Bukefalos 28 år!

Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om kompostgaller och så..
Floyd hoppar över alla kompostgaller nu :cautious: Ibland tar han inte ens i ovankanten med framtassarna, utan bara studsar över.
Häromdagen hoppade han rakt upp i famnen på mig, så att hela hunden landade i mina armar :D Sjukt spänstig!
 
På tal om kompostgaller och så..
Floyd hoppar över alla kompostgaller nu :cautious: Ibland tar han inte ens i ovankanten med framtassarna, utan bara studsar över.
Häromdagen hoppade han rakt upp i famnen på mig, så att hela hunden landade i mina armar :D Sjukt spänstig!

Det är dock bra att de börjar tidigt, då vet man! Monster studsade över staketet på klubben sist. Bara *boing* jämfota från stillastående, ingen varning alls att han tänkte göra det. (Det är inte något högt stängsel, 1m lite drygt tror jag just det här var. Men han har respekterat gränser han har kunnat kliva över i hela sitt sexåriga liv, så det kom som en jäkla överraskning.) :cautious:

Han har dock - ännu - inte studsat upp i famnen på mig. Tack och lov! Det ser ut som ett jättekul trick när andra gör det, men jag är rätt säker på att det i vårt fall skulle sluta med katastrof. :laugh:
 
Det är dock bra att de börjar tidigt, då vet man! Monster studsade över staketet på klubben sist. Bara *boing* jämfota från stillastående, ingen varning alls att han tänkte göra det. (Det är inte något högt stängsel, 1m lite drygt tror jag just det här var. Men han har respekterat gränser han har kunnat kliva över i hela sitt sexåriga liv, så det kom som en jäkla överraskning.) :cautious:

Han har dock - ännu - inte studsat upp i famnen på mig. Tack och lov! Det ser ut som ett jättekul trick när andra gör det, men jag är rätt säker på att det i vårt fall skulle sluta med katastrof. :laugh:

Haha, sant! Han började med tekniken att hoppa emot gallret med framtassarna. Oftast lyckades han rubba det, och kunde då ta sig över smidigt. Nu struntar han oftast i det och hoppar bara rätt över :D

Hahaha! Jag tror det skulle se rätt kul ut om Monster gjorde det på dig också :D
Jag tänker att det är praktiskt om Floyd kan det eftersom mina översta hundburar i bilen kommer hamna rätt högt upp, men jag får nog vara noga med att sätta ett tydligt kommando på det - så han inte kommer farandes i famnen på någon som bara sträcker ut armarna :p
 
Slalom har gått så himla kasst med lillpumin sista träningarna, suck. Måste tänka om, igen. Känner mig så frustrerad, vi blir aldrig färdiga med det hindret - och det är sannerligen ingen bra attityd och träna med. Lillpumin är som en svamp. Imorgon ska vi till plan och då ska vi bara göra roliga saker, som han kan!
 
Går runt och är skitsur. Har jobbat på samma ställe sedan april förra året och endast tagit 3 obetalda semesterdagar sedan dess (utspritt på året). Nu ber jag om 3 sammanhängde dagar för att jag ska hämta hem en importhund. Men nej, det nekar dem. Trots att jag önskat det under den tid som vår schemaläggare sagt är "lugnast och därför mest sannolik att man alltid får sin ledighet beviljad". Men nej, inte ens tre dagar.

Jag har inget superavgörande jobb direkt. De kan bemanna upp utan mig. Har inte fått förklaring till varför de inte låter mig ha semester. Suck :down:
 
Går runt och är skitsur. Har jobbat på samma ställe sedan april förra året och endast tagit 3 obetalda semesterdagar sedan dess (utspritt på året). Nu ber jag om 3 sammanhängde dagar för att jag ska hämta hem en importhund. Men nej, det nekar dem. Trots att jag önskat det under den tid som vår schemaläggare sagt är "lugnast och därför mest sannolik att man alltid får sin ledighet beviljad". Men nej, inte ens tre dagar.

Jag har inget superavgörande jobb direkt. De kan bemanna upp utan mig. Har inte fått förklaring till varför de inte låter mig ha semester. Suck :down:

Sjukanmälning nästa :angel:

Nä, men finns det inget du kan göra då? Prata ihop dig med en kollega som kan ta dina skift typ? Så det blir lite "hej, här är xx, hen har sagt att hen tar alla mina pass."

Eller jag vet inte. Min chef är väldigt förlåtande så tja.
 
Sjukanmälning nästa :angel:

Nä, men finns det inget du kan göra då? Prata ihop dig med en kollega som kan ta dina skift typ? Så det blir lite "hej, här är xx, hen har sagt att hen tar alla mina pass."

Eller jag vet inte. Min chef är väldigt förlåtande så tja.

Vi får se, jag ska prata med dem... :(
 
  • Gilla
Reactions: Nux
Känslan när man irriterat sagt åt hundkräket att sluta vara så hispig just nu, matte har faktiskt en viktig presentation som måste göras färdig, så det så! :grin:
Bara för att - till slut - upptäcka att han skurit av sig halva trampdynan och faktiskt har en rätt så god anledning att vara hispig. :banghead:

Matte of the year!
clap.gif
 
Systrarna har fått var sitt spår på fältet nedanför huset. Nu är de på klubben med husse för lite lydnad.
Mamma Mu närmar sig höglöp, Skägget sköter sig fortfarande bra. Lite trippig men uppför sig fint :)
 
Freestylhundar ska inte sitta! :D
Hon kan två olika sorters ligg, rulla, backa, stå, hoppstå, sitt och stampa folk i magen med framtassarna. Inget av det på kommando, utan som spontana förslag när man håller i godis. Räknas det? ;)

(roligast av allt är det som händer innan hon föreslår ett beteende. Då gör hon en hård nosdutt på närmsta kroppsdel på godishållaren och tar en ögonkontakt som uppenbart betyder: "Nu ska jag visa dig nått genialt och fantastiskt, du kommer aldrig att se nått så bra igen!".

Som en clickbait. Fast med visst mått av överlägset hot :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
751
Senast: Emmi
·
  • Artikel
Hästnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
355
Senast: tott
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 176
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp