Bukefalos 28 år!

Uppdatering och snackistråd 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska vi ut i skogen och ha mysigt och äta gott (hundarna i alla fall). Vid 16 kommer min kollega. Försöker hålla tårarna borta men de tränger igenom gång på gång.
 
Jag försöker få Polly att hålla sig något lugn för att träna inför tiden efter operationen - det går sådär då om jag ska vara ärlig. Hon vill ha vilda race med sina avkommor här hemma och är smått döv för matte just då. Ute har hon börjat med sådant hon inte gjort på väldigt länge och det är att börja smyga när det kommer mötande cyklar....(förberedelse för utfall), träter galet på mötande hundar, träter på skockar med ungar för att tala om att dom ska veta hut och ta det lugnt..... Polly är helt enkelt inte alls glad år denna veckas korta och lugna promenader och hittar på eget "skit" att släppa ut lite av det som pyser. Hon vill och behöver få springa så mjölksyran känns i kroppen - då är damen nöjd. Hjärngympa i all ära, men hon har så stort behov av kroppslig explosion att hon tycker detta är en pina även om hon genomlider - dock inte i tysthet :D

Nåja, hon får busa tills imorgon med sina små så länge det inte går överstyr - sen bör hon har mer ont efter operationen och kanske är det då lite lättare att hålla henne lugn (troligtvis inburad då) ett tag :heart Hon har liksom inget val om hon ska bli helt okej igen :)
 
Hela helgen har gått åt till att resa stommen till taket och vindvänggarna till hundgårdarna. Halva stäkten var här på sambons sida. Tre generationer och 11 pers har vi inkvarterat.
I dag läggs fokus på att bygga om valphagen för tredje gången då Calibra tar sig ur även denna. Hon är helt makalös!!
Lilla S behandling, bur och koppelvila har inte hjälpt. Jag börjar känna en oro över hennes hälta. Det sitter i skulderbladet. Hon är under behandling hos en fyso vi har stort förtroende för men vi får nog göra ett återbesök hos vetten igen. Kanske behövs en röntgen. Jag tycker att en sträckning borde ha lagt sig vid det här laget :(
Mamma Mu börjar bli riktigt fin i kroppen igen. Mammakilorna och tuttarna är nästan borta :up:
Och så väntar vi på det där löpet hos Axi.
8 intressenter har vi till kullen varav en i Norge.
Hoppas på fler än 0 ellet 3 valpar denna gången:nailbiting:
 
Lilla S behandling, bur och koppelvila har inte hjälpt. Jag börjar känna en oro över hennes hälta. Det sitter i skulderbladet. Hon är under behandling hos en fyso vi har stort förtroende för men vi får nog göra ett återbesök hos vetten igen. Kanske behövs en röntgen. Jag tycker att en sträckning borde ha lagt sig vid det här laget :(

Har helt missat här - vad har hänt ?
Synd du inte bor närmare, för "min" ortoped hade garanterat hittat felet snabbt.
 
Har helt missat här - vad har hänt ?
Synd du inte bor närmare, för "min" ortoped hade garanterat hittat felet snabbt.
Hon härjade runt på gräsmattan med kompisens JRT och dagen efter var hon stel sen halt.
Har fått rekomendation om en bra hältutredare i Göteborgstrakten så vi ringer i morgon och bokar en tid.
Vanlig vette känns lite bortkastad.
 
Hon härjade runt på gräsmattan med kompisens JRT och dagen efter var hon stel sen halt.
Har fått rekomendation om en bra hältutredare i Göteborgstrakten så vi ringer i morgon och bokar en tid.
Vanlig vette känns lite bortkastad.
Va trist. Nä vanlig vette känns som en omväg - därför bokade jag ju själv tid direkt till en ortoped. Onödigt att valsas runt :) Hoppas det inte är nåt allvarligt.
 
Någon som varit med om urinläckage på tik vid löp?

Jag har tyckt att det luktat lite kiss på en av kuddarna i soffan, misstänkte att det var från ena tiken som tvättar sig pga löp. Kudden är tvättad och jag tänkte tvätta all soffklädsel när löpet är klart, men så upptäckte jag nyss en större blöt fläck på ena filten i soffan, kiss det också.
Det jag tänker är om hennes tvättande kan göra att hon även läcker urin, någon som varit med om det? UVI är också en möjlighet, men hon visar inga andra tecken på det.

Tiken jag nyligen tog bort blev inkontinent vid 6 års ålder, känns inte särskilt kul om det skulle hända igen:(

Jag har haft en tik som fick urinläckage vid varje löp, började redan vid första löpet. Fungerade ändå bra att medicinera under löpen och var aldrig problem därimellan. Hon kastrerades vid 3 års ålder (dumt nog) av annan orsak och då blev det såklart värre. (Ständig medicinering fram tills hon var ganska gammal - då hjälpte inte medicineringen heller.)
Vet inte om tvättandet i sig kan orsaka urinläckage. Min tik var väldigt irriterad på att det läckte så hon var alltid där och slickade, men har svårt att tro att det går åt andra hållet s.a.s
 
Va trist. Nä vanlig vette känns som en omväg - därför bokade jag ju själv tid direkt till en ortoped. Onödigt att valsas runt :) Hoppas det inte är nåt allvarligt.
Tack!
Det man blir orolig för är att hon belastar det andra frambenet för mycket/fel. Som uppfödare blir man ju lite nojig när det gäller armbågar.
 
Jag har haft en tik som fick urinläckage vid varje löp, började redan vid första löpet. Fungerade ändå bra att medicinera under löpen och var aldrig problem därimellan. Hon kastrerades vid 3 års ålder (dumt nog) av annan orsak och då blev det såklart värre. (Ständig medicinering fram tills hon var ganska gammal - då hjälpte inte medicineringen heller.)
Vet inte om tvättandet i sig kan orsaka urinläckage. Min tik var väldigt irriterad på att det läckte så hon var alltid där och slickade, men har svårt att tro att det går åt andra hållet s.a.s
Jag är inte alls säker på hur det ligger till med denna, jag har inte sett säkert att det kommer från henne, men jag misstänker det. Annars har hon aldrig haft läckage, men det kan vara så att hon läckt vid löp innan, jag minns inte. Men jag har Rinexin hemma så jag kan testa det vid nästa löp.
 
Alltså man blir ju lite löjligt stolt när inte mindre än fem(!) personer den här veckan nyfiket frågat om jag ska avla på Tinja eftersom hon har en sån otroligt fin mentalitet och är så snygg :D De har alltså frågat helt spontant utan minsta snack om avel alls innan, och det känns ju extra bra :p
 
Jag undrar om mina grannar tror att jag misshandlar valpar här hemma :cautious: Dessa två syskon är som alla andra heelervalpar - dom busar och slåss så dom tjuter högt av både smärta och ilska. Håhå jaja, men jag är helt oskyldig i alla fall :o Det ska bli rätt skönt när tikvalpen flyttar om en vecka - puh :D Hoppas på lite lugn då, även om en ensam valp kan härja - men hanen är bra mycket lugnare än tikvalpen.
 
Det är som en ond mardröm.
Nu har lagotton somnat in, låg i mammas knä och jag gosade med hennes huvud. Lugnt, stilla och värdigt efter en dag som i hundmått var väldigt bra.
Labben gick undan, ville inte vara med. Fick chans att nosa på henne efteråt men gjorde det bara lite på avstånd. Han känns lite dämpad. Har varit på en promenad med honom och då kunde jag skingra tankarna för stunden, men nu maler de igen.
En del av mig gick sönder och kommer aldrig läkas igen....
Älskade bästa lagotton :heart :cry: :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
967
Senast: Mint
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: Trott
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 937
Senast: Tilly_85
·
Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 513

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp