Bukefalos 28 år!

Uppdatering- och snackistråd del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag man lyfter upp ena änder när man öppnar - och om man vill t ex hägna fast den öppen på väggen (annars låter man den står på golvet).
Den viks alltså uppåt när man öppnar :) Fast på bilden har dom hängt fast den så, men visar ändå hur den fungerar.
104.png
Jag har en sådan som trappgrind så att frallabarnen inte ska gå uppför o sen bumpa ner :nailbiting::crazy:
 
Gick ut och tränade lite innan solen gick ner. Uppletande med nya föremål i jobbigare terräng än vanligt, gick bra. Lite inkallning.
 
Sök på spaljé bara - men jag vet ju inte om det faktiskt är det som @bollen__ använder! Som sagt har jag kollat på spaljé en gång på Biltema för att använda så här, och tyckte den var på tok för rapplig. Missade dock då att det fanns olika varianter.
Såg inte ut att vara kvar, min är vit. Hittade inte på hemsidan nu om inte den gröna är samma!
 
Jag använder den uppvikbara varianten av grind. Håller kanske inte superlänge om man har en valp/hund som gnager, men här fungerar den utmärkt :) Man trycker bara till med tummen när man ska lyfta upp grinden och öppna.
321.jpg
Har tänkt hitta en sån till trappen, visst stannar den kvar i uppvikt läge om man vill?
 
Hmm intressant. Det måste jag fråga runt om, för det har jag aldrig hört som argument bland mina bekanta (menar alltså inte alls att du hittar på - tycker det är intressant bara :) )

Jag har ju inte så himla många IPO-människor runt mig, men iaf 7-8 personer har sagt att korgarbetet har varit en av anledningarna att de inte håller på med svenskskydd :). Dock har ingen sagt att det är ENDA anledningen till att de håller på med IPO ;) .
 
Jag har ju inte så himla många IPO-människor runt mig, men iaf 7-8 personer har sagt att korgarbetet har varit en av anledningarna att de inte håller på med svenskskydd :). Dock har ingen sagt att det är ENDA anledningen till att de håller på med IPO ;) .
Haha, nej det förstod jag att det inte var - det var mest att jag inte hört det alls som förvånade mig :D
 
Ja, det får bli en grind och sedan får katten hoppa, ev med hjälp av klösträd :D
Jag försökte hitta den du talar om på biltemas hemsida men hittar den inte? Göra själv är nog inte så aktuellt här hemma :o
Mina katter har lätt hoppat över kompostgaller när dom fått syn på hundarna, när dom en period fick bo hos en släkting till mig. Och då är den ena en otymplig ragdoll som inte är den smidigaste av katter :o Gallret var lyft lite så dom kunde gå under också, men det gick visst fortare att hoppa när man kom med fart med en schäfer i hasorna :angel:
 
Jag har ju inte så himla många IPO-människor runt mig, men iaf 7-8 personer har sagt att korgarbetet har varit en av anledningarna att de inte håller på med svenskskydd :). Dock har ingen sagt att det är ENDA anledningen till att de håller på med IPO ;) .
Jag har iofs hört att de valt IPO pga av att inte jobba med korg men det har varit för man värdesätter ett bra bitarbete. Väldigt många har ju korg under vissa delar av IPO- träning med unghundar så att hundarna inte skulle fixa det låter märkligt.
 
Kokar lever åt hundarna :yuck: Sen ska den torkas.
Idag var jag och hämtade ett helt begagnat kök som ska sättas in i teorilokalen. Det innebär att jag kan torka hundgodis och stycka kroppar nån annan stans än i mitt eget kök, och således slipper kladd och stank i framtiden! :love:

Det ska bli så jäkla kul i höst när övernattningshuset är klart med kök, badrum och flera sovrum för gäster. Vad mycket kurser och läger jag ska ha här! :banana:
 
Jag har iofs hört att de valt IPO pga av att inte jobba med korg men det har varit för man värdesätter ett bra bitarbete. Väldigt många har ju korg under vissa delar av IPO- träning med unghundar så att hundarna inte skulle fixa det låter märkligt.

Att hundarna inte skulle fixa det har jag inte heller sagt ;). Säger bara det jag hört av andra, att korgarbetet är en av anledningarna till att de valt bort svenskskyddet :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
751
Senast: Emmi
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: tott
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 227
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp