Bukefalos 28 år!

U's tecknartråd 2

Sv: U's tecknartråd 2

Jaaamen ja, jag håller på. Ju.
Är lite grinig på Mr Porträtt som lovat att skicka en ordentlig bild men det har gått med det som med pannkaksreceptet :meh:

Ska väl se till att få klart mitt påbörjade A4 i veckan iaf :p
 
Sv: U's tecknartråd 2

kl

Lägger väl en av mina i den här tråden också då!
Jag har återigen inte målat på länge pga sommarjobbet och fick mjukstarta lite innan jag tar tag i beställningar (som blir bra mycket bättre än mjukstarten :p)
Jag tappar alltid bort mig själv lite när jag haft lite upphåll, men det kommer väl tillbaka ganska snabbt..


mirago_by_suspirias-d6iymst.jpg
 
Sv: U's tecknartråd 2

kl

Så inatt blev detta till detta.

Vladimir.jpg


Ghost.jpg



Är verkligen INTE nöjd med den sista (när man inte ens orkar sätta namn på den, då). Jag hade velat göra även den i en "realistisk" stil, och trodde i min naivitet att det skulle bli såååå mycket lättare utan ett ansikte. Så var inte fallet. Men jag ville inte lämna den ogjord, så det fick bli 30 minuters irriterat experimentkladd i Photoshop, men tja. Jag har sparat skissen så jag kanske kan plocka fram den och ge den ett nytt försök en annan gång.
 
Senast ändrad:
Sv: U's tecknartråd 2

Såååå jag uppdaterar väl igen i min ensamhet, haha.
Har suttit med den här så länge att jag inte kan avgöra om den blev OK eller överarbetad, men fuck it, har inte glott på datorskärmen hela natten för inget. Skissen i blyerts, skuggning i Photoshop.

yulia_by_isola156-d6qj8g1.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: U's tecknartråd 2

Okej och eftersom det tog exakt två minuter innan jag började störa mig på något, så ignorera den jävla näsan. Har fixat men jag kan inte redigera det förra inlägget längre, och bilden försvinner ju inte fast jag raderat den från dA, buhu.
 
Sv: U's tecknartråd 2

Oooo. En tecknar/konsttråd som inte bara innehåller hästar! Kul! :love: Är väl egentligen lite för gammal för att kallas ungdom men ålder är väl bara en siffra? :o:D Jätterolig tråd att sitta och bläddra i och många duktiga talanger ser jag att det finns här på buke! Några oljemålningar från mig då. Tanken är att jag ska måla en kvinna för varje årstid men målningarna är ganska stora och jag lägger ner en hel del tid på dom så jag har bara hunnit med höst och vinter än så länge.



 
Sv: U's tecknartråd 2

Alltså lägg av!!! Inom ett halvår kommer du ju rita bilder som inte går att avgöra om de är foton eller tecknade! Seriöst!! :love:
 
Sv: U's tecknartråd 2

Haha så långt kommer jag nog aldrig, men tack. :heart

kl

Det tog sammanlagt elva timmar, kramp i armen och en sönderklickad mus, men nu är jag ändå... nästan nöjd. Jag kan inte bli nöjd med något jag gör, men det känns så OK som det kan. Är åtminstone tillfreds med att jag börjat få kläm på hur man gör själva hudtexturen mer realistisk.

Skiss i blyerts, skuggning i PS med brush, smudge och levels.

michael_by_isola156-d6qow7u.jpg


Och nu ska jag ligga ner och göra absolut ingenting i cirka ett dygn. Hur kan man bli så slut i kroppen av att måla i datorn. Jisses.
 
Sv: U's tecknartråd 2

Du utvecklas :)

Men jag förstår inte hur det tar så lång tid :P Jag skulle få dåndimpen om det tog så lång tid med en bild!
 
Sv: U's tecknartråd 2

Du är verkligen jätteduktig! Men målar du med musen? I så fall är det ännu mer imponerande! Jag skulle aldrig orka jobba så detaljerat utan ritplatta.
 
Sv: U's tecknartråd 2

Tack! Nej, jag har aldrig ens provat en ritplatta, skulle inte ha en aning om hur man använder den. Det verkar så mycket lättare med mus tycker jag, det är ju ändå det enda jag kan och är van vid.

Lycanthrope: Nej, jag brukar inte heller lägga mer än max en timme på en "vanlig" digital bild, men nu vill jag göra så realistiskt och detaljerat som möjligt, och då får det ta den tid det tar.
smile.gif
 
Sv: U's tecknartråd 2

Jösses, jag kan knappt rita en streckgubbe med musen längre och så radar du upp massor med helt fantastiska bilder.
Testa en ritplatta om du får chansen! Jag upplever det som mycket enklare och lättare att få till mer exakt som jag vill. Det är som att rita med penna och papper, fast istället för att titta ner på pappret så tittar man upp på skärmen, det tar inte många sekunder att lära sig :)
 
Sv: U's tecknartråd 2

Men det verkar asläskigt ju.
biggrin.gif
Jag har så svårt att se hur jag skulle kunna få in känslan med ffa avstånd och grejer på ritplattan kontra skärmen. Egentligen är det ju exakt samma sak med musen kontra skärmen, men liksom...

Men tja, jag hade ju ändå tänkt köpa en ny "ritmus", så jag skulle väl lika gärna kunna prova en ritplatta om jag hittar någon någorlunda billig och ändå fungerande, vill inte gärna gå på den dyraste när jag inte vet om jag gillar den. Kan kanske be snällt i någon butik att få testa på något provexemplar av en dator som står framme.
 
Sv: U's tecknartråd 2

Och du vill inte ha den billigaste heller, det ska ju vara lite kvalitet i det hela :)
Jag använder en bamboo fun pen and touch i storlek small har jag för mig, ligger en bit under tusenlappen i pris. En sån kan jag varmt rekommendera!
Vet att dom finns att prova på vissa mediamarktbutiker, men det kanske går att tigga till sig en provstund på andra ställen också :D
Viktigt för mig var att få en med knappar, så jag har en ctrl+z och en ctrl+y så jag kan ångra och göra om snabbt utan att behöva gå upp i menyn
 
Sv: U's tecknartråd 2

Ah, det är IMO lite väl mycket pengar för något där risken finns att jag säljer den efter första användningen... finns dessvärre ingen Mediamarkt i krokarna, men jag ska ändå kika runt lite häromkring. Tack för tipset!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 889
Senast: Madalitso
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 355
Senast: Jamtland
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp