Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha jag med! Till en sådan grad att jag, när vi bodde i radhus, valde at gå ut genom ytterdörren och framsidan för att sedan komma tillbaka genom baksidan och tvättstugedörren :rofl:
Så gör jag varje morgon :angel: Bor i lägenhet men har två portar från olika håll att gå in genom. Ofta är morgonrastningen att jag går runt huset och in genom porten på andra sidan, det känns bättre än att tex gå längs vägen en bit, vända och gå in genom samma port igen :p
 
Så gör jag varje morgon :angel: Bor i lägenhet men har två portar från olika håll att gå in genom. Ofta är morgonrastningen att jag går runt huset och in genom porten på andra sidan, det känns bättre än att tex gå längs vägen en bit, vända och gå in genom samma port igen :p
Jag önskar att jag kunde göra så! Men måste isåfall kravla mig över balkongen som dessutom har kompostgaller på räcket :angel:
 
Någon som varit med om urinläckage på tik vid löp?

Jag har tyckt att det luktat lite kiss på en av kuddarna i soffan, misstänkte att det var från ena tiken som tvättar sig pga löp. Kudden är tvättad och jag tänkte tvätta all soffklädsel när löpet är klart, men så upptäckte jag nyss en större blöt fläck på ena filten i soffan, kiss det också.
Det jag tänker är om hennes tvättande kan göra att hon även läcker urin, någon som varit med om det? UVI är också en möjlighet, men hon visar inga andra tecken på det.

Tiken jag nyligen tog bort blev inkontinent vid 6 års ålder, känns inte särskilt kul om det skulle hända igen:(
 
Är det någon som vet något om hägrar?? Den vi har här vid kanalen är knäpp,den leker med Gissa :crazy:
Finns det hägrar som tex är uppfödda i hägn så det är därför den inte är speciellt rädd för människor o hundar?
När hägern var färdig med sin lek så kom det en motorbåt,det är Gissas favorit båtar då det blir fina svallvågor,blöta var vi redan pga regnet och ännu blötare blev hon efter att ha fångat vågor.
Nu ligger hon i soffan med fleece tröja o nerbäddad under en filt.
 
Idag sprang Ebrah lös på en gångväg. Det var inte riktigt meningen om vi säger så :meh: Fick möte med en glad collie på smal gångväg, jag bar en hel del saker också och var därför tvungen att stanna, ställa er sakerna och vänta på att collien passerat. Den gick i lite väl långt koppel, så när vi möttes blev det extremt stökigt och någonstans där kröp Ebrah ur halsbandet :banghead: :banghead:

Som tur är blev inte mötande hundägare sur alls, han frågade bara om det var tikar jag hade och verkade mer ha en tanke om att hundarna skulle få hälsa.. Jag bad ändå om ursäkt för mina tokiga hundar när jag kopplade Ebrah. Det verkade han ta som ett "ok, du kan gå nu" för han började gå. Grejen var bara den att jag hade Ebrahs koppel snurrat runt ena benet också..

Vi överlevde i alla fall, men fy vad jag blev less. Inte blev det bättre heller av att vi några meter senare mötte en med lös hund (lydig sådan, men det blev stressigt ändå) och allt möjligt annat gick fel.

Nu tänker jag sitta i soffan och äta choklad resten av dagen :angel:
 
Jag som gärna vill starta hundcenter i framtiden (med kurser, dagis, butik, möjligtvis även frisör) sitter och spånar på namn.. Vad för ord skulle man kunna använda istället för just hundcenter?
Det företagsnamn jag helst vill ha har redan ordet 'hund' i sig, och då känns det lite repetitivt att ha två 'hund'.

Några förslag?
 
Jag antar att han ser snäll och pålitlig ut jämfört med Ale :rofl:
(Jag har haft fyra får utlånade till en gemensam bekant)
Nja, det hände att de tog några steg undan, faktiskt! :sneaky:
(Typ två, men ändå. :D)

Han tyckte de var jättespännande, han har sällan/aldrig stött på djur som inte flyr direkt han tittar på dem... :o
 
Inte skrivit här på lääänge, vi har ju haft semester :angel: men! Jag börjar äntligen se ljuset i tunneln, min Skällman har den senaste tiden ändrat sig markant och jag känner mig inte sådär hopplös, orkeslös och ängslig inför varje promenad... Innan kunde han ju reagera på minsta lilla hund, men det vänder.... :banana: Vågar inte ta med honom på kurser och sådär ännu, och vi lever fortfarande på att allting ska planeras innan det görs, men GOSE! :heart

Kanske kanske han kan bli en redig hund han med.
 
Jag som gärna vill starta hundcenter i framtiden (med kurser, dagis, butik, möjligtvis även frisör) sitter och spånar på namn.. Vad för ord skulle man kunna använda istället för just hundcenter?
Det företagsnamn jag helst vill ha har redan ordet 'hund' i sig, och då känns det lite repetitivt att ha två 'hund'.

Några förslag?
Spännande! Har dock inga namnförslag tyvärr.

Men jag fick en sån där galen idé igår att jag och sambon skulle säga upp oss och starta hunddagis/nattis! :D
 
Men blir smått galen då över lättfödda hundar. Min äldsta heelertik är så galet lättfödd att jag blir tokig snart, medan den andra är lätt hålla smal då hon är så mycket mer aktiv (och även är lös mycket mer = mer lydig). Förra gången Polly hade valpar så blev Mini skendräktig och gick upp i vikt då matte var osmart nog att hysta till henne lite extra ibland då jag fick lite dåligt samvete - hon kom lite i skymundan då. Bantade väck det rätt snart efter (men hade trots det några hekton i övervikt som sitter som berget). Denna gång Polly fick valpar så blev Mini skendräktig igen, men nu aktade jag mig och inget extra gavs - trots det gick hundskrället upp ett halvkilo i vikt så med dom 5 hekto för mycket redan tidigare så vägen hon nu 1 kg för mycket. Det är massor på en sån liten hund. Hon ska väga 5 kg, men väger nu 6 kg prick och ser ut som ett bowlingklot :banghead:

Lite mindre motion har det blivit i sommar, men hon får så jäkla lite mat ändå att jag snart inte kan minska mer. Hon får 75 gram färskfoder per dag + lite kokt vitkål eller broccoli vilket inte hjälpt nu. Har gett Mush i sommar istället för att blanda själv, vilket gett mer fett maten - hon går upp av fett ja. Nu får hon magert spannmålsfritt torrfoder på morgonen och en Mushbulle (25 gram) + grönsaker på kvällen och det står tvärstill. Jag får fnatt snart då hon ser ut som ett bowlingklot och denna hund var det tänkt att jag skulle kastrera i höst, vilket är en omöjlighet nu - jag söver inte en överviktig hund som dessutom har lungproblem :meh:

Jag avskyr de så kallade veterinära bantningsfodren pga innehåll, men är det värt att prova en tid ? RC är väl den som ser bäst ur innehållsmässigt och jag kan ta att hon skräpar ur lite utseendemässigt i päls mm en period bara hon går ner i vikt.
 
Men blir smått galen då över lättfödda hundar. Min äldsta heelertik är så galet lättfödd att jag blir tokig snart, medan den andra är lätt hålla smal då hon är så mycket mer aktiv (och även är lös mycket mer = mer lydig). Förra gången Polly hade valpar så blev Mini skendräktig och gick upp i vikt då matte var osmart nog att hysta till henne lite extra ibland då jag fick lite dåligt samvete - hon kom lite i skymundan då. Bantade väck det rätt snart efter (men hade trots det några hekton i övervikt som sitter som berget). Denna gång Polly fick valpar så blev Mini skendräktig igen, men nu aktade jag mig och inget extra gavs - trots det gick hundskrället upp ett halvkilo i vikt så med dom 5 hekto för mycket redan tidigare så vägen hon nu 1 kg för mycket. Det är massor på en sån liten hund. Hon ska väga 5 kg, men väger nu 6 kg prick och ser ut som ett bowlingklot :banghead:

Lite mindre motion har det blivit i sommar, men hon får så jäkla lite mat ändå att jag snart inte kan minska mer. Hon får 75 gram färskfoder per dag + lite kokt vitkål eller broccoli vilket inte hjälpt nu. Har gett Mush i sommar istället för att blanda själv, vilket gett mer fett maten - hon går upp av fett ja. Nu får hon magert spannmålsfritt torrfoder på morgonen och en Mushbulle (25 gram) + grönsaker på kvällen och det står tvärstill. Jag får fnatt snart då hon ser ut som ett bowlingklot och denna hund var det tänkt att jag skulle kastrera i höst, vilket är en omöjlighet nu - jag söver inte en överviktig hund som dessutom har lungproblem :meh:

Jag avskyr de så kallade veterinära bantningsfodren pga innehåll, men är det värt att prova en tid ? RC är väl den som ser bäst ur innehållsmässigt och jag kan ta att hon skräpar ur lite utseendemässigt i päls mm en period bara hon går ner i vikt.
Jag hade samma problem med Bobber. Han hade en 5 kilo övervikt som satt som.sten. Men bytade till RC Satiety. Och det blir han mätt av på mycket mimdre mängd och kilona försvann. Han ligger fottfarande något kilo över vad jag vill ha honom, men vi är på väg neråt.

Kanske borde börja äta samma så mina kilon också försvinner :angel:
 
Jag hade samma problem med Bobber. Han hade en 5 kilo övervikt som satt som.sten. Men bytade till RC Satiety. Och det blir han mätt av på mycket mimdre mängd och kilona försvann. Han ligger fottfarande något kilo över vad jag vill ha honom, men vi är på väg neråt.

Kanske borde börja äta samma så mina kilon också försvinner :angel:
Om jag inte läst innehållet, så kanske det vore värt att prova till en själv :rofl::rofl::rofl:

Jag kommer ju aldrig att gå över till enbart torrfoder då jag råutfodrar i vanliga fall, men nu måste något göras då detta inte är hållbart. Jag ruttnade på att halvtina köttblock under sommaren, då hela mitt kök blev fullt med spyflugor på en pisskvart - så därför har jag gett Mush Vaisto nu en tid. Annars ger jag dom magraste köttbitarna till denna tös av det jag blandar själv. Men som kris så får nu torrfoder användas en tid. Men då kan jag absolut prova RC bläkfoder en tid då :D
 
Men blir smått galen då över lättfödda hundar. Min äldsta heelertik är så galet lättfödd att jag blir tokig snart, medan den andra är lätt hålla smal då hon är så mycket mer aktiv (och även är lös mycket mer = mer lydig). Förra gången Polly hade valpar så blev Mini skendräktig och gick upp i vikt då matte var osmart nog att hysta till henne lite extra ibland då jag fick lite dåligt samvete - hon kom lite i skymundan då. Bantade väck det rätt snart efter (men hade trots det några hekton i övervikt som sitter som berget). Denna gång Polly fick valpar så blev Mini skendräktig igen, men nu aktade jag mig och inget extra gavs - trots det gick hundskrället upp ett halvkilo i vikt så med dom 5 hekto för mycket redan tidigare så vägen hon nu 1 kg för mycket. Det är massor på en sån liten hund. Hon ska väga 5 kg, men väger nu 6 kg prick och ser ut som ett bowlingklot :banghead:

Lite mindre motion har det blivit i sommar, men hon får så jäkla lite mat ändå att jag snart inte kan minska mer. Hon får 75 gram färskfoder per dag + lite kokt vitkål eller broccoli vilket inte hjälpt nu. Har gett Mush i sommar istället för att blanda själv, vilket gett mer fett maten - hon går upp av fett ja. Nu får hon magert spannmålsfritt torrfoder på morgonen och en Mushbulle (25 gram) + grönsaker på kvällen och det står tvärstill. Jag får fnatt snart då hon ser ut som ett bowlingklot och denna hund var det tänkt att jag skulle kastrera i höst, vilket är en omöjlighet nu - jag söver inte en överviktig hund som dessutom har lungproblem :meh:

Jag avskyr de så kallade veterinära bantningsfodren pga innehåll, men är det värt att prova en tid ? RC är väl den som ser bäst ur innehållsmässigt och jag kan ta att hon skräpar ur lite utseendemässigt i päls mm en period bara hon går ner i vikt.

Jag drygar ut min tjockisttiks mat med spannmålsfritt våtfoder, av det behöver de äta dubbelt så mycket jämfört med färskfoder för att hålla vikten. :)
 
@russinbulle jag är inte heller så förtjust i torrfoder och speciellt inte i RC men Mille fick deras bantningsfoder under en period och han gick ner i vikt, höll sig mätt och blev faktiskt väldigt fin i kroppen.

Han var kastrerad och la lätt på sig, han var dessutom ett matvrak och blev väldigt hungrig på vissa foder.
 
@russinbulle jag är inte heller så förtjust i torrfoder och speciellt inte i RC men Mille fick deras bantningsfoder under en period och han gick ner i vikt, höll sig mätt och blev faktiskt väldigt fin i kroppen.

Han var kastrerad och la lätt på sig, han var dessutom ett matvrak och blev väldigt hungrig på vissa foder.
Det låter bra - hon får ju aldrig bli "mätt" och är mer eller mindre ständigt hungrig av lite mat. Jag snålar oerhört med godis och det hon får i belöning är i microformat :) Några gånger i veckan tugg, men då mindre mat - vilket innebär att det ekar i matskålen då :cautious:

Just nu är vikten prio ett för henne både för att må bra i övrigt, men även för att minska tryck på lungorna. Jag fasar för att kastrera henne, för hur lättfödd hon blir då vete katten - men kanske det inte gör någon skillnad. På min sista shar-pei (som även hon var lättfödd) gjorde kastrering ingen skillnad - hon blev varken smalare eller tjockare, så det ger hopp :D
 
Gick ännu längre idag, 2½ timme och hundarna fick springa av sig rejält en och en i tom hage. Aysus ben klarade det hela bra, känns underbart :banana:
Dessutom fick vi på hemvägen ett möte med två schäfrar som plötsligt dök upp och skällde högt på oss. Trots det så brydde sig inte ens Aysu speciellt mycket! Troligen hjälpte det att vi mötte dem i slutet av promenaden, men ändå, hon kunde gå lugnt med mig åt sidan och så stod vi där i väntan på att de passerade. Det gick hur smidigt som helst :D Viss skillnad från gårdagens kaosmöte...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
813
Senast: Mint
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: tott
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 982
IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
574

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp