Bukefalos 28 år!

U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

Jag har fått mig en ritplatta (wacom intuos5) nyss som jag börjat pyssla med.

Idag skissade jag av min dalmatin och sedan fotade jag in skissen i datorn och målade den! Hon tittar på mig på ett särskilt sett väldigt ofta, så jag passade på att rita av henne när hon låg och stirrade på mig :p
Det är 4e bilden jag gör med ritplatta.

my_dalmatian_by_suspirias-d5nhpya.jpg

(ursäkta vattenmärket)

Det finns lite mer på min deviantart; Suspirias, men vissa är inte helt färdiga. Jag ledsnar ibland efter en stund och låter dom vara ett tag. Fortsätter när jag får lust :D
 
Sv: U's tecknartråd 2

Försöker börja teckna lite igen, har inte haft lust på hur länge som helst. Gör max 5 min skisser och sen så lägger jag bort bilden. Lite kludd kan jag bjuda på.

monsters_by_tarjeis-d5vzxo3.jpg
 
Sv: U's tecknartråd 2

kl

Jag tränar vidare med ritplattan. Har haft uppehåll pga pennan pajade (hund:devil:) och detta var nog det sista jag gjorde innan den gick sönder.
Det är en ganska snabb bild och jag la inte ner så mycket detaljer på den, den skulle bara bli klar innan sambon kom hem.

Men nu håller jag på att ta tag i alla beställningar på häst och hund och barnporträtt som jag har väntandes :D

kiss_by_suspirias-d5sg6o1.jpg
 
Sv: U's tecknartråd 2

Vad duktig du är! Vilket program använder du dig av när du ritar? Har provat rita i Photoshop med min ritplatta men får inte riktigt in tekniken, så använder den mest till att färglägga.
 
Sv: U's tecknartråd 2

Corel painter, photoshop, lite olika beroende på vad jag ska göra. Oftast växlar jag mellan båda programmen på samma bild. :)
 
Sv: U's tecknartråd 2

kl

Så fina bilder alla lägger upp! Själv har jag suttit och försökt rita en krona men jag får inte ihop det, kan visst bara rita hästar ;)

Lite OT men är det någon som vill hjälpa mig rita en fin krona som liknar den på bilden nedan (fejktatuering med googlad bild) så blir jag jätteglad :)
img_0959_512ca35bddf2b31d07a830d4.jpg
 
Sv: U's tecknartråd 2

Jag kan hjälpa dig, om du ännu inte fått hjälp, det var ju ett tag sedan :)



Uppdaterar med en bild..
Målar en tavla (digitalt) till svärmor på hennes hundar. Här är en av dom, den är inte helt klar. Gör det sista när alla är klara och sammansatta.
dalmatian_by_suspirias-d69gkmw.jpg
 
Sv: U's tecknartråd 2

Har aldrig i mitt liv ritat ett barnansikte tidigare, mest ritat hästar och djur, så detta blir något av en utmaning!.. Har bara börjat lite ikväll, men tar gärna emot positiv/negativ kritik och förbättringstips!
Ska försöka få bilden mjukare sen, samt lite mer kontrast..
1002827_10201573005312096_1799792581_n.jpg
 
Sv: U's tecknartråd 2

kl

Mkv-faumlrg2.jpg


Tillägger på förhand eftersom bekant frågade: Ja, ögonen är olikfärgade med flit.
 
Senast ändrad:
Sv: U's tecknartråd 2

Tackar för inspirationen :D De är fantastiska!

Stormkast, du är episk!

kl
Har också ritat lite, blev ett porträtt. Himla dålig mobilbild och nu är det 'tyvärr' överlämnat till personen på det, så kan inte ta en bättre. Men men!

08072ecf-45dd-41ab-abbf-11b98df3675d_zpsa96d8cd7.jpg
 
Sv: U's tecknartråd 2

Och när tänker du komma igång och rita mer, då? Vavava?

Postade i kreativ-tråden men inser ju att det kanske passar bättre i teckningstråden (som jag för övrigt är sjukt impad över att den fortfarande finns kvar efter fem år).

Detta (inskannad blyertsskiss):

NoRussian-sketch.jpg


blev till detta under åtta extremt frustrerande timmar igår natt. I egenskap av världens mest självkritiska människa är jag egentligen missnöjd och vill göra om, men fan... jag dygnade och var gråtfärdig av trötthet och frustration på grund av min totala okunnighet av att färglägga och skugga i PS. Om alternativet är att uppleva det igen så kan jag... inte vara nöjd, men nöja mig i alla fall.

no_russian_by_isola156-d6jr3fl.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 183
Senast: Madalitso
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 538
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 394
Senast: Jamtland
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp