Bukefalos 28 år!

Uppdatera vidare, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte dömt ut någon utan bara sagt att man kanske bör vara lite misstänksam och kanske hämta second opinion vid så många fynd på en till synes helt frisk hund. Jag hade sagt precis samma om du varit hos en veterinär som upptäckt massa fel på en hund som du ansett vara så pass frisk att den kan köra flera agilitylopp samma dag.
Är det en fristående hundfysioterapeut så tjänar den personen direkt pengar på att hitta skador. Det går inte att jämföra med en veterinär som är anställd som inte får mer betalt för att ställa diagnos.
Du inser väl att vi i tråden tyckt att det låtit lite konstigt säger det av ren välvilja? Ingen vill sätta dit dig.

Tror man att hunden är skadad skulle jag alltid rekommendera en veterinärkontroll, som sedan kan remittera till sjukgymnast vid behov.
Muskelskador kan uppkomma pga skelett- och ledproblem som kan förvärras av sjukgymnastik.

Jag hade också velat ha en second opinion. Hade önskat att någon sagt åt mig det förra året när vi behandlade Tonto. :)
 
Dagens tävling, Corinne fick godkända poäng i nybörjarklassen.... domaren var på mig att jag måste hålla koll på mina fötter för hunden gör absolut inget fel. :D Fick dock skrattanfall inne på banan, Corinne är ganska duktig på att säga till när hon är duktig och vill ha belöning, idag fick hon inte belöning när hon ville så hon gick och duttade mig i rumpan hela tiden.:rofl:
Corinne blev även domarens val. :up:

Fenna diskade jag, eller ja jag sa att jag ville bli diskad med det tyckte inte domaren att jag skulle göra. :p Fenna var envis att man skulle backa upp på alla skyltar och hon trodde att alla röd/vita cavalier var kooikrar så hon hade inte tid att lyssna på mig för det fanns ju sååå fina "kooikrar" utanför banan. :angel:

18623208_1916800225012851_8166355663392996621_o.jpg
 
Fyfan. Jag fick precis se en bild som är tagen bara någon millisekund innan Aysu skadade sig... det var galet höga trissor på fältet! De brukar vara väldigt platta men nu sticker de upp en bra bit. Helt jäkla galet... skrev och frågade om fotografen har fler bilder som är tagna efter det där, så att man kan se om hon slog i den eller inte.. men med tanke på hur det ser ut så förstår jag inte hur hon inte kan ha slagit i den...
 
Då tar man inte sin hund till träning o tävling :idea:
När veterinärerna drog bak Tinjas ena bakben till max reagerade hon. De sa att hon var stel. Jag frågade om det var bra att jag hade hundfysio bokad. Positiv respons.

Kunde jag ha legat lågt med träningen och tävling? Absolut! Nu är ju jag uppenbarligen inte speciellt smart och tänkte inte så långt. Tänkte väl att det inte var så farligt. Naiv.

Har ni aldrig behövt lära er något den svåra vägen? :confused:
 
Fyfan. Jag fick precis se en bild som är tagen bara någon millisekund innan Aysu skadade sig... det var galet höga trissor på fältet! De brukar vara väldigt platta men nu sticker de upp en bra bit. Helt jäkla galet... skrev och frågade om fotografen har fler bilder som är tagna efter det där, så att man kan se om hon slog i den eller inte.. men med tanke på hur det ser ut så förstår jag inte hur hon inte kan ha slagit i den...

Vad är trissor för något?

Hur är det med henne i övrigt?
 
Jo massor med saker,men inte när det kommer till mina tävlingsdjur (häst o hund) tack o lov.
Grattis.
Detta är min första tränings- och tävlingshund och jag har gjort många fel och kommer antagligen göra fler.

Men jag lär mig.
Även om det kanske inte verkar så. Jag skriver ju om allt - bra och dåligt. På gott och ont.

Min största prio är Tinjas hälsa och hade jag varit MINSTA misstänksam om att fysions utlåtande inte stämde hade jag absolut sökt en second opinion. Men nu känner jag inte så.

Jag tackar för allas åsikt, jag förstår att ni menar väl, men jag litar 100% på denna fysio. :)
 
Vad är trissor för något?

Hur är det med henne i övrigt?
Här är bilden. https://www.facebook.com/7287915438...791543832214/1478926295485398/?type=3&theater
Titta på klumpen i marken under hennes knä... det är den som linan går runt för att trasan ska åka som på en bana och inte bara rakt fram.

Hon mår så bra som hon kan göra, fortsatt genomsnäll och lätt med allt, men hon har ju tråkigt såklart. Om 1 1/2 vecka är det planerat att vi ska börja med rehab, så då borde vi åtminstone kunna göra lite mer på dagarna...
 
Här är bilden. https://www.facebook.com/7287915438...791543832214/1478926295485398/?type=3&theater
Titta på klumpen i marken under hennes knä... det är den som linan går runt för att trasan ska åka som på en bana och inte bara rakt fram.

Hon mår så bra som hon kan göra, fortsatt genomsnäll och lätt med allt, men hon har ju tråkigt såklart. Om 1 1/2 vecka är det planerat att vi ska börja med rehab, så då borde vi åtminstone kunna göra lite mer på dagarna...

Jävlar! Fyfan vad illa dom hade tänkt där. :(

Skönt att hon är snäll och duktig i alla fall!
 
Jävlar! Fyfan vad illa dom hade tänkt där. :(

Skönt att hon är snäll och duktig i alla fall!
Ja jag fattar inte (men är minst sagt förbannad just nu...). Ok att de har höga trissor, det har väl någon funktion, men det finns ingen anledning att ha pinnen så långt ifrån. Jag är just nu mer förvånad över att inte fler hundar skadade sig än att Aysu skadade sig...
 
Här är bilden. https://www.facebook.com/7287915438...791543832214/1478926295485398/?type=3&theater
Titta på klumpen i marken under hennes knä... det är den som linan går runt för att trasan ska åka som på en bana och inte bara rakt fram.

Hon mår så bra som hon kan göra, fortsatt genomsnäll och lätt med allt, men hon har ju tråkigt såklart. Om 1 1/2 vecka är det planerat att vi ska börja med rehab, så då borde vi åtminstone kunna göra lite mer på dagarna...
Hon kan nog definitivt ha slagit i. Synd att fotografen raderat de andra bilderna.
 
Så ni anser att jag måste vara inkapabel till att efterforska, kolla referenser och noggrant välja hundfysioterapeut?

Det är ju inte så att jag tagit första bästa från Google.

Förlåt om jag låter bitsk, men tycker det är lite väl mycket hets. Tinja har ju faktiskt blivit ordinerad av inte bara en utan TVÅ veterinärer att åka till hundfysio.

(Först under en snabbkoll hos mobil vet, sen åkte jag till albano och fick samma rekommendation för ja, hon var stel. )
Skärp dig ett antal kilogram! Du aspirerar att bli uppfödare o har en tik som inte duger.
Många av oss har haft drömmar om att våra hundar skall duga till avel, tyvärr (eller tack o lov) platsar alla våra pälsklingar inte till avel.
 
Senast ändrad:
Inte vet jag,det var inte jag som sa nåt :mad:,jag rättade bara dig.
Jag tyckte att vallhund gjorde ett jättefult angrepp, helt utan någon som helst anknytning till det som diskuterades, och du väljer då att hacka på vad jag sa?

Jag förstår att @Fisherling är orolig och ledsen, jag kan även till viss del förstå den defensiva tonen från henne. Vallhunds inlägg däremot var rena slaget under bältet med enda syfte att gör henne ledsen!
 
Jag tyckte att vallhund gjorde ett jättefult angrepp, helt utan någon som helst anknytning till det som diskuterades, och du väljer då att hacka på vad jag sa?

Jag förstår att @Fisherling är orolig och ledsen, jag kan även till viss del förstå den defensiva tonen från henne. Vallhunds inlägg däremot var rena slaget under bältet med enda syfte att gör henne ledsen!
Ursäkta mig !:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp