eller hur var det? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp